BMW reklamationer - kundrelationer etc

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

BMW reklamationer - kundrelationer etc

Inläggav conny » 2007-05-17/10:35

Är det någon fler än mig som inte får svar på e-brev vid uttryckliga beställningar av delar eller med kontaktförsök till BMW reservdelsförsäljning (upptaget - ringer inte tillbaka)? för ute hos handlare ute i landet är det också problem.

Varför gå över ån efter vatten....

Jag vill inte åka flera mil till en auktoriserad handlare för att stå i kö, beställa varor som inte finns hemma i lager för att sedan gå och vänta på att delar skall komma hem till handlaren, för att denne sedan lägger dina beställda varor på hyllan och säljer dem till andra för att din mobiltelefon inte gick att nå just då den hyperstressade handlaren ringde. :confused: Mobilen är alltid på!

Hur gör man för att slippa allt ovanstående när man nu har Internet och dess fördelar. Handlar från annat land där kommunikationen fungerar eller....:rolleyes:
conny
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 2007-04-06/20:44

Inläggav Helmetrock » 2007-05-17/18:37

Tja när min hoj hade börjat rosta så skrev jag ett mail till BMW i Göteborg, och 10 dagar senare hade ärendet blivit behandlat i tyskland och jag kunde lämna in hojen och få grejerna bytta gratis efter att garantin gått ut, så jag får ju säga att jag är nöjd med BMW, men jag har aldrig beställt enskilda delar med mail...
Rickard H
Damage Inc.
Numera pedaldriven student
Användarvisningsbild
Helmetrock
 
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2003-05-28/01:00

Inläggav skylt » 2007-05-17/19:15

Jag tycker att det funkar utmärkt att ringa in ordern - prylen kommer dagen efter och ett SMS bekräftar att det är dags att hämta (och betala förstås)

Detta gäller Malmö
> HP2 Sport 09 <
> G650X moto 07 <
[medlem 2658530]
Användarvisningsbild
skylt
 
Inlägg: 190
Blev medlem: 2002-06-18/01:00


Återgå till Övrig teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst