Batterifråga - F800R

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Batterifråga - F800R

Inläggav danielnord » 2015-04-25/16:24

Hittade hit tack vare föregående tråd men eftersom mitt symptom ser något annorlunda ut vill jag inte hijacka den.

Jag har en BMW F800R från 2012 som stod för länge i vintras. Det gick fortfarande att vrida om nyckeln och få ljuse på instrumentbrädan men däremot gick det inte att starta

Jag monterade ur batteriet och laddade det med en batteriladdare. Monterade in batteriet idag efter att den stått utan batteri i knappt två veckor. När jag hade monterat in batteriet igen så gick det inte ens att få igång instrumentpanelen.

Så nu går den inte att starta alls.

Min fråga är – vad är första misstaget jag kan ha gjort? Det är första gången jag monterar ur och i ett batteri på motorcykeln men jag har följt manualen till punkt och pricka. Har en laddare från CTEK jag använt. Kan det vara batteriet som gått sönder när jag laddat det? Någon säkring som gått?

En vecka tills den ska in på service så nu måste jag få igång den.


Tack på förhand!

Hälsningar
Daniel
danielnord
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 2015-04-25/16:16

Re: Batterifråga - F800R

Inläggav Gunnar Elmgren » 2015-04-25/18:59

Det troligaste är väl, att batteriet är totalkass.
Kolla upp det ordentligt (med en belastningsprovare, helst), eller testa med ett annat batteri i hojen.
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00


Återgå till Övrig teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst