fredde 7 skrev:Alla får ursäkta mig om jag skriver något som skulle vara fel, jag utgår från BMW bilar, än så länge är mjukvara och hårdvara helt identiska, har inte hittat något som aviker i de avseendena.
F800: "BMW dator" Idag kör bmw med Ista++, är en sammanslagning av Ista p och Ista d, De använder ett interface som är av typen ICOM NEXT, WIFI baserat, men används med ethernet, k+dcan , när programmering görs.
De kör allt via BMW servrar.
Jag som kör "standalone" kopplar inte upp mig till BMW server, programvaran ligger på min hårddisk, programvaran
är exakt samma som BMWs egen, det BMW kan göra, går att göra på "standalone" versionen också, med två undantag.
1) Teknisk online support ej möjlig
2) Skriva service historik (e servicebok) (rödlista chippade fordon)
BMW s service verkstäder har inte tillgång till ESYS, därför kan de inte koda in vissa begagnade moduler utan bara nya.
ASC....Vad behövs förutom reglaget?
/Fredrik
fredde 7 skrev:f800:Ok...Ni började med att lägga till ASC(utrustningskod) från listan i Ista p under retrofits?
Sedan antar jag att ni lät koda och programmera samtliga moduler? Vad sa rapporten efter? har du sparat rapporten, kan du lägga upp den?
Kovlingen skrev:Fy fasiken vad jag blir impad
Nutidens moderna maskiner är inget jag ger mej på
Jag har tydligen låg IQ . Inget jag redan har listat ut
(Troligen fler som redan har listat ut detta redan )
//Oldies but Goldies .
fredde 7 skrev:F800: Jag förstår inte riktigt det du skriver, något skiljer här mot hur jag tänker hur det borde fungera. Menar inte att det du skriver är fel, men jag förstår inte.
Jag ska ta detta till vägs ände (försöka i alla fall)
Det snabbaste och enklaste sättet att lösa detta "mysterium" vore ju att ha tillgång till en hoj där
BMW retrofittat ASC, Det näst bästa en hoj där det sitter på från fabriken.
Köpte du knappsatsen ny? eller från någon skrot?
Var i vårt avlånga land finns du?
/Fredrik
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst