Vad är detta för sorts fett ?

Denna kategori är till för MC-relaterade specifika frågor. Kategorin kommer att modereras hårt så att vi inte får trådar som far iväg långt från ämnet. Skriv här om du vill ha specifika svar på specifika frågor. Skriv inte här med allmänna spörsmål och framförallt inte med funderingar om tyska filosofers sexliv när tråden handlar om Iridiumtändstift. Ni fattar. Punkt.
Kategoriregler
Denna kategori är till för MC-relaterade specifika frågor. Kategorin kommer att modereras hårt så att vi inte får trådar som far iväg långt från ämnet. Skriv här om du vill ha specifika svar på specifika frågor. Skriv inte här med allmänna spörsmål och framförallt inte med funderingar om tyska filosofers sexliv när tråden handlar om Iridiumtändstift. Ni fattar. Punkt.

Vad är detta för sorts fett ?

Inläggav BmwMats » 2022-12-10/21:49

Vad är detta för fett ?

Fick med denna tuben när jag inhandlade en komplett sats med värmehandtag (BMW original) till hojen, men vad skall detta användas till ?

Det står enbart lite varningstexter på baksidan, "toxic" m.m.
BMW detaljnummer: 07 55 9 062 476

Vad finns för alternativa användningsområden för detta "klet" ?
Några ekvivalenta användningsområden, förutom att det är en fin tub som gör sig fint på hyllan då det står BMW på den ? :lol:

/BmwMats
Bilagor
IMG_8176.JPG
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6107
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Vad är detta för sorts fett ?

Inläggav Hova » 2022-12-10/22:46

En snabb sökning ger följande svar (från en amerikansk BMW-firma):
”MP3 grease recommended by BMW for the lubrication of splined drive shafts and cardan shafts.”
Det känns som en udda produkt att skicka med i det här fallet, men det är väl bara att tacka och ta emot!
Sven Nylin
F650 -99
R1200GS -10
Användarvisningsbild
Hova
 
Inlägg: 122
Blev medlem: 2013-01-29/07:56

Re: Vad är detta för sorts fett ?

Inläggav BmwMats » 2022-12-11/00:06

Hova skrev:En snabb sökning ger följande svar (från en amerikansk BMW-firma):
”MP3 grease recommended by BMW for the lubrication of splined drive shafts and cardan shafts.”
Det känns som en udda produkt att skicka med i det här fallet, men det är väl bara att tacka och ta emot!


Okej, kanske något snarlikt som Staburags kardanfett ?
Jaja, inte illa att något sådant medföljde i satsen.
Det fanns ingen beskrivning medskickad, dock fick jag en tillsänd mig via mail av den lokala firman som jag köpte paketet över disk.
I denna beskrivning fanns ingen förklaring var jag skulle applicera detta fett någonstans, så jag blev lite konfunderad. :shock: :lol:

- By the way, BMW G310 GS har ju ej heller kardandrivning, men vem vet om det i framtiden kommer en uppgraderingssats från kedja till kardan till denna maskinen, då kan ju detta fett komma till pass... :lol: :mrgreen: :D

Tack Hova för din hjälp, jag bugar och bockar i sedvanlig ordning !

/BmwMats
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6107
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län


Återgå till Frågelådan

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst