Re: Avvaf*n, rätt bok är bra att ha!
Postat: 2015-01-21/08:13
Hej Dennis och Anders!
Dennis, de moderna grejer som beskrivs finns inte som standard i denna gamla kulthoj, och att byta bromsvätska är inte en stor uppgift. Att nypa åt bromsslangarna låter sig nog inte göras så enkelt då de är bastant gedigna.
Anders, oken måste bort helt, inte för att det är det klassiska att hjulet skall gå fritt från oken monterade på gaffeln, utan här att oken inte går att ta bort alls om inte banjobulten plockas av från oken. Detta för att spelrummet är enstaka millimetrar mellan skiva/ok och fälgkanten. Upprinnelsen är större bromsskivor i 16v-modellen av K100RS.
--
MotorWorks har svarat i ett mejl ang glidlagermonteringen vid slutväxeln, att de ber mig avvakta medan de för en dialog med tillverkaren av produkten. Men de delar min uppfattning att "det inte ser rätt ut". Jo, så är det nog...
Igår fann jag vid koll av hjulen hos Wheeler Dealer att bägge fälgarna är lite för ovala för att vara bra, varvid nya behöver införskaffas. Bakhjulet är värst och måste absolut bytas ut. Framhjulet är bättre, kanske ok, men absolut inte felfritt. MotorWorks annonserar begagnade utgåvor av de tre-ekrade fälgarna jag behöver och är de bara felfria får jag slå till.
Dennis, de moderna grejer som beskrivs finns inte som standard i denna gamla kulthoj, och att byta bromsvätska är inte en stor uppgift. Att nypa åt bromsslangarna låter sig nog inte göras så enkelt då de är bastant gedigna.
Anders, oken måste bort helt, inte för att det är det klassiska att hjulet skall gå fritt från oken monterade på gaffeln, utan här att oken inte går att ta bort alls om inte banjobulten plockas av från oken. Detta för att spelrummet är enstaka millimetrar mellan skiva/ok och fälgkanten. Upprinnelsen är större bromsskivor i 16v-modellen av K100RS.
--
MotorWorks har svarat i ett mejl ang glidlagermonteringen vid slutväxeln, att de ber mig avvakta medan de för en dialog med tillverkaren av produkten. Men de delar min uppfattning att "det inte ser rätt ut". Jo, så är det nog...
Igår fann jag vid koll av hjulen hos Wheeler Dealer att bägge fälgarna är lite för ovala för att vara bra, varvid nya behöver införskaffas. Bakhjulet är värst och måste absolut bytas ut. Framhjulet är bättre, kanske ok, men absolut inte felfritt. MotorWorks annonserar begagnade utgåvor av de tre-ekrade fälgarna jag behöver och är de bara felfria får jag slå till.