Gel batteri läcker

Denna kategori är till för MC-relaterade specifika frågor. Kategorin kommer att modereras hårt så att vi inte får trådar som far iväg långt från ämnet. Skriv här om du vill ha specifika svar på specifika frågor. Skriv inte här med allmänna spörsmål och framförallt inte med funderingar om tyska filosofers sexliv när tråden handlar om Iridiumtändstift. Ni fattar. Punkt.
Kategoriregler
Denna kategori är till för MC-relaterade specifika frågor. Kategorin kommer att modereras hårt så att vi inte får trådar som far iväg långt från ämnet. Skriv här om du vill ha specifika svar på specifika frågor. Skriv inte här med allmänna spörsmål och framförallt inte med funderingar om tyska filosofers sexliv när tråden handlar om Iridiumtändstift. Ni fattar. Punkt.

Gel batteri läcker

Inläggav Benny Hansson » 2021-04-16/18:53

Jag blev förvånad nu när jag tog mitt Exide BMW batteri från Ctek mxs 5.0 efter underhållsladdning över vintern.
När jag lutade batteriet så rann det ur det. Aldrig varit med om liknande. Har det gått hål på en gelpåse, och hur i så fall. Det läcker från ovansidan där ett lock verkar ha en glipa. Kan gel ha expanderat? Batteriet är från Augusti 2019 köpt på Bike Trollhättan. Är Exide skit eller hur skall man tolka det? Jag tycker mej ha läst att det är 2 års garanti på Exide, men hittar det inte igen. Bike pratade om 1 år, men det låter väl lite tycker jag. Jag får åka till Bike imorron och snacka med dom och skaffa ett batteri, för premiären skall göras. :mrgreen:
BMW K1600 GT 2015- 2015-09-02--
BMW K1600 GT 2014 -2014-04-04--2015-09-02
Användarvisningsbild
Benny Hansson
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-12-10/19:47

Re: Gel batteri läcker

Inläggav Hasse Gustafsson » 2021-04-16/19:03

Tror inte Exide är skit :)
Men att ha batteriladdare inkopplad under hela vintern är inte bra.
Om ditt batteri är kass får nog en expert avgöra.
Prova att ladda ur batteriet och se om läckan är kvar.
R90s -75,såld
R1200GS -10
Hasse Gustafsson
 
Inlägg: 838
Blev medlem: 2008-11-16/22:16


Återgå till Frågelådan

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron