Den allmänna varningslampan lyser gul.
+ "EWS" visas.
Möjlig orsak:
Motorcykeln kan inte startas med den använda nyckeln eller förbindelsen mellan nyckeln och motorelektroniken är störd.
- Ta bort andra nycklar från tändningsnyckelns nyckelknippa.
- Använd reservnyckeln.
- Byt ut den defekta nyckeln hos en BMW Motorrad-återförsäljare.
Om en reservnyckel är fäst vid tändningsnyckeln, kan elektroniken bli "irriterad" och ingen klarsignal för motorstarten avges. På multifunktionsdisplayen visas varningen EWS. Förvara därför alltid reservnyckeln åtskild från tändningsnyckeln.
K_N skrev:Hojen har stått orörd i vinter och den startar till med startkablar, går några sekunder och sedan dess EWS-problemet.
K_N skrev:Direkt när tändningen slås på så visas EWS i displayen.
K_N skrev:Precis gjort ett nytt försök med nyladdat batteri, nästan 13 volt obelastat. EWS dyker upp direkt innan jag hunnit provstarta.
Tror inte det är batteriet som orsakar EWS-problemet.
Is the ring antenna always at fault!
NO! in some occasions the symptoms of the motor not starting and “EWS” displayed intermittently or permanently on the instrument cluster are NOT the result of a faulty Ring antenna!
If the Low beam comes on and “EWS” is displayed, when the ignition is switched on the first time after the battery has been removed, the Ring antenna is NOT faulty!
This happens when the BMS-K(P) boots up incorrectly… A good booted BMS-K(P) always shows the gear indicator in the instrument panel, provided the gear selector potentiometer is NOT faulty (GS-911 will tell you this).
Once the ignition is switched on a second time, the EWS should function normally!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst