Programuppdatering i datorn?

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Programuppdatering i datorn?

Inläggav Bror Gårdelöf » 2021-02-17/19:26

Sedan länge har jag Microsoftprogram i Macen. Den är inställd för automatiska uppdateringar. Meddelanden om sådana kommer lite nu och då - men jag har aldrig begripit, om jag behöver göra något, när ett sådant meddelande dyker upp. Logiskt sett skall jag rimligen inte behöva göra det. Jag har ju begärt automatisk uppdatering!

Men sådana verkar ta tid - i alla fall ibland, som nu. Vad jag aldrig fått veta är, om uppdateringarna kräver, att övriga program stängs ner, eller om jag kan fortsätta jobba, medan de pågår.
Enkel logik säger, att om program behöver stängas ner, borde meddelanderutan informera om det - men någon sådan information ges icke!

Lika idiotiskt är, att meddelandet bara talar om, att det finns uppdateringar, men man får inte veta vilka! Idag fanns två. Den ena verkade slinka in i datorn efter kanske fem minuter, men den andra har apparaten nog tuggat på i minst 20 minuter. Verkar skumt! Och det är onekligen idiotiskt, att man inte med automatik får veta, vad som uppdaterats!
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17110
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Programuppdatering i datorn?

Inläggav Konsument » 2021-02-17/19:58

i Windows 10 finns det "Visa uppdateringshistorik".
Du kanske kan hitta något liknande?
Användarvisningsbild
Konsument
 
Inlägg: 1926
Blev medlem: 2002-04-29/01:00

Re: Programuppdatering i datorn?

Inläggav Bror Gårdelöf » 2021-02-17/20:11

Jag har upptäckt det i separat ruta i Macen. Och något skumt är det. Nu har den tuggat på den sista uppdateringen i mer än en timma, och det program, som verkar ha hängt sig, är - absurt nog - Microsoft AutoUpdate!
Nå - man får vara tacksam för, att Word, Outlook och PowerPoint seglat in utan problem.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17110
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping


Återgå till Övrig teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron