Orginal BMW-oljefilter på nätet ?

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Orginal BMW-oljefilter på nätet ?

Inläggav Paxman » 2014-01-02/20:18

Hej
Nu har Mc-huset i Malmö klappat igen.
Där brukade jag alltid köpa BMW-orginaloljefilter. Vill inte chansa att ha annat.
Eftersom det inte går att handla där längre så jag undrar om någon vet någon online-affär där man kan beställa
BMW-original delar. Typ filter..
Eller om någon vet att det finns andra tillverkare som garanterat bygger filter med samma kvalitet som BMW tillhandahåller.
Det finns ju hur många konstiga märken av oljefilter på marknaden som helst.... Inte lätt att veta vad som är veckat skithuspapper i konservburk eller gedigen kvalitet...
Paxman
 
Inlägg: 112
Blev medlem: 2008-02-02/01:00

Re: Orginal BMW-oljefilter på nätet ?

Inläggav Mimmi » 2014-01-02/21:25

Hej!

Såväl Kenneths Mc-service i Göteborg, tel 031-51 64 12 och MC-Proffsen i Hägersten /Stockholm) tel 08-88 29 18 säljer delar per postorder. Inte online, men de skickar mer än gärna det Du behöver. Jag handlar på båda ställena, men hos Kenneths oftast över disk eftersom jag bara har 45 min dit. Men Mc-Proffsen har ett större lager av reservdelar, så han får ofta leverera diverse udda konstigheter. :)

Men är det inga krångligheter med det Du skall ha, dvs Du vet exakt vad Du behöver, som oljefiltret exempelvis, kan Du beställa det hos närmsta BMWbilfirma som helst. BMW har nämligen reservdelssystemet gemensamt för bil och mcsidan. Men de flesta bilreservdelsnissar kan inget och vet inget om mc, så det vill till att Du själv vet exakt vad Du behöver, allra bäst är om Du har artikelnumret.
Marie-Louise Grückner
Nie die goldene Mitte,
immer volles Risiko!

Användarvisningsbild
Mimmi
 
Inlägg: 6452
Blev medlem: 2004-09-15/01:00

Re: Orginal BMW-oljefilter på nätet ?

Inläggav Gunnar Elmgren » 2014-01-02/21:48

Mimmi skrev:Men är det inga krångligheter med det Du skall ha, dvs Du vet exakt vad Du behöver, som oljefiltret exempelvis, kan Du beställa det hos närmsta BMWbilfirma som helst. BMW har nämligen reservdelssystemet gemensamt för bil och mcsidan. Men de flesta bilreservdelsnissar kan inget och vet inget om mc, så det vill till att Du själv vet exakt vad Du behöver, allra bäst är om Du har artikelnumret.


Kan komplettera med, att en del BMW bil-handlare dessutom ger rabatt på reservdelar, mot uppvisande av medlemskort i BMW MC-klubben, och ännu fler ger rabatt om man är medlem i "bilklubben" (BMW Club Schweden). Fråga!
Reservdelsnumret kan man hitta på nätet - BMW:s "officiella" reservdelskatalog finns på denna länk, och på http://www.realoem.com som jag tycker är lite enklare att använda, men inte riktigt komplett.
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Re: Orginal BMW-oljefilter på nätet ?

Inläggav JErkers » 2014-01-02/23:20

Hittas en handlare som ger rabatt för oss medlemmar i BMW-klubben så berätta gärna det i tråden Rabatt reservdelar.
/Jens Erkers
D6
Rosita: F650GS Dakar -04
Filippa: F800GS -13
Användarvisningsbild
JErkers
 
Inlägg: 837
Blev medlem: 2010-06-07/09:56
Ort: Borlänge

Re: Orginal BMW-oljefilter på nätet ?

Inläggav StefanJohansson » 2014-01-03/11:33

På Bikesupport.se finns bl.a BMW oljefilter. Enligt hemsidan skall han öppna butik i Malmö i januari.
/Stefan
/Stefan R1200GSA -08
StefanJohansson
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 2012-04-13/16:23

Re: Orginal BMW-oljefilter på nätet ?

Inläggav Jan Hartvig » 2014-07-08/22:35

Butik och verkstad är i full gång nu.
Arlövsvägen 22
232 35 Arlöv

Välkomna
Mvh Jan Hartvig
Bikesupport
0730-490465

Öppetider
Måndag, Torsdag 10.00-18.00
Tisdag, onsdag och fredag 9.00-17.00
Jan Hartvig
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 2012-02-01/11:19


Återgå till Övrig teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst