Bra o ha -skruv

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Bra o ha -skruv

Inläggav Hans Ekman » 2007-05-05/19:38

När och varför försvann den lilla skruven (även kallad semmestergas) någon som har ersatt den och i så fall hur.
Hans Ekman
 
Inlägg: 138
Blev medlem: 2005-01-08/12:34

Polisgas...

Inläggav lem » 2007-05-06/16:09

mc-ist;11709 skrev:När och varför försvann den lilla skruven (även kallad semmestergas) någon som har ersatt den och i så fall hur.


Hej!

Jag har haft/har 5 poliscyklar och de har alla en fjäderbelastad skruv på handtaget. Man kan gänga dit en om man vill (ganska enkelt). Jag har en på min K11LT och använder den ofta när jag kör långt.

Tyvärr är skruvarna en dispens sak (gasen skall gå åter) och dispensen skall upphävas när gamla poliscyklar går över i civil ägo men det missas ofta.

Fordonskammaren tar bort skruven men den går nog att köpa av bmw.

Hälsningar/Lars
Användarvisningsbild
lem
 
Inlägg: 353
Blev medlem: 2005-01-19/23:03

Inläggav Sven-Erik Tiberg » 2007-05-07/08:02

På min gamla -76 R100RS finns denna skruv, mycket skönt brukar ställa den så att gasen går tillbaka om än sakta vid körning på huvudvägar.
Lem: skulle man kunna få ett tips på hur du monterade skruven på LT'n.
Saknar den på "flying coach". Coach version av "flying brick"

/Tibbe
Sven-Erik Tiberg
 
Inlägg: 319
Blev medlem: 2004-03-26/12:00


Återgå till Övrig teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst