Matz Zingmark;29795 skrev:Var kan man köpa balanseringsvikter?
GLIDARN;29811 skrev:Att använda sidostödet med mc:ns tyngd som nödverktyg om man är ute på äventyr och behöver kränga av däcken har jag förstått är en metod.
GLIDARN;29811 skrev:Hur lossar ni däcksidorna från fälgen, då det inte finns däckkrängarmaskiner till hands? Att använda sidostödet med mc:ns tyngd som nödverktyg om man är ute på äventyr och behöver kränga av däcken har jag förstått är en metod.
/En som är sugen på att öva på detta hemma, istället för att åka 600m till kompisens verkstad...
(((( o ))));30233 skrev:Fick väldigt positiva besked/tips om "Metzler Enduro 3" för "TKC80"-liknande användningsområde. Någon som håller med alternativt avråder :confused:
(Enligt uppgift några gasglada individer som åkte hem från Korea på den sortens däck, på blandade underlag, med positiva intryck av däcken.)
sparrow;31167 skrev:Hej, är det någon som har erfarenheter och/eller länkar till tester och omdömen gällande Maxxis MC-däck, och då speciellt för landsvägskörning?
Har hittat en del via Google om deras krossdäck, men inte så mycket om landsvägsdäck.
</p>GLIDARN skrev:</p>
<p>Kan det här däckverktyget vara något att ha? Har någon erfarenhet av det?</p>
<p><a href="http://www.demon-tweeks.co.uk/products/AddedToBasket.asp?pcode=ACOTYRECHANGER&cls=MCYCLE&result=Y"><span lang="sv"><span style="text-decoration: underline;"><span style="font-size: x-small; color: #0000ff; font-family: Arial;">http://www.demon-tweeks.co.uk/products/AddedToBasket.asp?pcode=ACOTYRECHANGER&cls=MCYCLE&result=Y</span></span></span></a></p>
<p>Det verkar vara ett vettigt pris, strax under tusenlappen inkl. frakt.</p>
<p>Kan någon rekommendera något/några andra verktyg för ändamålet till vettigt pris?</p>
<p> </p>
<p>
</p>Helmetrock skrev:I dag blev jag riktigt fövånad, hojen var inne på service hos Kenneths MC, helt plötsligt ringer han och säger att framdäcket är så utslitet att det nästan är olagligt, men att bakhjulet hade ett par hundra mil kvar! Däcken är Pilot road CT2 som byttes samtidigt förra året! Hur vanligt är det att ett framhjul går runt 1000 mil, medan ett bakhjul går 1300 mil? Tycker alla pratar om två bakhjul på ett framhjul:confused: Kan det bero på dålig gaskontroll, fel kurvteknik eller något sånt? Eller är det normalt på de här däcken? Tänkte egentligen lagt på Pilot Sport eller något sånt, men nu fick det bli samma igen...
Helmetrock skrev:I dag blev jag riktigt fövånad, hojen var inne på service hos Kenneths MC, helt plötsligt ringer han och säger att framdäcket är så utslitet att det nästan är olagligt, men att bakhjulet hade ett par hundra mil kvar!
Däcken är Pilot road CT2 som byttes samtidigt förra året!
Hur vanligt är det att ett framhjul går runt 1000 mil, medan ett bakhjul går 1300 mil? Tycker alla pratar om två bakhjul på ett framhjul:confused:
Spiff skrev:Nu har jag tröttnat på mitt framdäck. Det har varit med i 15 000 km och 6 bandagar nu och är fortfarande lagligt.
Däcket är ett Dunlop D607, det vägrar helt enkelt att ge upp....
Nu blir det Conti Road Attack fram.
/spiff
Julton skrev:I fjor prøvde jeg de nye BT-021 på min RT og brukte 2,5 framdekk på ett bakdekk, noe jeg ikke var fornøyd med. I år har jeg satt på Michelin PR2 og opplever stor slitasje på framdekk kontra bakdekk og også "trapping" i mønsteret. Etter 300 mil merkes vibrasjoner når jeg legger meg over i svinger.
Så til kronspørsmålet, hvordan opplever dere andre R1200RT eiere dekkslitasje? Tidligere har jeg prøvd, Metzeler Z6, BT-020, Michelin PR og var heller ikke fornøyd med de, når det gjaldt "trapping" og derpåfølgende støy/vibrasjoner.
SveinJ
Helmetrock skrev:Spiff skrev:Nu har jag tröttnat på mitt framdäck. Det har varit med i 15 000 km och 6 bandagar nu och är fortfarande lagligt.
Däcket är ett Dunlop D607, det vägrar helt enkelt att ge upp....
Nu blir det Conti Road Attack fram.
/spiff
Det är stor skillnad på bra och lagligt!!
Vill man ha bra väghållning får man byta med mer mönster än 1 mm...
Och Marie, jag vet att du inte tycker att väghållningen är viktigare
mbrobeck skrev:Jag har kört slut på ett par omgångar Metz Z6 (och dess föregångare Z4) på R1150RT och R1200RT och för mig har dessa varit bra, både vad gäller grepp och slitstyrka.
Jag har kört både "långtouring" och vid ett tillfälle bana (både väta och torrföre) med R1200RT, Metz Z6 och mitt omdöme består. Det blir likadana nästa gång också. Jag har bara inte svarat eftersom du själv dömde ut min favorit.
MVH Magnus
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst