Galne Dansken;30512 skrev://på sidostödet, tar i styret och under sätet på mottsatt sida - lyfter till mott mej, som är på samma sida som sidostödet.. På så sätt kan jag svänga hojen runt sidostödet, vart det står på garage golvet..//
S-J;30574 skrev:Skulle tippa på en höjdskillnad på ca 1.10 på Saabens längd då det inte lutar nått sista biten då dörrarna skulle slå i backen då.
S-J;30574 skrev:Går att backa in den gör det säkert men inget jag vill göra i nuvarande skede iaf. Garaget är i källarplan och infarten är lagom lång att en Saab 9 5 får plats och fortfarande kunna öppna slagdörrarna. Skulle tippa på en höjdskillnad på ca 1.10 på Saabens längd då det inte lutar nått sista biten då dörrarna skulle slå i backen då.
S-J;30622 skrev:CLU ringde idag och vi ska fixa det sista på måndag morron om inget inträffar.
Och ang att backa ner så finns det en sak till som jag missat att skriva. Backen börjar med att man ska över en trottoarkant så det är ännu ett hinder. Går säkert men inget jag vill göra dagligen när det finns bra lösningar. Den som vill testa backa ner kan skriva ett PM när de ska till södra Stockholm.
Marie;30607 skrev: 180° kurva.
klabbarpan;30813 skrev:Bär det av uppför igen?...
Anders i Urskogen;32620 skrev:Jag ställer min R100RS på centralstödet och står själv bredvid, mittför stödet, tar tag i pakethållaren och drar mot mig. MC:n vrider sig snällt kring centralstödet.
larswestman;32394 skrev:Tips på vänding i trångt garage (som åtminstone funkar med 650GS): Ställ upp den på centralstödet. Ställ dig bakom hojen, luta dig lite över baken på hojen och tryck ner den med din kroppsvikt så den balanserar på centralstödet. Vrid runt. Funkar för mig (fast det känns lite scary första gångerna).
Anders i Urskogen;32620 skrev:Jag ställer min R100RS på centralstödet och står själv bredvid, mittför stödet, tar tag i pakethållaren och drar mot mig. MC:n vrider sig snällt kring centralstödet.
MiniSumo;32672 skrev:Så har jag alltid också gjort. Svårt att göra med en tyngre hoj, men det är görligt. Var gärna två (nästan alltid bättre).
kan det verkligen vara nyttigt för centralstödet?
klabbarpan;32708 skrev:En stilla undran från min sida, hur ser garagegolvet ut efter att man gjort detta på samma ställe ett antal gånger?
Mimmi;32701 skrev:Hej!
Jag undrar lite över ovanstående tips, kan det verkligen vara nyttigt för centralstödet?
Anders i Urskogen;32705 skrev:I vilket fall som helst så klarar stödet på en R100RS -82 det, minst några hundra gånger utan att visa någon tendens till utmattning el dyl. Det är möjligt att stöden på nyare cycklar är "smäckigare". Vad vet jag.
Anders i Urskogen;32714 skrev:Snälla du, jag har inte parkettgolv i garaget.
Marie;32734 skrev:Jodu, vad jag har förstått, så är stöden på de moderna BMW-hojarna "hållfasthetsoptimerade" i en helt annan utsträckning än på din 82:a...
Skillnaden mellan "Kalle" och "Gullan" är synnerligen påtaglig på denna punkt....
(och ändå råkade jag ut för centralstödsbrott på vägen hem från "Grännaträffen" förra året)
Helmetrock;32784 skrev:Jamen var det på vägen hem var det ju ingen fara!
Tänk om det hände när du stod still!;)
Spiff;32718 skrev:Om båda är i backen och man vrider runt så blir det ju ett stort moment som jag inte tror konstruktören har räknat med.
rispalt skrev:Man blir lite onekligen intresserad av lyften också..
http://www.duabhuset.se/#showProduct.php?id=3271
Priset blir helt annat... - men även användningsområdet.
Går det att förflytta lyften med motorcykel på bordet?
rispalt skrev:Tack!!!
Biltemas variant fungerar bra för mina behov! Överraskande stabilt men viss försiktighet kan nog behövas, speciellt då man trycker ekipaget framåt... Man kan inte centrera cykel till fullo då hojens "nedtramp" på vänster sida kräver lite utrymme. Kanske inte optimalt men fungerar som sagt!
Tack!
rispalt skrev:Tack!!!
Biltemas variant fungerar bra för mina behov! Överraskande stabilt men viss försiktighet kan nog behövas, speciellt då man trycker ekipaget framåt... Man kan inte centrera cykel till fullo då hojens "nedtramp" på vänster sida kräver lite utrymme. Kanske inte optimalt men fungerar som sagt!
Tack!
Thomas Stadin skrev::
Kör man GS kan man ju alltid säkra centralstödet med ett snabbspännband runt hasplåten.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst