Egendomlighet i Word (Mac)

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Egendomlighet i Word (Mac)

Inläggav Bror Gårdelöf » 2022-04-05/16:45

Min Mac och jag har några år på nacken, så jag är inte helt vilse i den. Men på sistone har en irriterande konstighet dykt upp i MS Word. När jag öppnar och fortsätter med ett befintligt flersidigt dokument, hoppar den ofta tillbaka till dokumentets början! Dvs det jag skriver hamnar på rätt ställe, men det ser jag inte utan att skrolla ner till dokumentets slut. Så går det en stund, varpå jag plötsligt har dokumentets början på skärmen igen! Och så där håller det på! Irriterande!
Jag antar, att jag utan att veta det råkat ge något idiotkommando? Hur ge kontraorder?

När jag stängt dokumentet och senare öppnar det igen, har det tidigare kommit upp en hälsning nedtill t h: "Välkommen tillbaka." När jag klickat på den, har jag kommit direkt till dokumentets slut - men det sker inte alltid numera!
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17110
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Egendomlighet i Word (Mac)

Inläggav Måns Ulveståhl » 2022-04-05/18:22

Bror vs Datorn titelfajt XII :mrgreen:

Är dokumentet uppladdat i "molnet" när du redigerar, eller har du det sparat på din tex desktop?
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3757
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Egendomlighet i Word (Mac)

Inläggav Bror Gårdelöf » 2022-04-05/20:05

Sparat i min Mac, inte i molnet (såvitt jag begriper!).
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17110
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping


Återgå till Övrig teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst