Gustav;6439 skrev: Men skall man på långresa med dagsetapper över 50 mil blir det troligen lite tröttande vindtryck mot huvudet (men ingen turbulens) och för den skull tänker jag nog köpa den där Wunderlichrutan och sätta på för just dessa tillfällen.
Gustav
RuneO;6443 skrev:Hej
Sen kan jag inte se nåt problem med nerkapad ruta, att det skulle vara tröttande. Sitter man lämpligt lutad mot fartvinden och vinden inte är turbulant pga dålig ruta så är aldrig långresor problem.
/Rune
Gustav;6450 skrev:Fullt möjligt att jag överdriver lufttrycket Rune. Jag köpte hojen i november och har inte provat ordentligt och är lite ovan vid sittställningen ännu eftersom jag lutade framåt betydligt mer på förra hojen. Körde utan ruta en vecka också och helt klart var det en befrielse jmf med orginal rutan vilket ledde till antagande att kapning var en säkrare väg till lugn i hjälmen än att experimentera med olika tilläggs rutor att sätta på överkanten o dyl
Gustav
Fredrik Åkesson;9904 skrev:Jag tror fortfarande på hjälmen.Har man en hjälm som inte passar huvudformen tex en för rund hjälm så måste man köpa en storlek för stor för att den ska gå på huvudet och den centimetern får man då extra vid öronen vilket skapar massa ljud...Säger som han på mc poolen den hjälmen som passar dig är tyst....
Fredrik
.Z.;9918 skrev:Självfallet så gör hjälmens passform oerhört mycket för ljudnivån men det som avhandlas här är ju mer turbulensen som uppstår bakom vindrutan & den är ju en sak för sig... Hjälmen kan ju vara tyst men detta med att huvudet kastas fram & tillbaks är ju nog irriterande. Däremot så kanske hjälmen ytterform kan påverka turbulensen?
//Larsa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst