hubbiken;18424 skrev:Ahhh... Den underbara världen av internet. Man fuckar en kund och snart så ligger hela historien på nätet och man har förlorat en massa potentiella kunder.
Bra? Ja det är ok för en konsument. Finns en viss risk att man kan sänka en konkurent genom annonymt förtal på internet.
Det gäller att tänka på det. PR firmor är nuförtiden väldigt inriktade på nätet som ett sätt att sprida rykten, produkter och "information".
Mark
Jag håller med Dig om att man inte skall vara anonym om man kritiserar en person eller ett företag. Är vi anonyma här i forumet?
Och har vi intresse av att smutskasta leverantörer i onödan?
Tror vi att det på detta forum finns leverantörer som lägger in partiska inlägg för att själv tjäna en hacka?
Döm själva, men jag tror (och hoppas) att vi har detta forum för att kunna hjälpa varandra så mycket som möjligt - och då kunna delge andra både positiva och negativa erfarenheter.
Sist men inte minst har jag kunnat läsa mig till en massa _kunskap_ som Ni erfarna har 'dragit på Er' genom åren. Det tackar jag för.
Det som jag råkade ut för med Masqueruedas vill jag berätta här.
Jag såg nämligen Marie's rekommendation och gjorde en beställning.
Såsom försiktig general ville jag naturligtvis inte lämna ut mitt kortnummer över internet. Bestämde mig därför att få däcken levererade mot kontant betalning.
Ett Continental 150/60-17 66W fö 91Euro och ett
Metzeler ME880 Marathon 150/80-16 71H Front för 78Euro.
Totalt inklusive frakt och extra påslag för kontant betalning skulle kalaset gå på 236,04 Euro. Bra pris enligt min bedömning.
Beställningen genomfördes och jag skulle mailledes få en bekräftelse. Sedan hörde jag ingenting. Och sedan ingenting. Mailade ånyo och fick efter ytterligar ett mail svar! Han ursäktade sig över det uteblivna svaret och berättade att han nu kommit tillbaka från sin bröllopsresa.
Det är klart man inte kan bli arg på en nygift kille nyss hemkommen från bröllopsresan. Hade det varit jag som var på bröllopsresa hade jag INTE tänkt på några däck. Det gick ytterligare 1½vecka så kom mitt gods.
Frånsett att DHL lagt på en avgift på 9 Euro trots att all frakt redan var betald så gick allt bra. Allt OK med Continentaldäcket. Metzelerdäcket var också OK - vad avser dimensionen. Det vara bara det att det var ett bakdäck som var levererat. Ooops - vad har jag gjort var första tanken.
In och kontrollera hur beställningen såg ut. Jodå, jag hade beställt ett framdäck. Och jag hade fått betala rätt pris för ett framdäck. Men jag hade fått ett bakdäck. Sedan dess har jag inte hört ett ljud från Masqueruedas. Jag har mailat och..... Ni vill inte höra vad jag gjort.
Den 2/8 fick jag däcken, den 11/9 har jag fortfarande inte hört ett ljud.
Kommer JAG att anlita Masqueruedas igen?
Kommer jag att lita på Marie's rekommendationer?
Vad tror Ni?
Fel gör vi alla - t.o.m. jag.
Men att så totalt ignorera någon i en affärsrelation - det tycker jag är ruskigt dåligt.
Förtal eller inte - den som vill kan få kopia på alla mail och faktura/fraktpapper. Det är bara att höra av sig.
P.S. är det någon som kan tipsa om en bra däcksleverantör på nätet D.S.