rengöring av fälgar

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

rengöring av fälgar

Inläggav mr.mgb » 2007-07-23/09:59

Jag har köpt en R100RS-83 och fälgarna är rätt så ärgade hur får jag de rena eller är det att lacka om de?
//Håkan
mr.mgb
 

Inläggav Albert » 2007-07-24/21:17

Har den gått vinter ?

Prova följande:
* dimsmörjspruta från ex., Biltema. 8 Bar.
* LaHega Kallavfettning, om du får tag i den, i annat fall LaHega Vinteravfettning.
* Använd dimsmörjsprutan; duscha över en film - låt den sitta ngr min (2-5 i skugga!).
* Använd dimsmörjsprutan igen - denna gång med bättre flöde med avfettare; "dränk" fäljen.
* vänta någon minut till max 3min
* Ta högtryckstvätten; max spridning OBS -inte- för högt tryck!!! (Har inte bar siffror att ge -:( ). "Blås rent".
* Torka fäljen med tryckluft - blås torr.

www-lahega.se

Se'n blir det att polera om du vill ha den snyggare -:)

JA - de går att lacka.
Kör Försiktigt!
BMW_MC_Boxer_Sverige yahoo
Albert
Användarvisningsbild
Albert
 
Inlägg: 1025
Blev medlem: 1991-01-17/01:00

Inläggav mr.mgb » 2007-07-25/18:59

tack för tippsen,jag tor inte att den har gått i vinter...
LaHega vilka säljer det?
//Håkan
mr.mgb
 

Inläggav Albert » 2007-07-25/23:53

Hygienteknik i Västerås. Bildelen i Kungsängen sålde det innan de kursade. Meca i Kallhäll tror jag säljer det.
Enklast är att kontakta http://www.LaHega.se och be om återförsäljare på din ort eller nära dig -:)
Fast... du har väl en biltvätt nära dig ? De har ännu starkare/bättre medel... -;)
Kör Försiktigt!
BMW_MC_Boxer_Sverige yahoo
Albert
Användarvisningsbild
Albert
 
Inlägg: 1025
Blev medlem: 1991-01-17/01:00


Återgå till Övrig teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst