Vända hojen i trångt garage?

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Re: Vända hojen i trångt garage?

Inläggav Johnny Kinnunen » 2018-07-11/13:25

Nu börjar det närma sig flytt till bilgaraget.
Hojen behöver samsas med bilen. Tänkt att den ska stå på "bredden" bakom bilen.
Därav behövs nån slags Dolly.

Hittade denna på Biltema, verkar intressant (billig!) Men funkar det ställa 1200gsa på centralstödet på den? Hmmm
Jag tänker att hojen tar för mycket utrymme på bredden om den lutar mot sidostödet.

https://www.biltema.se/bil---mc/mc/verk ... 2000038120




Bild
BMW R1200GSA-06/ Zumo350LM.
Medlem: 2692750
Användarvisningsbild
Johnny Kinnunen
 
Inlägg: 968
Blev medlem: 2004-05-02/13:21
Ort: Göteborg

Re: Vända hojen i trångt garage?

Inläggav Johnny Kinnunen » 2018-07-11/14:30

rispalt skrev:Tack!!!
Biltemas variant fungerar bra för mina behov! Överraskande stabilt men viss försiktighet kan nog behövas, speciellt då man trycker ekipaget framåt... Man kan inte centrera cykel till fullo då hojens "nedtramp" på vänster sida kräver lite utrymme. Kanske inte optimalt men fungerar som sagt!

DSC_0171.JPG
Tack!
Hej.
Hur gör/gjorde du för att få upp din 1200gsa på denna Dolly?

Tyskarna på Louise.de säger att en del har problem med deras motsvarighet till denna (röda) och rekommenderar en (förzinkade) till BMW1200gsa, men jag förstår ej varför.
Deras svar:
"According our technical department you can use it for your motorbike,but the main stand has to be carefully
placed into the bathtub because of its deep foot lever, so some people have problems."
Bild
Bild
BMW R1200GSA-06/ Zumo350LM.
Medlem: 2692750
Användarvisningsbild
Johnny Kinnunen
 
Inlägg: 968
Blev medlem: 2004-05-02/13:21
Ort: Göteborg

Föregående

Återgå till Övrig teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst