Köp och montering av nya däck ?

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Köp och montering av nya däck ?

Inläggav Søren TJ » 2007-06-05/15:18

Behöver lite hjälp ! - skal byta däck första gang. Vart/vem i Stockholm säljer däck & monterer dom UTAN[U][/U] at man skal komme med lösa hjul ?? :confused:
Har kontaktet Däckia i Täby og Täby Kyrkby, och Wheeler-Dealer i Stockholm - dom hanterer kun lösa hjul. BMW Solna kan fixe det - men är der andra alternativer ??
På forhånd tack för hjälpen.
(....en rådvill dansk i Täby :rolleyes: )
Søren Tousgaard Jensen
Användarvisningsbild
Søren TJ
 
Inlägg: 17
Blev medlem: 2004-09-22/01:00

Inläggav Josef » 2007-06-05/16:57

Ska du ha sport eller sport/touringdäck i vanliga dimensioner är http://www.swt-racing.com/ klart billigast. Ring däckshopen och kolla om dom har vad du behöver.

Annars kan du väl lämna in till BMW men det lär ju gå på några tusen extra.
    www.CaliforniaSuperbikeSchool.co.uk
    ----Discover the art of cornering----
Användarvisningsbild
Josef
 
Inlägg: 185
Blev medlem: 2004-04-30/23:18

Inläggav Søren TJ » 2007-06-08/21:18

Tack, Josef.
Kommer att kontakta dom. Ser ochså på internet att Örby Gummi i Bandhagen skulle kunne klare det.
.....men det set ut som alle andre på dette forum (i Stockholm) avmonterer hjulene själv !?!?;)
Søren Tousgaard Jensen
Användarvisningsbild
Søren TJ
 
Inlägg: 17
Blev medlem: 2004-09-22/01:00

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-06-08/21:22

Søren T.J.;14282 skrev:Tack, Josef.
Kommer att kontakta dom. Ser ochså på internet att Örby Gummi i Bandhagen skulle kunne klare det.
.....men det set ut som alle andre på dette forum (i Stockholm) avmonterer hjulene själv !?!?;)


Om min däcksverkstad (som förstås inte är en mc-verkstad) över huvud taget åtar sig att plocka av hjulen (det tvivlar jag starkt på) skulle det bli alldeles för dyrt för min plånbok.
Demontering/montering underlättas i mitt fall av att jag sällan byter på båda hjulen samtidigt.
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

mc-varuhuset

Inläggav David_N » 2007-06-19/14:28

Hej!

MC-varuhuset på Norra Stationsgatan i city har "drive-in"-byte av däck.
De har priser mm på webben (under meny verkstad): http://www.mcvaruhuset.se/

//David
David_N
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 2007-04-22/16:56

Inläggav Fredrik Åkesson » 2007-06-19/15:28

Mcvaruhuset har priser som är i himlen för däck.Jag shoppade däck på Örby Gummi till rimliga pengar.Vanadis gummi gjorde det också för rimliga pengar och där fick jag frågan om dom skulle montera däcken direkt på hojen så jag utgår från att dom monterar av och på hjulet om man vill
Fredrik
Användarvisningsbild
Fredrik Åkesson
 
Inlägg: 861
Blev medlem: 2006-04-07/21:37

Inläggav crv » 2007-06-23/10:13

Stans biligaste däck och priser för montering är SWT- racing som Josef säger. Om man snackar med Patrick så hjälper han till med mont/amont av hjul. :rolleyes: http://www.swt-racing.com/
Johan Tammelin
Användarvisningsbild
crv
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 2006-08-04/01:00

Inläggav Kjell Johansson » 2007-06-25/11:07

Fredrik Åkesson;15038 skrev:Mcvaruhuset har priser som är i himlen för däck.Jag shoppade däck på Örby Gummi till rimliga pengar.Vanadis gummi gjorde det också för rimliga pengar och där fick jag frågan om dom skulle montera däcken direkt på hojen så jag utgår från att dom monterar av och på hjulet om man vill
Fredrik


Vad gäller Mc varuhuset så byter de inte däck på GS12R erfor jag i dag (upptäckte akut pyspunka när jag kom till jobbet på MC i morse) då de inte kan balansera dem. Dessutom får man ta det där med drive in med en nypa salt fick jag klart för mig.

På BMW Solna, där jag nyligen köpte hojen, blev svaret kort och gott: Beklagar men du får återkomma i augusti!?
:(

Jag får väl prova de andra firmorna som nämns här

Gustav
Kjell Johansson
 
Inlägg: 278
Blev medlem: 2007-01-17/01:00

Inläggav Søren TJ » 2007-07-03/18:50

Lite feed-back - och kanske et par tips till andre (hvis mit delvis danske forstås ;) ). Bestemte mig for at selv tage hjulene av, och bestilte et sät däck hos Däckia i Täby. Men det var totalt umuligt for mig at tage bak-hjulet av !! Det var spändt väldig hårdt, och jeg havde icke tilräkkelig bra tools.
Så det blev kun for-hjulet som Däckia fik näste dag. Men jeg havde jo köpt et bag-däck ochså - som jeg måtte bringe hjem !!
Läste lidt på Forumet igjen: kontaktede MC-Varuhuset, men som nävnt av Gustav: dom kan icke ballancere hjul a'la BMW F650CS, och andre single mounted wheels.
Fandt frem til 'Hela Hojen' på Högbergsgt. 48. Dom kunne fixe det - selv om dom ikke var tilfredse med at jeg kom med mit eget däck (dom sälger däck !), men OK - det kunne fixes. MEN - kun om 2 veckor !
Jeg kontaktede Vanadis Gummi, Ynglingagatan (ved Sveaplan) (Frederik Åkesson's tips):
Avmotere bak-hjul och sätte mit eget däck på: NO problem. Jeg kunne selv bestemme när jeg ville komme. Perfekt !
Fik det fixet i eftermiddag - hurtig och vänlig service. Det viste sig att det var en erfarren kille som jobbede där: Michael Lundström - kendt fra 'Event-MC Sweden' (import & försälgning av Stadler MC kläder och mycket mera).
Det kostede mig 500KR.
Kan absolut anbefale Vanadis Gummi - om man sälv avmoterer hjulene eller kommer med hele hojen (med eller utan egna däck).
Det var mit första däck-skifte på en hoj !!! Mange erfarringer rikere. Håper andre i Stockholm har fået nogle brugbare tips.

M.v.h. :) :)
Søren Tousgaard Jensen
Användarvisningsbild
Søren TJ
 
Inlägg: 17
Blev medlem: 2004-09-22/01:00

Inläggav Kjell Johansson » 2007-07-03/22:05

Fint att det fixade sig till slut Sören. För min del ringde jag Örby Gummi som tog emot med hjulen på cykeln och skiftade fram och bakdäck medans jag åt lunch på ett hak brevid. Prisvärt och bra faktiskt.

Gustav
Kjell Johansson
 
Inlägg: 278
Blev medlem: 2007-01-17/01:00


Återgå till Övrig teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst