Kapten Stofil skrev:När det gäller rostfritt mot aluminium är inte korrosion något problem om fästelementen är rostfria och godset aluminium, se sid 8 här:
http://www.euro-inox.org/pdf/map/Contact_with_Other_SW.pdf
Roger Gross skrev:Så bra, Christian - du har ju inte signaturen SUPERMEK för inte...
Vi forumläsare förväntar oss naturligtvis ett seriöst mekande
Ha det gött,
//Roger G
PS Apropå restaurering av grånade plastdetaljer - läste på ett amerikanskt forum att jordnötssmör och en tandborste ger bra resultat. (Det skrivs mycken skit på olika fora så ingen garanti lämnas...)
Kapten Stofil skrev:Om du behöver ett kopplingsschema till kombiinstrumentet, hittade jag ett här:
Kapten Stofil skrev:Kanske, det beror på hur elsystemet på boxern är gjort kring växellägesgivare och startrelä bl a. Startrelät (och neutrallampan) får ström via växellägesindikatorn, som är en elektronisk historia som får signaler från en binärkodad givare i växellådan. Man behöver åstadkomma samma funktion, dvs att startrelät bara får ström om neutralläget är i. Eventuellt kräver det yttre kopplingar också.
Kapten Stofil skrev:Men jag vill ju få originalinstrumentet att fungera bra Det är inte så svårt, det är bara en del jobb, och så måste man bestämma sig för att göra det ordentligt och inte sätta plåsterlappar och göra konstgjord andning på något som egentligen dog för 10 år sedan, fast det inte inser det självt. Mätarna fungerar bra, det är kablaget som behöver bytas ut.
Kapten Stofil skrev:En ytterligare skillnad med i alla fall vissa senare tankar är att de har tankmätare med flottör som på en bil, istället för den vackert komplicerade, dåligt fungerande versionen med motstånd som kyls av bränslet. Jag har inte verifierat det, men jag tror att de tankarna har den senare versionen av fäste.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst