Kista på data kurs.

Denna kategori är till för MC-relaterade specifika frågor. Kategorin kommer att modereras hårt så att vi inte får trådar som far iväg långt från ämnet. Skriv här om du vill ha specifika svar på specifika frågor. Skriv inte här med allmänna spörsmål och framförallt inte med funderingar om tyska filosofers sexliv när tråden handlar om Iridiumtändstift. Ni fattar. Punkt.
Kategoriregler
Denna kategori är till för MC-relaterade specifika frågor. Kategorin kommer att modereras hårt så att vi inte får trådar som far iväg långt från ämnet. Skriv här om du vill ha specifika svar på specifika frågor. Skriv inte här med allmänna spörsmål och framförallt inte med funderingar om tyska filosofers sexliv när tråden handlar om Iridiumtändstift. Ni fattar. Punkt.

Kista på data kurs.

Inläggav Olof Eriksson » 2018-09-23/19:17

Skall "tyvärr" tillbringa ett par dagar i Stockholm om en vecka. Jag skall gå en MSSQL-kurs hos Cornerstone på dagarna. Dom huserar på adressen Borgarfjordsgatan 4. Och köra mc på kvällarna :)

Har dock lite funderingar: Hur är det att parkera mc i Kista? Är det gratis eller? Finns det mc parkering?

Behöver sen tipps på mc vänligt hotell. Gör inget om det är billigt. Även om firman jag jobbar åt pyntar. Jag sover i regel bäst då jag vet att min mc mår bra. I övrigt är mina krav enbart rent och fint. Bra kaffe, färskt bröd och äkta "scrambled eggs". Pulver ägg går bort.

Jag undviker hotell där min mc får stå utanför på gatan obevakad. Kanske obefogat nojig. Men kan man välja så väljer jag bort dessa i alla fall.

Hotellet behöver inte vara nära Kista. Men det gör inget om det går att promenera till kurslokalen från hotellet.

Vore jätte glad om jag kunde få lite tipps :)
// Olof
R1200 GSA -17
Husqvarna 701 Enduro -19
D3
Användarvisningsbild
Olof Eriksson
 
Inlägg: 2822
Blev medlem: 2013-05-17/01:45

Re: Kista på data kurs.

Inläggav Bror Gårdelöf » 2018-09-23/19:39

Vad gäller hotell har jag inget annat förslag än det självklara: Googla "Kista, hotell" - och Du får upp en hel skrälldus. Sedan är det bara att välja, utifrån vad Du hittar där, ringa och fråga om parkeringsmöjligheter - inklusive eventuella garagemöjligheter. (Enligt min begränsade erfarenhet brukar Scandic vara prisvärda.)

Vad gäller hojåkande på kvällarna, hinner Du förhoppningsvis att någon kväll köra Bogesundsvägen ut till Vaxholm - en klassisk slingerbult, där skrönan säger, att det inte finns många träd, som inte har märken av alltför optimistiska förares hojar. I Vaxholm finns också gott om matställen - och om det hunnit mörkna, när Du åker hem till hotellet, kan Du alltid ta stora vägen - tråkigare, men säkrare.

Det finns hotell i Vaxholm också, men då får Du längre till kurslokalen varje dag.

Skulle Du ha gott om tid någon dag, kan Du köra "varvet runt" - dvs ta färjan från Vaxholm till Rindö och sedan nästa färja till Värmdö, varpå Du via Gustavsberg och Nacka kommer åter till centrala Stockholm. Men den rundan tar sin tid.

Om Du mot förmodan skulle ha ännu mer tid någon dag, kan Du köra väg 73 till Tungelsta och sedan väg 257 - "slingerbulten", som inte saknar fartkameror - till klassiska hojfiket Rosenhill - men då är Du inte långt från Södertälje, så det kräver också sin tid.

Lycka till.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Kista på data kurs.

Inläggav Håkan » 2018-09-23/19:45

Olof Eriksson skrev:Skall "tyvärr" tillbringa ett par dagar i Stockholm om en vecka...

Kör förståndigt. Var det inte i Stockholm du var när det tråkiga hände i våras? :shock:
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö

Re: Kista på data kurs.

Inläggav Gunnar Elmgren » 2018-09-23/19:52

Parkera MC i Kista är nog lite knepigt, om du inte hittar ett boende med garage.
Gratis är det ingenstans, tror dock det finns MC-parkering vid tunnelbanestationen/centrum. Där skulle jag inte gärna parkera...
Har dålig koll på vilka hotell i området som har eget garage, men jag misstänker att det är ont om sådana - det finns ju rätt gott om publika P-hus, men att parkera en MC där känns kanske inte helt tryggt.
Ett alternativ är ju att hitta hotell någonstans där Du enkelt kan ta pendeltåg (till Helenelund) eller T-bana (till Kista) - det är 7-8 minuters promenad till bägge dessa från Borgafjordsgatan 4.
(Pendeltågslinjen är den som går Södertälje - Sthlm C - Märsta alt Södertälje - Sthlm C - Arlanda - Uppsala, tunnelbanan är "Blå linjens" gren Kungsträdgården - T-Centralen - Akalla.)
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Re: Kista på data kurs.

Inläggav BrooklynS » 2018-09-23/20:25

Kör försiktigt på E4! :lol:

http://connecthotels.se/kista/ De har inomhusgarage.
R1200GSA-15
2xF800S-07
IBA #78874 - SMC instruktör+grus+guide
Användarvisningsbild
BrooklynS
 
Inlägg: 3704
Blev medlem: 2013-11-26/21:36
Ort: Luleå


Återgå till Frågelådan

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst