BmwMats skrev:Ursäkta en okunnig, men vart sätter man den (ersätter något annat ?)
klaus-d skrev:BmwMats skrev:Ursäkta en okunnig, men vart sätter man den (ersätter något annat ?)
Man byter ut orginalfästet mot denna.
Magnus Brobeck skrev:För vad det nu kan vara värt, det finns motsvarande för K1300GT och när jag hade en K1300GT så monterades ett sådan sänkningssats på den.
De ger en lite agilare mc, lite mer svängbenägen. Vid höga hastigheter (250kmh+) blir hojen något instabil, rister till och wobblar en kort sekund (när den störs) men stabiliserar sig sen av sig självt.
OBS erfarenheten var inte från K1600GTL men geometri är geometri oavsett färgen på pappret så en fingervisning ger det sannolikt ändå.
MVH Magnus
Magnus Brobeck skrev:För vad det nu kan vara värt, det finns motsvarande för K1300GT och när jag hade en K1300GT så monterades ett sådan sänkningssats på den.
De ger en lite agilare mc, lite mer svängbenägen. Vid höga hastigheter (250kmh+) blir hojen något instabil, rister till och wobblar en kort sekund (när den störs) men stabiliserar sig sen av sig självt.
OBS erfarenheten var inte från K1600GTL men geometri är geometri oavsett färgen på pappret så en fingervisning ger det sannolikt ändå.
MVH Magnus
F800åkare skrev:
Sänkning ger ju omvänt, om du höjer den blir det som du säger, men sänkning ger ju lite längre hjulbas samt flackare vinkel på framgaffeln.
Jag har monterat 25mm höjning på min k1300 och det var som att trolla bort 60kg vikt på cykeln när det kom till kurvatagning, höjer jag på esa dämpen får jag ytterligare 20mm men då blir den nästan otrevlig och det är enbart något jag vågar göra på bana.
F800åkare skrev:Kolla med denna säljare om han kan göra till din hoj, fanns inte med på ebay, men kanske kan göra, mycket fin kvalitet och det är rostfritt laserskuret. Men 1/3 av priset.
https://www.ebay.co.uk/str/bikefarmmvco ... k?_bkw=bmw
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst