Vilken ruta vid körning utanför asfalten?

Denna kategori är till för MC-relaterade specifika frågor. Kategorin kommer att modereras hårt så att vi inte får trådar som far iväg långt från ämnet. Skriv här om du vill ha specifika svar på specifika frågor. Skriv inte här med allmänna spörsmål och framförallt inte med funderingar om tyska filosofers sexliv när tråden handlar om Iridiumtändstift. Ni fattar. Punkt.
Kategoriregler
Denna kategori är till för MC-relaterade specifika frågor. Kategorin kommer att modereras hårt så att vi inte får trådar som far iväg långt från ämnet. Skriv här om du vill ha specifika svar på specifika frågor. Skriv inte här med allmänna spörsmål och framförallt inte med funderingar om tyska filosofers sexliv när tråden handlar om Iridiumtändstift. Ni fattar. Punkt.

Vilken ruta vid körning utanför asfalten?

Inläggav Göran Lundell » 2024-01-14/12:47

Hej, söker lite erfarenhets kommentarer;

Jag har en hög (mörk) original ruta monterad på min hoj, funkar den vid stående körning utanför asfalten eller kommer den farligt nära bröst/huvud?

MVH Göran
Göran Lundell
 
Inlägg: 37
Blev medlem: 2023-07-25/10:06

Re: Vilken ruta vid körning utanför asfalten?

Inläggav Ecklesiastik » 2024-01-14/22:33

Göran Lundell skrev:Hej, söker lite erfarenhets kommentarer;

Jag har en hög (mörk) original ruta monterad på min hoj, funkar den vid stående körning utanför asfalten eller kommer den farligt nära bröst/huvud?

MVH Göran


To each their own. Dock kan jag säga att jag vill ha så liten ruta som möjligt när jag är ute i spenaten. Både då de flesta jag varit i kontakt med har varit förnära när man står men även det faktum att de lätt knäcks när man lägger ned hojjen (för det är inte om utan när när man är i skogen).

Har även varit med om att jag slagit en rejäl spricka på lågt hängande kvist på min Africa twin. I slutändan hadde jag två rutor till min Affe en hög som jag bytte till när jag skulle på långtur samt en nedkapad tummnagel som jag hadde på till vardags när jag för det mesta åkte i skogen.

IMG-20210726-WA0000.jpg

IMG-20220429-WA0003.jpeg
2004 Suzuki DRZ400S
1994 BMW K1100LT SE
Användarvisningsbild
Ecklesiastik
 
Inlägg: 687
Blev medlem: 2019-07-03/07:18
Ort: Norrköping

Re: Vilken ruta vid körning utanför asfalten?

Inläggav Micce1980 » 2024-01-15/12:49

Ner med den i nästan lägsta läget ska det nog gå bra sedan. Finns gott om korta rutor med om man så vill

Som denna
https://www.motea.com/sv/vindruta-foer- ... BsQAvD_BwE
Komplettera man med fästen byter man på högst 5 min mellan rutorna

Jag bytte till en mellanhög modell som denna
https://bmw.europe-moto.com/gb/windshie ... 50gsa.html
Väl ute i spenaten åker den ned i lägsta läget och har klarat mig fint ännu, bara tappat hojen vid grusvändning dock :)
1200GSA 2016 "D15"
Användarvisningsbild
Micce1980
 
Inlägg: 213
Blev medlem: 2020-10-11/18:26
Ort: D15

Re: Vilken ruta vid körning utanför asfalten?

Inläggav Göran Lundell » 2024-01-15/14:48

Tack för er input, ska "torrprova" lite i garaget med rutan jag har.

MVH Göran
Göran Lundell
 
Inlägg: 37
Blev medlem: 2023-07-25/10:06


Återgå till Frågelådan

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron