Vad hette utbrytaren från Rodamoto?

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Vad hette utbrytaren från Rodamoto?

Inläggav lem » 2007-07-01/08:11

Hej!

Jag köpte 14 däck för drygt ett år sedan och det är dags igen. Servicen var utmäkt och priset förnmämligt då man köpte mer än 10 däck. Sedan har jag hört att Rodamoto höjt priserna men föräljningschefen startade eget (jättetrevlig kille). Jag gynnar gärna honom igen men hittar inte mailet till honom. Någon som har det tillgängligt samt ev. webadress?

Hälsningar/Lars
lem@telia.com
070 572 00 00
Användarvisningsbild
lem
 
Inlägg: 353
Blev medlem: 2005-01-19/23:03

Inläggav Marie » 2007-07-01/09:17

lem;15843 skrev:Hej!

Jag köpte 14 däck för drygt ett år sedan och det är dags igen. Servicen var utmäkt och priset förnmämligt då man köpte mer än 10 däck. Sedan har jag hört att Rodamoto höjt priserna men föräljningschefen startade eget (jättetrevlig kille). Jag gynnar gärna honom igen men hittar inte mailet till honom. Någon som har det tillgängligt samt ev. webadress?

Hälsningar/Lars
lem@telia.com
070 572 00 00



Den avhoppade försäljningschefen heter Alejandro Rguez.

Hans nya firma heter:
Masqueruedas S.L.
Calle Lameiro 41, Nave 10
E 36214 VIGO
Webbadressen är Http://www.masqueruedas.com
Mailadresser: info@masqueruedas.com (är ofta ur funktion) samt contact@masqueruedas.com
Telefon: +34 986 484444
Telefax: +34 986 471369
Maila Alejandro! Chansen är stor att priset då blir ännu bättre än på hemsidan!

Köpte för ett par veckor sedan en uppsättning nya michelinsulor till 'Röd Kalle'.
Pris levererade hemma på gräsmattan: SEK 1.578,47.
Leveranstid: Mindre än en vecka.
mvh
/Marie
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Inläggav Sportster » 2007-07-01/09:39

Nån som handlat på http://www.1-2-Motorradreifen.de ??

Har kollat där och Tourancedäck fram+bak till min 1150GS kostar
70,20 + 105,30 + 13,00 (frakt) = 188,50 eur (1744:- sv kr).

Tycker detta är ganska prisvärt! :)

Jämförde på Masqueruedas sajt:
75,40 + 114,84 + 25 (frakt zon 2?) = 215,24 eur (1991:- sv kr)
Men det kanske blir billigare om man mailar killen? :confused:
Sportster
 
Inlägg: 290
Blev medlem: 2006-11-26/21:39

Inläggav Marie » 2007-07-01/09:49

Sportster;15848 skrev:Nån som handlat på http://www.1-2-Motorradreifen.de ??

Har kollat där och Tourancedäck fram+bak till min 1150GS kostar
70,20 + 105,30 + 13,00 (frakt) = 188,50 eur (1744:- sv kr).

Tycker detta är ganska prisvärt! :)

Jämförde på Masqueruedas sajt:
75,40 + 114,84 + 25 (frakt zon 2?) = 215,24 eur (1991:- sv kr)
Men det kanske blir billigare om man mailar killen? :confused:


För Michelin Macadam 50 till en K100RS kostar däcken utan frakt http://www.1-2-Motorradreifen.de €175,70 och av deras hemsida framgår inte huruvida de alls levererar till Sverige (många tyska internethandlare gör nämligen inte det).
Hos Rodamoto betalade jag inkl frakt €165.80

Skillnaderna kan ju bero på bl.a. att Michelindäcken tillverkas i Spanien (både de Masqueruedas levererar och de jag köpt av gummihandlare i Sverige) medan Metzeler tillverkas väl i Tyskland?
Att skicka däck från Tyskland till Spanien och sedan tillbaka till norra Europa kan ju inte precis påverka priset positivt....
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Inläggav Sportster » 2007-07-01/14:30

Marie;15849 skrev: ...och av deras hemsida framgår inte huruvida de alls levererar till Sverige (många tyska internethandlare gör nämligen inte det).


Jaha, och hur tror du jag fick fram just 13,00 eur i fraktkostnad?? :cool:
Sportster
 
Inlägg: 290
Blev medlem: 2006-11-26/21:39

Inläggav Marie » 2007-07-01/20:34

Sportster;15867 skrev:Jaha, och hur tror du jag fick fram just 13,00 eur i fraktkostnad?? :cool:

Mailade och frågade?:rolleyes:
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Inläggav Sportster » 2007-07-01/21:28

Marie;15891 skrev:Mailade och frågade?:rolleyes:


Precis!! :)
Sportster
 
Inlägg: 290
Blev medlem: 2006-11-26/21:39

Bedrövligt!

Inläggav Torsten Partell » 2007-08-15/22:46

Hej.
Så jag skulle då köpa däck, det var liksom min tur. Samlade info (12 däck) och skrev mail till masquen, på båda adresserna. Inget svar!

Nytt mail. Inget svar.

Direktbeställning i deras webshop. Krash! Gick inte att få igenom en beställning.

Mail. Inget svar

Nytt mail. Inget svar.

Ring. Ring. Ring. Ring. Blir varje gång hänvisad att ringa några timmar senare.

Vänta.

Ring! Får prata med Veronica som vill att jag skriver mail. Inget svar.

Ring. Veronica bekräftar att hon fått mail och att hon svarar kl 18. Inget svar. Ring. Nytt löfte. Får svar.

Bekräftar att jag vill köpa per returnerade mail, trots att alla däck jag vill ha inte är i med ordern.

Inget svar.

Mail och frågar om betalningsanvisning BIC-kod IBAAN-konto osv.

Inget svar.

Vänta

Ring. Ring. Ring. Ring. Ring. Ring. Oftast inget svar alls men så småningom lovar man att Alex kommer att vara inne 16.00 Ring. Ring. Ring. Inga svar.

Ring. Ring. Nytt löfte om Alex kl 16.

Ring. Ring och får efter lite turer tala med Alex. Han ber mig maila och lovar att ringa direkt. Mail med telefonnummer och tidanvisning om när jag svarar (inget komplicerat).

Ingen påringning.

Mail. Inget svar

Mail enligt nedan. Inget svar.

Jag kommer INTE :mad: :mad: :mad: att försöka göra affärer med masquen framöver.

Torsten

-----------------------------------------

Hi again Alex.


Since I haven't heard from you, despite your personal promise on the phone yesterday, I take it that you are not interrested in my business.


These are my efforts during five weeks to buy tyres for a little more than 1000 euro.

- Online order with crashing payment system.

- 8 or 9 e-mails

- 15 un-aswered phonecalls on your supposed open hours, paying international call fees listening to the same (boring) electronic music occassionally interrupted by "now reaching for the next operator".

- 5 or 6 phonecalls answered by somenone who bearly understand any english and whos only message is "call again later".



Since you obviously don't have the capability to take care of non-spanishspeaking customers I suppose you state that on the english part of your web-site.

I was recommended by a friend to buy my tyres from you. I will inform him (and everyone else reading the Swedish BMW-forum) of the above. If you wish to respond, I will include your response in my post. If so please respond before thursday 2007/8/16.

BR Torsten
Användarvisningsbild
Torsten Partell
 
Inlägg: 71
Blev medlem: 2006-04-01/18:08

Inläggav Marie » 2007-08-15/23:20

Vilken av mailadresserna använder du?
Telefon har jag för länge sedan funnit totalt värdelöst - om du ändå tvunget skall ringa så ring på förmiddagen. De har siesta större delen av resten av dan. Får du den där maskinrösten så har du ringt när det inte finns någon som svarar i telefon, meningslöst att vänta.
Mail på "contact"-adressen samt företrädesvis fax har funkat för mig.

BMW-NoToll;18412 skrev:Hej.
Så jag skulle då köpa däck, det var liksom min tur. Samlade info (12 däck) och skrev mail till masquen, på båda adresserna. Inget svar!

Nytt mail. Inget svar.

Direktbeställning i deras webshop. Krash! Gick inte att få igenom en beställning.

Mail. Inget svar

Nytt mail. Inget svar.

Ring. Ring. Ring. Ring. Blir varje gång hänvisad att ringa några timmar senare.

Vänta.

Ring! Får prata med Veronica som vill att jag skriver mail. Inget svar.

Ring. Veronica bekräftar att hon fått mail och att hon svarar kl 18. Inget svar. Ring. Nytt löfte. Får svar.

Bekräftar att jag vill köpa per returnerade mail, trots att alla däck jag vill ha inte är i med ordern.

Inget svar.

Mail och frågar om betalningsanvisning BIC-kod IBAAN-konto osv.

Inget svar.

Vänta

Ring. Ring. Ring. Ring. Ring. Ring. Oftast inget svar alls men så småningom lovar man att Alex kommer att vara inne 16.00 Ring. Ring. Ring. Inga svar.

Ring. Ring. Nytt löfte om Alex kl 16.

Ring. Ring och får efter lite turer tala med Alex. Han ber mig maila och lovar att ringa direkt. Mail med telefonnummer och tidanvisning om när jag svarar (inget komplicerat).

Ingen påringning.

Mail. Inget svar

Mail enligt nedan. Inget svar.

Jag kommer INTE :mad: :mad: :mad: att försöka göra affärer med masquen framöver.

Torsten

-----------------------------------------

Hi again Alex.


Since I haven't heard from you, despite your personal promise on the phone yesterday, I take it that you are not interrested in my business.


These are my efforts during five weeks to buy tyres for a little more than 1000 euro.

- Online order with crashing payment system.

- 8 or 9 e-mails

- 15 un-aswered phonecalls on your supposed open hours, paying international call fees listening to the same (boring) electronic music occassionally interrupted by "now reaching for the next operator".

- 5 or 6 phonecalls answered by somenone who bearly understand any english and whos only message is "call again later".



Since you obviously don't have the capability to take care of non-spanishspeaking customers I suppose you state that on the english part of your web-site.

I was recommended by a friend to buy my tyres from you. I will inform him (and everyone else reading the Swedish BMW-forum) of the above. If you wish to respond, I will include your response in my post. If so please respond before thursday 2007/8/16.

BR Torsten
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Inläggav Hubbiken2 » 2007-08-16/08:47

Ahhh... Den underbara världen av internet. Man fuckar en kund och snart så ligger hela historien på nätet och man har förlorat en massa potentiella kunder.
Bra? Ja det är ok för en konsument. Finns en viss risk att man kan sänka en konkurent genom annonymt förtal på internet.
Det gäller att tänka på det. PR firmor är nuförtiden väldigt inriktade på nätet som ett sätt att sprida rykten, produkter och "information". ;)

Mark
Användarvisningsbild
Hubbiken2
 
Inlägg: 580
Blev medlem: 2007-04-05/01:00

Inläggav Sportster » 2007-08-16/10:53

Låter inte helt enkelt att handla däck från Spanien.

Det var det däremot att handla från http://www.1-2-Motorradreifen.de!
Köpte som sagt två däck till enligt min uppfattning mycket bra pris.
Inget krångel med mailsvar (engelska) och leveransen gick snabbt.
Kommer att handla där igen vad det lider.
Sportster
 
Inlägg: 290
Blev medlem: 2006-11-26/21:39

Ingen direkt sänkavsikt.

Inläggav Torsten Partell » 2007-08-16/23:20

Mitt samspel med masquen utgör förstås ingen regel (antar jag). Vidare antar jag att de som läser här kan fatta beslut utifrån fler källor än mitt inlägg.

Marie: Jag använde både contact och info adresserna efter din notering om sporaditeten för den ena. Fax är säkert bra men inget jag har. Vår erfarenhet av masquens telefonservice tycks vara samstämmig.

Var och en må berätta om sina erfarenheter, både goda och mindre tillfredsställande. Tycker nog ändå att jag givit alex både tid och möjlighet att reagera före "uthängning".

Köp gärna av masquen och visa att mitt exempel är ett undantag. Jag avstår förstås och betalar gärna nån eller några euro mer från ställen där det råkar fungera när jag lägger mina beställningar.

Hittills kan jag rekommendera Side-Power i Danmark. En liten seriös firma med snabba kunniga svar inom det han behärskar dvs BMW-hojar. Hyggliga priser också.

Motorworks (som bl a även Mimmi förordat i forum) fungerar också mycket bra även om frakterna från England blir rätt kostsamma.

Den aktuella däckbeställningen är "under leverans" från Rodamoto där webshopen fungerar systemtekniskt, men med vissa ofullständigheter när det gäller översättningarna till engelska. Jag fattar nada av spanska och blir lätt orolig när det kommer upp en ruta med utropstecken full med spanska mitt i betalningsdialogen.

Den sker f ö på oskyddad http med rodamoto's datorer varför kredkortsnumret kan snappas upp om någon lägger en trace på trafiken. Hoppas jag slipper såna problem ... :rolleyes: Nästa gång väljer jag nog att betala via bank.

Återkommer om utfallet av däckbeställningen.
/T
Användarvisningsbild
Torsten Partell
 
Inlägg: 71
Blev medlem: 2006-04-01/18:08

Inläggav Mats Liifv » 2007-08-17/14:44

Mina erfarenheter av Masquen har varit goda. Har gjort två beställningar. Den första innan han fick en riktig möjlighet att beställa via nätet. Fick snabbt svar på mina frågor och ett bra pris på de tio däck jag beställde. Gjorde dock erfarenheten att det inte är någon idé att ringa om man inte behärskar spanska. Engelska i tal fungerade i princip inte alls, däremot helt ok i mail.

Vad gällde betalning föreslog han att jag kunde göra en banköverföring när jag fått däcken. Fungerade perfekt.

Den andra beställningen rörde fyra däck och beställdes via hemsidan. Betalades med VISA-kort. Av någon anledning hade inte frakten kommit med när beställningen gjordes. Oklart varför. Fick dock snabbt ett mail där han påtalade detta, men sa samtidigt att den kunde han bjuda på!

Den här andra gången fick jag ett mail någon vecka efter leverans, där han frågade om jag var nöjd med mina däck och hur allt fungerat.

Får säga att jag varit helt nöjd och kommer att handla där igen.
BMW R1200GS Adventure 2015
Användarvisningsbild
Mats Liifv
 
Inlägg: 413
Blev medlem: 1996-05-28/01:00

Inläggav Lennart Lindgren » 2007-09-11/22:30

hubbiken;18424 skrev:Ahhh... Den underbara världen av internet. Man fuckar en kund och snart så ligger hela historien på nätet och man har förlorat en massa potentiella kunder.
Bra? Ja det är ok för en konsument. Finns en viss risk att man kan sänka en konkurent genom annonymt förtal på internet.
Det gäller att tänka på det. PR firmor är nuförtiden väldigt inriktade på nätet som ett sätt att sprida rykten, produkter och "information". ;)

Mark


Jag håller med Dig om att man inte skall vara anonym om man kritiserar en person eller ett företag. Är vi anonyma här i forumet?
Och har vi intresse av att smutskasta leverantörer i onödan?
Tror vi att det på detta forum finns leverantörer som lägger in partiska inlägg för att själv tjäna en hacka?
Döm själva, men jag tror (och hoppas) att vi har detta forum för att kunna hjälpa varandra så mycket som möjligt - och då kunna delge andra både positiva och negativa erfarenheter.
Sist men inte minst har jag kunnat läsa mig till en massa _kunskap_ som Ni erfarna har 'dragit på Er' genom åren. Det tackar jag för.

Det som jag råkade ut för med Masqueruedas vill jag berätta här.
Jag såg nämligen Marie's rekommendation och gjorde en beställning.
Såsom försiktig general ville jag naturligtvis inte lämna ut mitt kortnummer över internet. Bestämde mig därför att få däcken levererade mot kontant betalning.
Ett Continental 150/60-17 66W fö 91Euro och ett
Metzeler ME880 Marathon 150/80-16 71H Front för 78Euro.
Totalt inklusive frakt och extra påslag för kontant betalning skulle kalaset gå på 236,04 Euro. Bra pris enligt min bedömning.
Beställningen genomfördes och jag skulle mailledes få en bekräftelse. Sedan hörde jag ingenting. Och sedan ingenting. Mailade ånyo och fick efter ytterligar ett mail svar! Han ursäktade sig över det uteblivna svaret och berättade att han nu kommit tillbaka från sin bröllopsresa.
Det är klart man inte kan bli arg på en nygift kille nyss hemkommen från bröllopsresan. Hade det varit jag som var på bröllopsresa hade jag INTE tänkt på några däck. Det gick ytterligare 1½vecka så kom mitt gods.
Frånsett att DHL lagt på en avgift på 9 Euro trots att all frakt redan var betald så gick allt bra. Allt OK med Continentaldäcket. Metzelerdäcket var också OK - vad avser dimensionen. Det vara bara det att det var ett bakdäck som var levererat. Ooops - vad har jag gjort var första tanken.
In och kontrollera hur beställningen såg ut. Jodå, jag hade beställt ett framdäck. Och jag hade fått betala rätt pris för ett framdäck. Men jag hade fått ett bakdäck. Sedan dess har jag inte hört ett ljud från Masqueruedas. Jag har mailat och..... Ni vill inte höra vad jag gjort.
Den 2/8 fick jag däcken, den 11/9 har jag fortfarande inte hört ett ljud.
Kommer JAG att anlita Masqueruedas igen?
Kommer jag att lita på Marie's rekommendationer?
Vad tror Ni?

Fel gör vi alla - t.o.m. jag.
Men att så totalt ignorera någon i en affärsrelation - det tycker jag är ruskigt dåligt.

Förtal eller inte - den som vill kan få kopia på alla mail och faktura/fraktpapper. Det är bara att höra av sig.

P.S. är det någon som kan tipsa om en bra däcksleverantör på nätet D.S.
R1200CL-03
F800GT-13
KTM Freeride E-XC -17
Zūmo 550-06 660-12
BMW Nav VI-17
Användarvisningsbild
Lennart Lindgren
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 2006-10-30/01:00

Inläggav Jossa » 2008-02-12/18:12

Finns inte Masqueruedas längre?
Jossa
 
Inlägg: 71
Blev medlem: 2004-04-27/19:54

Inläggav Marie » 2008-02-12/22:42

Det verkat som om Alejandro slagit igen. Jag hade väl tur som handlade medan han hade pengar kvar.... Med de priserna han höll och som han bjussade på frakten till höger och vänster så gick det nog tyvärr åt H-e...
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00


Återgå till Övrig teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst