Kvalitet, omsorg och tur

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Kvalitet, omsorg och tur

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-05-23/20:50

I ett nummer av den utmärkta tidskriften "Vi Bilägare" redogörs för en Volvo 740 som gått 123 000 mil varav de allra flesta med nuvarande ägare. Bilen har servats enligt boken men knappast några reparationer har utförts och bilen är helfräsch. Förutom några avgassystem, kopplingar och vattenpumpar har endast topplocket bytts (det förra hade korrosionsskador) - i övrigt är det original alltigenom.
Jajaja; visst har det bytts däck, glödlampor och vindrutetorkare...

Nu till min fråga:
Har vi här i kretsen några BMW mc, hela maskiner eller komponenter såsom motor, transmission, batterier (:D ) o.s.v. som har gått extra långt? Något som vittnar om en sjusärdeles kvalitet, omsorg från ägaren samt tur (de allra bästa komponenterna optimalt matchade en solig dag)?

Nu vill jag se er bjuda över varandra!
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Inläggav Torparen » 2007-05-23/22:08

Jag har inte fixat nå´t på min på en hel vecka!

//L-E Jönsson
Torparen
 
Inlägg: 491
Blev medlem: 2005-02-09/13:50


Återgå till Övrig teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst