Albert skrev:Kravet är att du från förarposition skall under färd kunna ändra/justera höjdinställningen.
http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs.html
“Reg. 48 - Rev.4 - Installation of lighting and light-signalling devices on motor vehicles”
6.2.6.2.1 – 6.2.6.2.2 headlamp leveling device – this may prove to be a loophole for bikes to be fitted with HID/xenon H4-lights (!). pp.27-28
The Swedish agency specifically points at the Swedish regulation 2003:21 §§35, 41 and 42 which strictly refers to the ECE regulation 48 section 6.2.6.2.2 and to its annex 8 – i.e. if the driver can mechanically adjust the level of cut off from the drivers position whilst driving the HID lights is legal. There is just that tiny little snag that EU permits only one (1) light-bulb per lamp… hence the dual-H4-xenon would be illegal… see regulation 99 pp.15, 20, and 25 for figures. Expect that there will be a way around this snag somehow, even though I have not found it yet.
Lars Westman skrev:40$ för ett 2xH7-kit till 800/1200GS m.fl. är billigt. Men de verkar bara ha 35W-varianten. Jag har monterat vad som verkar vara samma fabrikat men i 55-watt och är kalasnöjd med det.
(((( o )))) skrev:Sist jag handlade så fick jag följande meddelande i min mail tämligen omgående:
"[b]Thank you for your business. Your order will be processed within 24 hours.
Många har handlat men hittills har jag inte hört någon som är besviken.
Albert skrev:Den fråga man ställer sig är -varför- har de publicerat uppgifter som; ej giltig postadress (i USA)... telefonnummer till en privatperson (inte till VVME i USA)... inte finns registrerat på http://www.dnb.com/us o ingen annan företagssida heller... är det underligt att man blir fundersam?...
Priserna är dock -så- bra att jag är fullt beredd att riskera att beställa från dem i alla fall, men hur i... ska man göra då betalningssidan inte är säker och banköverföring svindyr (375kr)?
En sådan handlare har jag inga bekymmer med. Jag lämnar bara butiken, pratar inte väl om honom och spenderar mina pengar hos någon mer säkerhetsmedveten och serviceinriktad individ. Räcker med att jag som kund är otrevlig, säljaren ska väl inte behöva vara det också?S-J skrev:...nitisk handlare som ser detta kan vägra köp då kortet är skadat.
Morten Bibow skrev:Det undrer mig: Er det så kritisk å spare noen hundrelapper?... Får ingenting koste penger lengre?... Morten (på sin kjepphest)
Tobbe skrev:Dags att ta upp tråden igen. Konverterade min Honda i helgen och det lyser verkligen bra. Fundera inte, byt nu! Man både syns bättre och ser bättre. Det behövs inga ingrepp på originalkablaget, allt är plug'n'play och passar direkt i bef utrustning.
2x 35W xenonlampor, 2x super slim 13mm ballaster och 2x relä för en tusenlapp (iofs över disk) på http://www.xenonkungen.se i Kungsbacka.
Ante skrev:Hej.
Vad har ni kommit fram till.
Vad säger Svensk Bilprovning om det här?.
Ska inte ha, bara nyfiken. Om ljusbilden är okej eller som original var det gäller avbländning så kan de väl inte klaga eller ?.
Så att ingen misstolkar informationen: Det är bara när lampan är kall som den inte lyser med full styrka förrän efter en gradvis upplysningstid. Kortare avbländningsperioder ger ingen som helst fördröjning till full ljusstyrka. Xenon är trevligt på helljus!Gunnar Elmgren skrev:..., men nackdelen är att Xenon-lampor tar flera sekunder på sig att nå full ljusstyrka när dom tänds...
(((( o )))) skrev:Så att ingen misstolkar informationen: Det är bara när lampan är kall som den inte lyser med full styrka förrän efter en gradvis upplysningstid. Kortare avbländningsperioder ger ingen som helst fördröjning till full ljusstyrka. Xenon är trevligt på helljus!
På min bil lyser halvljuset tillsammans med helljuset så någon nackdel med "upplysningstiden" upplever jag inte på den. På hojen kommer jag att komplettera med två xenon-extraljus så det blir bara bredare och bättre helljus när det är klart.
Dennis Johansson skrev:..
Jag tror det är i tidningen Bike som ljuset testas och där har väl inte de BMW jag läst om haft något vidare ljus. Tvärt om. Rena rama stearinet.
..
Gunnar Elmgren skrev:Korrekt Lennart, naturligtvis är det Philips Xtreme Power jag menar.
F.ö. har Clas Ohlson numera BÅDE denna lampa och Osram Nightbreaker i sitt sortiment - jag inbillar mig att Philips är strået vassare, men Osram finns i gengäld med fler fattningar (H3 t ex) och är något billigare.
Johnny Kinnunen skrev: Jag hittar inte Philips, verkar ha utgått?
http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... d=60658607
Även Osram har utgått?
Ante skrev:Tack för bra svar.
Jag har kört med Phillips Vision Plus (de kanske har bytt namn). Det är i alla fall lika i funktion de du pratar om Gunnar.
De ger lite bättre ljus. Förutsatt att kablage styrka o annat är ok.
Nackdelen jag märkt på de jag haft i alla fall är kortare livslängd på lamporna.
På S-en tycker jag också att ljuset är helt okej original. På C-n kunde det väl ha varit bättre. Men där sitter ju lite extraljus på Indep. så det går att boosta upp det lite.
Ante skrev:Undrar om XP-MOTO och Extreme Power är samma !?.
Gunnar Elmgren skrev: Intressant, XP Moto har jag inte sett förut! Verkar ju ha samma egenskaper som Xtreme Power, ...
Ante skrev:Då provar vi XP-Moto får vi se hur det blir.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst