Mattias L;9540 skrev:Hej
Är det någon som har flyttat "bytt plats " för avstängningen av blinkers ??
Kan man byta plats med tutan på vänster ?( Skifta kablaget nånstans menar jag )
Finns det något man kan köpa ?
Mvh Mattias
De Soto;9556 skrev:Alla som klagar på blinkersarr. har förmodligen inklusive mig själv tyckt att detta är världens dummaste systen. Men ger man det en schans, man har ju inget val, så upptäcker man att det inte var så dumt ändå.
Efter ett tag sitter det i ryggmärgen och man är knappt medveten att man använder det och har man även automatisk avstängning så är det faktiskt ett moment mindre. ...
Torgeir Nilsen
Torslanda
Mattias L;9561 skrev:Helt idiotiskt att ha återställning på höger sida DET stör när man skall köra aktivt i korsningar och accelerera
Gasa etta 2a trea Ja då ska man släppa grepet om gasrullen med tummen för att stänga av blinkers
Härligt Marie !
Roligt att nån tycker som jag !
Mvh Mattias
Bengt Allevad;9578 skrev:.... tror jag det heter och jag har skrivit det förr.
En stor anledning att jag håller kvar vid BMW är just blinkersknapparna och även handtagsarmaturena i övrigt.
Sportster;9593 skrev:Men jag vill ändå framhålla Harley´s blinkersarrangemang. Delvis likt BMW genom att på-knapparna sitter på respektive handtag, men på H-D återställs det automatiskt. Inte på tid utan en lägeskännare ger signal att hojen lutats och rätats upp igen, vilket säger att du genomfört svängen!
Bra va! Även Harley har visst mått av IQ!!
skylt;9585 skrev:Min hoj HAR automatisk avstägning har jag märkt
Gabbe;9673 skrev:Jag körde min första riktiga runda på 17 år igår och har kanske glömt bort det japanska blinkersundret, för jag tyckte att det funkar ganska bra på BMW'n som det är. Automatisk återgång hade förstås piggat upp...
Spiff;9655 skrev:Inte vid en speciell hastighet men den slår av efter 10 sek eller 200 meter.
Guzzi-Leif;9708 skrev:Diskussionen känns igen från tiden när varje fabrik själv bestämde om fotbromsen skulle sitta på höger eller vänster sida. Klart man kunde lära sig! Fast dumt var det och till misstag ledde det...
Ännu skojigare var förresten Indian mc; de hade gasen i vänster rullhandtag och tändförställning i höger - enligt myten för att sheriffen oftast var högerhänt och skulle kunna hantera puffran under ways.
Måhända har BMWs blinkerskonstruktör en simultanförmåga som bara KRÄVER att få levas ut...
Spiff;9655 skrev:Inte vid en speciell hastighet men den slår av efter 10 sek eller 200 meter.
Mimmi;9789 skrev:Hej!
Nu börjar snart någon tro att jag är sponsrad av Wunderlich, min hov- och livleverantör:) , men de har faktiskt en blinkersavstängningsautomatik till de R-modeller som saknar denna viktiga funktion. Tyvärr är den ganska dyr, den kostar 142:59€. Men så är det säkert kvalitet också...
.Z.;9793 skrev:...Det största problemet som jag ser det är ju att det är så förtvivlat långt mellan alla knappar, bulkigt & stort liksom. Verkar som att man ska ha jättehänder för att det ska kännas ergonomiskt...
//Larsa
Marie;9792 skrev:Definitivt en grej att sätta upp på din önskelista inför födelsedagen. Du skulle verkligen behöva den eftersom du uppenbart blivit väldigt bortskämd under åren med "Kalle"...
.Z.;9793 skrev:Det största problemet som jag ser det är ju att det är så förtvivlat långt mellan alla knappar, bulkigt & stort liksom. Verkar som att man ska ha jättehänder för att det ska kännas ergonomiskt...
Mimmi;9796 skrev:Det är flera av knapparna jag inte når utan att släppa greppet om handtaget...
Roma55;9570 skrev:Jag såg på en site tror det var i amerikat, där man kunde bygga om så att man tryckte ytterligare en gång på blinkersreglaget för att stänga av.
Alltså när jag blinkar vänster trycker jag en gång till på vänster föra att stänga av och likadant till höger.
.Z.;9803 skrev:Att jag dessutom blev i princip blind av denna idiotiska bländande plastskiva (lyktskyddet) gjorde ju inte saken bättre. Den åkte av ganska så omgående & egentligen så borde man ju reklamera skiten.
HMR;9881 skrev:Detta system finns på Henry Danielson. I alla fall på den Harley Parkinson Sportser jag hade för några år sedan. Det funkar fullständigt värdelöst! Det absolut sämsta jag stött på faktiskt.
Ett tryck och blink börjar. Efter ett antal meter så stängs blinket automatiskt av. OK. Tyvärr stängs det ibland av för snabbt så man måste trycka en gång till. Men trycker man för tidigt så stänger man själv av blinket. Dvs man måste alltid först kolla om det blinkar eller ej innan man trycker. Annars vet man ju inte om man sätter på eller stänger av.
Direkt livsfarligt vid vänstersväng när man har all uppmärksamhet på trafiken. Man har noll koll på om det blinkar eller ej.
Jag anser att alla system som fungerar olika vid olika tillfällen är fel. Dvs att ett viss knapptryckning har olika effekt beroende på vad som hänt tidigare. Min Ericsson mobil kryllar av sådant och kan därför inte manövreras utan glasögon.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst