Tillbehör till Garmin Virb elite

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Tillbehör till Garmin Virb elite

Inläggav Dennis Johansson » 2014-04-17/17:24

JAg fyllde år och somliga vänner skramlade ihop till en Garmin Virb Elite.
Samt andra skramlade pengar till tillbehör.

Så nu vad skall man satsa på för tillbehör??
Ett minne måste jag ju ha.
Är det lämpligt att kunna fästa den på bröstet?
extra batteri?
Laddare?

Varför kan man både använda mini och micro USB till samma pryl?

Lämpligt redigeringsprogram. Ju enklare desto bättre. Inte massa funktioner jag ändå inte orkar använda.
klippa och klistra, lägga in stillbilder om jag har lust och kanske musik, inte jätte mycket mer.
Är det krångligt blir det ej av.
Asfalt och Grus, är lika kul bus R1200GS -04, Urban Cruiser -11, Florida
Användarvisningsbild
Dennis Johansson
 
Inlägg: 4762
Blev medlem: 2008-10-12/05:20

Re: Tillbehör till Garmin Virb elite

Inläggav neutral » 2014-04-17/19:06

Jag har bröstsele till min GoPro och står man upp och kör så blir höjden väldigt bra men sitter man ner så hamnar kameran för lågt och 2/3 av bilden blir tank, styre och instrumentering. Nu har jag satt en fästplatta på hjälmen också så jag kan variera om jag kör stående och ha bara hjälmfästet om jag kör sittande.

Angående redigeringsprogram finns ett gratisprogram på http://gopro.com/software-app/gopro-stu ... t-software, det spelar förstås ingen roll att det är från GoPro, det är gratis och "lagom" nivå på det.
Peter
Husqvarna 701 Enduro -18
Användarvisningsbild
neutral
 
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2011-02-07/17:55
Ort: Linköping (D9)

Re: Tillbehör till Garmin Virb elite

Inläggav Magnus von Melen » 2014-04-17/20:01

Du kan ju testa Virb Edit, finns gratis för hämtning hos Garmin.
http://www.garmin.com/sv-SE/shop/downloads/virb-edit
Magnus von Melen
Stockholm
F800gsa
Användarvisningsbild
Magnus von Melen
 
Inlägg: 1617
Blev medlem: 2005-07-03/01:00

Re: Tillbehör till Garmin Virb elite

Inläggav Mattias Eriksson » 2014-04-19/10:55

Grattis i efterskott Dennis! Vilken fin present! Jag har inte stenkoll på Virb's tillbehör men kollade lite snabbt. Fjärrkontroll, extra addesiva fästen, rörfäste, tillbehörssats med vinkelfästen. Jag gillar att kunna hålla i kameran i ett handtag/stav så kamerastativadaptern känns viktig för att kunna fästa kameran i en sådan (om inte Virb har någon färdig lösning).

Läste något om en adapter "till andra fästen på marknaden" kan det vara till goprofästen tro? Isåfall är den bra att ha. Om det är det så tycker jag att du kan köpa Gopro's Flex Clamp med tillhörande goose neck, klart mest användbara tillbehöret jag skaffat.
# 2661397 Mattias Eriksson
R 1200GS Adv -07

KTM 790 Adv R
Användarvisningsbild
Mattias Eriksson
 
Inlägg: 581
Blev medlem: 2008-02-04/01:00

Re: Tillbehör till Garmin Virb elite

Inläggav Martin Lindor » 2014-04-19/12:35

Jag står också i tagen att skaffa mig en Virb Elite och har förstått av dom tester som har gjorts att ljudet inte ska vara så bra. Tydligen är det väldig tydlig diskant och lite bas.

Så för min del blir det att skaffa adaptern så att jag kan ansluta en extern mic, men ska du endast använda den på din MC så kanske detta tillbehör inte är så nödvändigt för dig.
För egen del ska den också användas för att dokumentera musik på lite nya roliga sätt, så då är ljudet viktigt.
K1600 GT
Martin Lindor
 
Inlägg: 229
Blev medlem: 2010-09-27/21:44

Re: Tillbehör till Garmin Virb elite

Inläggav Dennis Johansson » 2014-04-19/19:06

Mattias Eriksson skrev:Grattis i efterskott Dennis! Vilken fin present! Jag har inte stenkoll på Virb's tillbehör men kollade lite snabbt. Fjärrkontroll, extra addesiva fästen, rörfäste, tillbehörssats med vinkelfästen. Jag gillar att kunna hålla i kameran i ett handtag/stav så kamerastativadaptern känns viktig för att kunna fästa kameran i en sådan (om inte Virb har någon färdig lösning).

Läste något om en adapter "till andra fästen på marknaden" kan det vara till goprofästen tro? Isåfall är den bra att ha. Om det är det så tycker jag att du kan köpa Gopro's Flex Clamp med tillhörande goose neck, klart mest användbara tillbehöret jag skaffat.


Fjärr låter bra, men den var rätt dyr och tänkte köpa den nya Garmin 590Lm längre fram som kan kopplas mot kameran.
Glömde köpa fler fästen. Men köpte en sele för bröstet.
två minnen på 32 Gb
extra batteri med laddare
Samt sådan där film för displayen.
Men fästen för att montera kameran på mc:n behövs nog.
Hjälmfäste följde ju med
Asfalt och Grus, är lika kul bus R1200GS -04, Urban Cruiser -11, Florida
Användarvisningsbild
Dennis Johansson
 
Inlägg: 4762
Blev medlem: 2008-10-12/05:20

Re: Tillbehör till Garmin Virb elite

Inläggav rolmato » 2014-08-18/21:05

Jag hade lika snälla vänner när det gällde kamera. Har gjort ett litet fäste till hojen så att den sitter ovanför varvräknaren bakom rutan på min R1200 GS. Jag har två fästpunkter ett fram i konsolen för rutan och ett på en extra båge från Touratech som var avsedd för deras GPS hållare. Som du säkert vet rör sig hela paketet med mätare osv. vid körning på dålig väg och därmed även kameran med dess bilstabilisering tar bort mycket.
Jag kan skicka bilder om du vill.
Rolf Törnberg
D10 Göteborg
Användarvisningsbild
rolmato
 
Inlägg: 127
Blev medlem: 2006-03-02/01:00
Ort: Göteborg


Återgå till Övrig teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst