F800åkare skrev:Du har 2 vitt skilda fjädringssystem på dina hojar. Min tanke är att du försöker köra din bmw som du kör trajjan som har konventionell fjädring. Bmw har lite sämre feedback och jag skulle gissa det är du som överkorrigerar hojen i brist på feedback. Nu är r1100s inte lika kass på feedback som k serien är, men jag upplever samma sak och jag hade en f800st förut och upplevde den otrevlig på grus med 180 bakdäck, med k1300 nu är det än värre iom i stort sett noll feedback genom styret. man får lära om och ta feedback via rumpan om vad som händer med hojen. Men asfalt är inga problem, funderar på smc gruskurs grund för att lära mig hojen på grus.
men även att sätta på 2 nya däck av samma modell kan göra en del för att förbättra.
BrooklynS skrev:Börja med däcken; tex Michelin PR4.
Sedan är BMW kursstabila hojar med låg tyngdpunkt, om du styr genom kroppsförflyttning så märker du var balanspunkten ligger.
BrooklynS skrev:Absolut kan du prova med tex Pirelli Scorpion Rally STR som är ett kanondäck, även på asfalt.
jai134 skrev:BrooklynS skrev:Absolut kan du prova med tex Pirelli Scorpion Rally STR som är ett kanondäck, även på asfalt.
Toppen! Tack
mille skrev:Min gamla r100rs var underbar på grus, tack vare sina smala däck.
Så fundera på om du kan gå ner lite i bredd om du ska byta däck.
jai134 skrev:Jag kan härmed meddela att med lite mer luft i däcken spårar den betydligt mycket mindre. (Hade 1,1 fram och 1,6 bak, men säg inget!).
BmwMats skrev:Blundar...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst