Navigator 5 og mp3 musikk problem

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Navigator 5 og mp3 musikk problem

Inläggav Garder » 2016-05-28/10:34

Jeg har i forbindelse med min nye GS også kjøpt Navigator 5. Den er jo lik Garmin 660 men jeg får den ikke til å spille av mp3 filer fra det ekstra minnekortet jeg har satt inn. Garmin vil ikke gi support på dette og henviser til forhandler...(helt utrolig men sant til tross for Garmin software på alle måter). Jeg har forsøkt med ulike sd minnekort og vurdert kbs hastigheten på lydfiler men dette fungerer bare delvis. Når den av og til bestemmer seg for å spille av et lydspor stopper den etter 30 sekunder for så å starte opp igjen....

Skal på lang reise og liker å høre på noe musikk...finnes det noen tips ?
Jeg har fra før Garmin 590 og der fungerer alt utmerket ...og det samme gjorde det på min gamle 660....men der gav Garmin også support ?

Trenger tips
Harald
Oslo
Garder
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 2009-11-27/21:34

Re: Navigator 5 og mp3 musikk problem

Inläggav Odd Arne Kjørstad » 2016-05-28/11:23

Last opp musikken på mobilen og koble den til headsettet via Bluetooth?

Jeg kjører Spotify fra mobilen via Bluetooth direkte i headsettet. (Sony Experia Z5 og Cardo SHO-1)
Die, my dear? Why, that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Användarvisningsbild
Odd Arne Kjørstad
 
Inlägg: 1571
Blev medlem: 2004-03-25/01:00
Ort: Årjäng

Re: Navigator 5 og mp3 musikk problem

Inläggav Garder » 2016-05-28/15:03

Etter mange forsøk og googling på flere sider ser jeg at dette problemet er kjent blant eiere av Navigator 5.
Etter bistand fra MC Oslo som er den største BMW MC forhandler i Norge var løsningen på problemet foruten å ha riktig sd minnekort at alle mp3 låtene må være 128 kbs og absolutt ikke over dette.....

Har man da andre mp3 låter som har høyere kbs må disse konverteres via et annet program (mediamonkey)...fungerer visstnok til dette.

Finnes sikkert andre løsninger også men dette fungerte med 400 låter (128 kbs)
Garder
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 2009-11-27/21:34

Re: Navigator 5 og mp3 musikk problem

Inläggav Rickard Vikström » 2016-06-01/22:01

Lägg 1st MP3-låt på GPS-enheten resten kan du lägga på ditt SD-kortet. Den hittar då alla MP3 låtar du lagt in, det är som myror hittar 1 så hittar alla andra.
Lycka till
Rickard Vikström
 
Inlägg: 22
Blev medlem: 1997-07-10/01:00

Re: Navigator 5 og mp3 musikk problem

Inläggav Garder » 2016-06-03/12:29

Det er forsøkt tidligere uten positivt resultat. For meg var den eneste løsningen slik jeg har beskrevet det tidligere. (128 kbs løsningen) Må være dårlig programvare.....håper en fremtidig "update" retter på dette problemet som etter mitt syn er helt unødvendig og amatørmessig i 2016. (Garmin hadde noe liknende for sin 660 modell hvor alle låtene på minnebrikken ble avspilt svært hakkete, men de kom med update som løste problemet) Garmin fraskriver seg også supportdelen i forhold til dette problemet og henviser til forhandler.
Garder
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 2009-11-27/21:34

Re: Navigator 5 og mp3 musikk problem

Inläggav Rickard Vikström » 2016-06-04/14:50

Jag har ett 8GB klass 10 SD-kort och det fungerar perfekt och MP3-låtar har förstås ett eget bibliotek på kortet, Garmin support hänvisar också till BMW- handlare.
Rickard Vikström
 
Inlägg: 22
Blev medlem: 1997-07-10/01:00


Återgå till Övrig teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst