Koppling TFT Nav VI telefon Headset

Denna kategori är till för MC-relaterade specifika frågor. Kategorin kommer att modereras hårt så att vi inte får trådar som far iväg långt från ämnet. Skriv här om du vill ha specifika svar på specifika frågor. Skriv inte här med allmänna spörsmål och framförallt inte med funderingar om tyska filosofers sexliv när tråden handlar om Iridiumtändstift. Ni fattar. Punkt.
Kategoriregler
Denna kategori är till för MC-relaterade specifika frågor. Kategorin kommer att modereras hårt så att vi inte får trådar som far iväg långt från ämnet. Skriv här om du vill ha specifika svar på specifika frågor. Skriv inte här med allmänna spörsmål och framförallt inte med funderingar om tyska filosofers sexliv när tråden handlar om Iridiumtändstift. Ni fattar. Punkt.

Koppling TFT Nav VI telefon Headset

Inläggav Magnus Brobeck » 2019-04-14/10:27

Hej

Min nya MC är utrustad med den nya TFT panelen istf vanliga mätare för varv och hastighet. Jag har väl inte fullt vant mig än "vid vad som blev så mycket bättre" men nu är det som det är med den saken.

Min fråga är tämligen enkel och komplicerad på en gång för erfarenheten är att gör man fel här blir det aldrig bra utan att man gör "om allt från början".

I vilken ordning ansluter man bäst en telefon (iPhone), BMW TFTskärm, BMW Nav VI och en Packtalk Bold och vilken blir centralenheten? Jag har inte hittat något på nätet om detta så om det finns en länk tar jag gärna emot detta.

MVH Magnus

PS jag har valt kategori efter förväntade svar DS
There are two rules in life:
1. Never give out all the information.
2.
Användarvisningsbild
Magnus Brobeck
Webmaster
 
Inlägg: 2144
Blev medlem: 1994-04-06/01:00

Re: Koppling TFT Nav VI telefon Headset

Inläggav Lazarus » 2019-04-14/10:32

R1250GS
Användarvisningsbild
Lazarus
 
Inlägg: 162
Blev medlem: 2016-09-14/17:26
Ort: Göteborg

Re: Koppling TFT Nav VI telefon Headset

Inläggav Magnus Brobeck » 2019-04-14/16:53

Tack för detta

Det tog en stund innan den info jag sökte kom men när det väl gjorde det så var det exakt vad jag hoppades hitta.

MVH Magnus
There are two rules in life:
1. Never give out all the information.
2.
Användarvisningsbild
Magnus Brobeck
Webmaster
 
Inlägg: 2144
Blev medlem: 1994-04-06/01:00

Re: Koppling TFT Nav VI telefon Headset

Inläggav Lazarus » 2019-04-14/19:08

Ja, jag vet att den är lång och lite omständlig. Samtidigt tar den upp det mesta av de problem som många haft/har för att få det att fungera. På min Samsung så måste jag tex. använda Samsung Music appen för att tft:n skall fungera som tänkt med BMW:s "wizzwheel".
R1250GS
Användarvisningsbild
Lazarus
 
Inlägg: 162
Blev medlem: 2016-09-14/17:26
Ort: Göteborg

Re: Koppling TFT Nav VI telefon Headset

Inläggav Sonny » 2019-04-15/08:00

Jag är nyfiken på om ni får det att fungera bra. Jag får det att fungera men när Nav VI talar så hackar det mycket och med högre volym. Därför jag har kopplat bort headset från navigatorn.
R1250GSA 2019
Användarvisningsbild
Sonny
 
Inlägg: 62
Blev medlem: 2013-10-03/19:31

Re: Koppling TFT Nav VI telefon Headset

Inläggav Magnus Brobeck » 2019-04-15/12:19

Om nu någon undrar vad som hände ...

Signaturmelodi i denna tråden är "Håll er till ämnet" av Moderatorerna, känd från filmen "Dom kallar oss Mods".

/M
There are two rules in life:
1. Never give out all the information.
2.
Användarvisningsbild
Magnus Brobeck
Webmaster
 
Inlägg: 2144
Blev medlem: 1994-04-06/01:00


Återgå till Frågelådan

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst