BMW TFT blåtandskoppling till Interphone mm

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

BMW TFT blåtandskoppling till Interphone mm

Inläggav scheutz65 » 2018-07-11/10:50

Hej på er,

Jag är ny i forumet och som BMW ägare. Köpt min BMW R 1200 GS Rally 2018 för två veckor sedan. Jag har sen tidigare ett intercom/blåtandssystem Interphone F3MC i min Schuberth E1 hjälm, för att hantera telefon mm.

Har problem att få funktionaliteten med TFT enheten på cykeln. TFT hittar både telefon Iphone X och Interphone enheten och får en signal i högtalarna när inkommande samtal kommer. När jag sen svarar via multihjulet på cykeln så hör varken jag eller mottagaren något.

Har läst och sökt på diverse forum här och engelsk språkiga och är medveten om att BMW endast hänvisar till sitt eget system7. Jag inser att troligen mitt problem består i att min enhet kör ver 3.0 av bluetooth och TFT kör ver 4,2.

Så det är bara att köpa nytt, eller? Har ni några tips och tricks? Finns det någon som använder tex Scala, Interphone o Sena som har en fullt fungerande koppling till TFT och kan tipsa om modell?

Mvh Jesper
scheutz65
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 2017-09-15/14:00
Ort: Gotland

Re: BMW TFT blåtandskoppling till Interphone mm

Inläggav Roger Gross » 2018-07-11/12:22

Hej Jesper,
Mitt tips för att du ska få ordning på grejerna är att du kontaktar Amanda på Alternativ1Mc i Kalmar. (Auktoriserad BMW mc-åf). Amanda sköter reservdelar och tillbehör på den firman.
Amanda är en riktig fena på att para ihop BMW:s TFT-skärm med intercom mm.
Vänliga hälsningar,
Roger G
Roger Gross
 
Inlägg: 2058
Blev medlem: 1987-01-01/01:00

Re: BMW TFT blåtandskoppling till Interphone mm

Inläggav scheutz65 » 2018-07-11/13:57

Tack Roger för tipset, det passar mig utmärkt då jag bor på Gotland o kommer serva cykeln hos dom.

//Jesper
scheutz65
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 2017-09-15/14:00
Ort: Gotland

Re: BMW TFT blåtandskoppling till Interphone mm

Inläggav scheutz65 » 2018-08-25/15:28

För två dagar sedan släpptes en ny version av mjukvaran till Interphone F3MC så nu fungerar de flesta äldre modeller från Interphone med BMW TFT och styrningen med kontrollen på styret.

//J
scheutz65
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 2017-09-15/14:00
Ort: Gotland


Återgå till Övrig teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst