Thomas Stadin skrev: gå upp i kabelarea.
BrooklynS skrev: //Det är ju precis som om det ligger en stor strömförbrukare på, även om det inte gör det. //
Sent from my iPhone using Tapatalk
BrooklynS skrev:.....Kan RR-45 (laddrelä/spänningsregulator) ha gått sönder? Det är ju precis som om det ligger en stor strömförbrukare på, även om det inte gör det.....
Gunnar Elmgren skrev:Kanske en dum fråga, men har Du mätt spänningen över batteriet när Du ser den alldeles för låga spänningen?
Är kabelarean från batteriets bägge poler till startrelä resp. jordpunkt tillräckligt grova (de bör vara minst samma area som mellan startrelä och starmotor, 16 mm2 har nämnts i tidigare inlägg)?
Om spänningen över batteriet är OK - ta först reda på om spänningsfallet är på plus-sidan eller jord-sidan, genom att mäta spänningen mellan batteriets pluspol och startreläet resp. startmotorns pluspol, samt mellan batteriets minuspol och startmotorns gods.
Försök sedan komma närmare spänningsfallet från bägge hållen, tills Du har lokaliserat ungefär var det finns.
(En vild gissning kan vara, att spänningsfallet finns på jordsidan mellan oxiderade, smutsiga eller färgtäckta kontaktytor mellan ramens eller motorns metalldelar.)
BrooklynS skrev:Jag tror att jag hittat felet:
Håkan skrev:BrooklynS skrev:Jag tror att jag hittat felet:
Skönt att läsa det.
Skönt också att läsa att det inte var nåt med dålig kvalitet på BMW delar...
BrooklynS skrev:
Hehe, jag hade samma tanke... men har åtminstone så mycket vett att jag inte blint tror att det är felfritt bara det står BMW på sakerna.
Marie skrev:I pluskretsen?
Hur menar du då egentligen?
Vilken resistans har du mellan kabelskorna på den lösa kontakten?
Är det en kontakt med lysdioder och inbyggd batterikonditionsindikering?
BrooklynS skrev:Marie skrev:I pluskretsen?
Hur menar du då egentligen?
Vilken resistans har du mellan kabelskorna på den lösa kontakten?
Är det en kontakt med lysdioder och inbyggd batterikonditionsindikering?
Ja det är en sådan. Jag menar att det var avbrott i den röda sladden... men inte tillräckligt stort för att inte laddningen skulle fungera...
Izvor skrev:Hej
Skönt att det löste sig. Tycker också att det är märkligt att den mojängen kunde ta åt sig så mycket energi utan att bli varm.
Jag har också råkat ut för att en sådan kontakt ballade ur. Då laddade jag batteriet via den med en vanlig laddare.
BrooklynS skrev: Det är ju precis som om det ligger en stor strömförbrukare på
Kovlingen skrev:BrooklynS skrev: Det är ju precis som om det ligger en stor strömförbrukare på
Inget strul/kortis med ev. hantagsvärmare . Tar väl rätt mycket ström .
BrooklynS skrev:Jag har:-Kollat anslutningarna till tändningslåset.
Mimmi skrev:Hej!
Så speciellt hög effekt skulle jag inte kalla det, det handlar inte om mera än 0,012 W under förutsättning att det är full spänning dvs 12V på kretsen ifråga.
Hoppas att hojen blev kurerad nu dåBrooklynS skrev:Nu skall jag bara hålla tummarna för att det fortfarande drar när jag kommer ut igen...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst