Högt ljud med packväska 1200 GS -16

Denna kategori är till för MC-relaterade specifika frågor. Kategorin kommer att modereras hårt så att vi inte får trådar som far iväg långt från ämnet. Skriv här om du vill ha specifika svar på specifika frågor. Skriv inte här med allmänna spörsmål och framförallt inte med funderingar om tyska filosofers sexliv när tråden handlar om Iridiumtändstift. Ni fattar. Punkt.
Kategoriregler
Denna kategori är till för MC-relaterade specifika frågor. Kategorin kommer att modereras hårt så att vi inte får trådar som far iväg långt från ämnet. Skriv här om du vill ha specifika svar på specifika frågor. Skriv inte här med allmänna spörsmål och framförallt inte med funderingar om tyska filosofers sexliv när tråden handlar om Iridiumtändstift. Ni fattar. Punkt.

Högt ljud med packväska 1200 GS -16

Inläggav tgardelov » 2020-12-15/16:07

Jag bytte till en 1200 GS -16 i höstas och hann köra några mil med den innan mörkret sänkte sig över Sverige.
Tidigare hade jag en 1200 RS -15 så motorn är jag väl bekant med.
Men jag tycker att jag får ett väldigt högt ljud i hjälmen när jag kör med packväska på utanför ljuddämparen.
Jag har original expanderbara väskor monterade.

Är det någon som har samma problem/erfarenhet? Jag är rätt så kort 172 cm så det kan hänga ihop med hur långt ner man sitter på hojen. Men som det låter nu tror jag inte att jag kommer att kunna köra med packväskan på! :cry:
Jag såg en form av förlängt utblås monterat på ljuddämparen hos Kenneths MC på en demohoj som står uppställd i entrehallen. Touratechpryl. Kan det finnas en lösning för mitt problem förutom att köra utan packväska?
Tacksam för tips.
Hälsningar
En inte så aktiv Gårdelövare på forumet :lol:
tgardelov
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 2016-02-08/22:35

Re: Högt ljud med packväska 1200 GS -16

Inläggav kirre777 » 2020-12-15/18:10

Jag har en exakt likadan GS med expanderväskorna monterade och kört c:a 1000 mil med packväskorna på. Jag är 173 cm så samma längd också. Känner inte alls igen mig i detta. Har aldrig upplevt något liknande. Sitter väskan på korrekt? Eller är fästet skevt kanske? Jag tycker du ska försöka undersöka det hela närmre men jag har som sagt inte upplevt något liknande.
R1200GS -16
Användarvisningsbild
kirre777
 
Inlägg: 222
Blev medlem: 2004-05-07/18:34

Re: Högt ljud med packväska 1200 GS -16

Inläggav hedberg » 2020-12-15/19:07

Har också en GS 2016,känner heller inte igen detta,jag är dock 10 cm längre.Är det avgasljudet som ökar när du har väskan på?kan ju i så fall vara värt att prova en förlängning av ljuddämparen,borde gå att göra någon temporär lösning bara för att se om det blir någon skillnad.
Ha det gött! Inge
hedberg
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 2010-04-18/21:05


Återgå till Frågelådan

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst