BMW-klubben goes Ironbutt!

Re: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav Haurida » 2013-08-11/20:42

Starkt jobbat och grattis!!
Roger Bäckmark
R1200 GS Adventure -16
F700 GS - 13
Användarvisningsbild
Haurida
 
Inlägg: 43
Blev medlem: 2010-08-08/10:13

Re: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav Gästkonto » 2013-08-11/20:50

Hahaha, Lysande!!
Helt galet, men likväl absolut lysande! Grattis!

Det får en att fundera på var man själv sätter gränsen för "transportkörning" - till och från sydeuropa. :)
Gästkonto
 
Inlägg: 342
Blev medlem: 2005-02-04/01:00

Re: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav Duvskog » 2013-08-11/21:30

Jönsson skrev:
Det får en att fundera på var man själv sätter gränsen för "transportkörning" - till och från sydeuropa. :)


36h Pyrenéerna - Linköping
96h Jönköping - Alicante - Jönköping


Det är bara du som sätter gränserna....:)
Senast redigerad av Duvskog 2013-08-11/21:47, redigerad totalt 1 gång.
Duvskog
 
Inlägg: 190
Blev medlem: 2008-03-10/01:00

Re: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav Fredrik J » 2013-08-11/21:33

Håkan skrev:
Håkan skrev:Nu rullar jag snart iväg. :D
Vi ses i Göteborg 03:00. :D


Jag rullade alltså hemifrån kl. 21:20 lördag kväll och kl. 20:20 söndag kväll var jag hemma igen, efter att ha kört min motorcykel 1738 km. :D :D :D

Faktiskt till största delen i regn... :(

Stort Tack till mina reskamrater och hoppas ni inte får lika mycket regn på väg till Göteborg.
Vill också tacka Vår Fanclub som dök upp både utanför Sundsvall och utanför Uppsala. Kaffet och dom glada tillropen värmde. ;)

40 minuters stoppet på Statoilmacken i Söderhamn var spektakulärt... Söderhamn var översvämmat, vi fick ta cykelbanan för att komma ut på Motorvägen igen. :o :shock:

Någon funderade om "träsmak"... faktiskt inte alls! R1200GS är utrustad med en mycket bra dyna. :D


Bra jobbat! Grattis!

Vad är dina erfarenheter efteråt såhär efteråt? Vad är den största svårigheten för dig och hur mår kroppen?
R1250GSA '20
R1200GSA '10 Såld
R1200R '07 Såld.
D10 Göteborg
Användarvisningsbild
Fredrik J
 
Inlägg: 734
Blev medlem: 2009-11-07/11:20

Re: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav Peter Nordlund » 2013-08-11/21:51

När jag skrev inlägget ovan satt jag och fikade på Statoil och inser att Oopps dom borde vara här nu och när jag kliver ut så stod dom redan där jag parkerat :oops:

Mycket trevligt att se gänget och dom verkade alla glada och uppåt, jag följde med från Uppsala till Enköping dör jag vände tillbaka till Stockholm.

Varje gång jag träffar folk från klubben inser jag att jag är för saktfärdig att "hänga med på saker" förbaskat trevligt folk här! måste bli ändring på mitt deltagande ;)

Bild
Senast redigerad av Peter Nordlund 2013-08-11/23:11, redigerad totalt 1 gång.
MC: *MC Paus*
Katt: Elmo & Elvis
Användarvisningsbild
Peter Nordlund
 
Inlägg: 2297
Blev medlem: 2011-05-26/22:16
Ort: D5 - Strängnäs

Re: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav Magnus von Melen » 2013-08-11/21:59

Kan bara bekräfta att deras goda humör var lika stort i Örebro :D .
22:10 lämnade jag sällskapet vid Brändåsen och vände hem till regnet.
Hoppas nu resten av er tur går i samma goda humör och uppehållsväder.
Magnus von Melen
Stockholm
F800gsa
Användarvisningsbild
Magnus von Melen
 
Inlägg: 1617
Blev medlem: 2005-07-03/01:00

Re: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav HåkanH » 2013-08-11/22:52

Lite sent...men så här såg det ut på E14 vid Ånge-avfarten tidigare på dagen...blött, blött 8-)

Ironbutt130811.JPG
1200RT-11
Gammel blir du uansett - bli voksen er mer frivillig!
Användarvisningsbild
HåkanH
 
Inlägg: 1740
Blev medlem: 2006-03-15/01:00
Ort: D3/Alnö

Re: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav Peter Nordlund » 2013-08-11/23:16

Till er som deltog:
OM någon orkar och vill skulle det vara kul (tycker jag) att höra lite gran hur ni förberede och genomförde resan och hur det var, så klart när ni får tid och ork ;)
MC: *MC Paus*
Katt: Elmo & Elvis
Användarvisningsbild
Peter Nordlund
 
Inlägg: 2297
Blev medlem: 2011-05-26/22:16
Ort: D5 - Strängnäs

Re: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav HåkanH » 2013-08-11/23:24

Peter Nordlund skrev:Varje gång jag träffar folk från klubben inser jag att jag är för saktfärdig att "hänga med på saker" förbaskat trevligt folk här! måste bli ändring på mitt deltagande ;)


Men Peter...häng med på IRL-träffen i Tärnsjö(Ingbo) då, vet ja :)
Det är ju ingen Ironbutt-resa att ta sig dit & tillbaka ;) (sista anm.dag 12/8)
1200RT-11
Gammel blir du uansett - bli voksen er mer frivillig!
Användarvisningsbild
HåkanH
 
Inlägg: 1740
Blev medlem: 2006-03-15/01:00
Ort: D3/Alnö

Re: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav Kovlingen » 2013-08-12/00:45

2013-08-12 01:34:05 in i Göteborg .
Grattis " Gubbar " ! Bra jobbat ska jag väl säja :)
Nu kan ni nog ta en Iron-kudde skulle jag tro :D
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav HåkanH » 2013-08-12/00:53

GRATTIS :D

Tummenupp.jpg
Tummenupp.jpg (1.34 KiB) Visad 21291 gånger
1200RT-11
Gammel blir du uansett - bli voksen er mer frivillig!
Användarvisningsbild
HåkanH
 
Inlägg: 1740
Blev medlem: 2006-03-15/01:00
Ort: D3/Alnö

Re: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav Håkan » 2013-08-12/04:47

Man somnade nog redan innan huvudet nuddade kudden i går kväll.
Hängde upp lite våta kläder, tog ur alla bensinkvitton och loggen från resan ur tankväskan, sen en varm dusch lite mat och i säng. Som sagt, somnade ovaggad.
Men nu startar en ny arbetsvecka, 07:00 skall jag vara på jobbet igen, kommer nog att ta det lugnt där idag... ;)
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö

Re: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav Magnus Brobeck » 2013-08-12/05:09

Jag bugar och bockar för en enastående prestation!!!

Mvh Magnus
There are two rules in life:
1. Never give out all the information.
2.
Användarvisningsbild
Magnus Brobeck
Webmaster
 
Inlägg: 2144
Blev medlem: 1994-04-06/01:00

Re: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav Magnus von Melen » 2013-08-12/05:44

Det är bara att ställa sig i ledet med hatten i hand,
Starkt jobbat!
Magnus von Melen
Stockholm
F800gsa
Användarvisningsbild
Magnus von Melen
 
Inlägg: 1617
Blev medlem: 2005-07-03/01:00

Re: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav Olof Eriksson » 2013-08-12/06:26

Instämmer med föregående. Snudd på bragdmedalj. Ett stort grattis till er alla.
// Olof
R1200 GSA -17
Husqvarna 701 Enduro -19
D3
Användarvisningsbild
Olof Eriksson
 
Inlägg: 2822
Blev medlem: 2013-05-17/01:45

Re: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav Max Mad » 2013-08-12/08:13

Bravo :D :D :D !!!
Jag kan motstå allt utom frestelse.
~Oscar Wilde~

Numera utan hoj.
Användarvisningsbild
Max Mad
 
Inlägg: 3051
Blev medlem: 2011-06-15/11:57
Ort: Tellus.

Re: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav Kenneth » 2013-08-12/08:32

Ställer mig i hyllningskören :D Skönt att alla verkar ha kommit i mål blöta men välbehållna
''Jag är för gammal för att behöva vara trevlig ''

Röd K1100lt
Användarvisningsbild
Kenneth
 
Inlägg: 893
Blev medlem: 1999-07-22/01:00

Re: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav Peter Nordlund » 2013-08-12/09:30

Grattis på er! vad roligt att allt gick så bra. :D
MC: *MC Paus*
Katt: Elmo & Elvis
Användarvisningsbild
Peter Nordlund
 
Inlägg: 2297
Blev medlem: 2011-05-26/22:16
Ort: D5 - Strängnäs

Re: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav Peter Currie » 2013-08-12/09:49

Då har man kommit hem, sovit ett par timmar och är lite mör i kroppen idag... :)
Först och främst, TACK ALLA för erat stöd där ute under dygnet som gick!!!!
Ni har varit GULD!

Totalt körde jag 1778 km, åkte hem till Varberg efter att vi gjort klart allt i Göteborg, det var rätt gott och rulla in i carporten 02:55 i morse.

Lite små korta rader om denna lilla touring:
Vi som skulle starta i Göteborg samlades på Stigs Center på kvällen innan, Leif hade ordnat så vi fått låna en lägenhet där för att vara nära till start. Det var 4 förväntansfulla killar, nu skulle vi göra det vi pratat om och funderat och skissat på hela vintern, detta var en körning då mer eller mindre varje minut var planerad på dygnet och det enda vi inte bestämt i förväg var vart vi skulle ta våra bensträckare.
00:30 på natten väcktes vi alla av ett antal rejäla smällar, åska och rejält med regn.... "Jaha, det blir ett sånt dygn igen..." gick genom mitt huvud.
Hur som helst, vi gick upp 02:00 och åt lite frukost och gjorde oss klara för att möta upp våra vittnen för avfärd. Vid 02:40 rullade vi över till Statoil och möttes av Björn Svedberg, Björn Påhlsheden samt Dennis Johansson, vittnes blanketter fylldes i, tankar fylldes, logböcker skrevs, bilder togs, och vi försökte göra oss klara. Håkan kom några minuter före avfärd och hade då kört sedan halv tio på kvällen.
Vi bestämde oss för att Gunnar fick börja leda gruppen då han hade bäst ljus, vi hade också sagt att vi skulle köra 10 mil, ta en kort bensträckare osv osv.
Då rullar det!! Dom första milen blev väldigt lugna då det var blött, mörkt samt mycket dimma, men vi rullade på i stadig sakta mak och man satt mest och fokuserade på uppgiften man hade framför sig.
Första stoppet blev i Mellerud på en stängd Statoil mack, lite kaffe i kroppen, lite dåliga skämt om makrill i tomatsås som för övrigt är nästan det enda jag åt på hela dygnet... :shock: tror inte jag kommer äta det på ett par dagar nu...
Vi bytte turordning och rullade vidare mot Grums som var vårat första tankstopp, allt gick smärtfritt, det ljusnade och trots dimman var det rätt ok sikt.
Väl framme i Grums så var vi exakt enligt vårat tidsschema och mycket nöjda med det, Bob fick inget kvitto vid tankningen men personalen var hjälpsamma och efter 5 min hade han ett fint handskrivet kvitto med stämplar och allt. Ett par minuter senare med lite intag i överdelen av kroppen och lämnande vid mittdelen av kroppen så var det på´t igen.
Mot Mora, allt rullar på bra. Just nu har jag inga minnesbilder alls från resan Grums till Mora, det var odramatiskt och smärtfritt.
Väl i Mora så var det min tur att inte få kvitto, men det löste personalen återigen snabbt och smärtfritt.
Mot Brunflo, samma här, det rullar på och vi byter turordning i gruppen vid varje stop var 10:e mil.
Vi tankar i Brunflo och vi gör bara ett kort stop där, vi känner alla en viss stress och vill ha marginal på tiden.
På vägen mot Sundsvall så tar Leif ledningen, efter ca 10 mil skall vi stoppa och där möts vi av vår första "fan-club", tre glada herrar (Håkan, Kovlingen och Olof) tar emot oss och bjuder på kaffe, mackor och glada tillrop, sånt värmer!!
Vi stoppar några minuter och pratar lite, sedan rullar det på mot Sundsvall, blir guidade av Olof till en bra OKQ8 där allt också flyter på. Håkan guidar oss ut ur Sundsvall, nu börjar det jobbiga, trafiken!
I Söderhamn möts vi av skyfall, och jag som kör först känner att om jag inte får uppsökt en toalett snarast kommer vi (mest jag) få stora problem. Försöker svänga av på en rastplats men får vattenplaning och hojen styr inte, snabb frikoppling och bara rulla. En stund senare när jag börjat andas igen så gör jag ett nytt försök att svänga av, vi hamnar på en Statoil mack och det är låååång kö till toa. Nåväl, jag får stå i kön och man kan se på mackgolvet var jag stått, det fullkomligt rinner vatten om oss.
Konstaterar att ett Rukka Armas ställ håller inte tätt hur länge som helst, och jag är rejält blöt på insidan, det är nu den tuffa biten av körningen börjar, man är blöt, och börjar frysa.
Ut från Söderhamn blir spektakulär pga översvämningar och det slutar med att vi kör på cykelbanan i en översvämmad viadukt.
Vi kommer sent till Gävlebro, men ett snabbt stop där och vidare söderut.
Vi svänger tillslut av vid Uppsala och möts av HebyMats samt Peter Nordlund, ytterligare en "fan-club".. :D
Lite fika i och choklad samt glada tillrop och vidare mot Enköping för att släppa av Håkan som då är klar med sin körning.
Det var en nöjd och glad Håkan vi släppte, där fick vi också sällskap av Sture från Iron Butt Sweden, även på deras forum blev körningen uppmärksammad.
Vi kör vidare mot Örebro och här blir vi mötta av Nils-Erik, Magnus och Bosse, vi är poppis... :)
Vi blir även mötta av Tommy från IBA. Nils-Erik har fixat blåbärs soppa som vi dricker i bästa vasaloppsstil.
Nu är det lite jobbigt skall erkännas, jag fryser så jag skakar när jag står upp, på hojen går det bra för där kan jag slappna av, men av hojen är jobbigt, allt är blött innanför stället. Jag vet att Bob har exakt samma problem och även han har svårt att stå pga kyla innanför stället.
Vi kör vidare mot Göteborg med stort följe, totalt var vi 4 som körde kvar och 5 i följe. Folk droppar av en efter en och vid Mariestad är det bara vi 4 kvar, ett snabbstopp utanför Mariestad och vi kör hemåt.
Vi gör några extra stop för att kolla att alla är alerta och ingen håller på och nicka till innanför hjälmen, snart är vi klara!!
Så rullar vi in på Stigs Center, där står Lars Levén och Björn Påhlsheden och tar emot oss med öppna armar, nu känner vi bara glädje!
Lars har fixat korv med bröd, Björn har bakat en paj, snacka om service!!
Alla papper skrivs och det är dags och rulla hemåt.
Strax före tre ställer jag hojen i carporten, lämnar allt i väskorna och stapplar in i huset, är kall och stel, men nöjd med mig själv. Det infinner sig en go känsla av välbefinnande när något som man planerat länge har fallit väl ut.

Återigen, tack ALLA för er support längs vägen.
Det här skall vi göra om :lol:
Senast redigerad av Peter Currie 2013-08-12/12:10, redigerad totalt 1 gång.
Peter
D10
- R1200RS
- S1000R
- F700GS
- 650TR Terra
- 650TR Strada
Användarvisningsbild
Peter Currie
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 2010-05-18/16:15

Re: Sv: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav Johan Weinö » 2013-08-12/11:26

Härlig rapport Peter, inspirerande läsning...

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
1000cc banräser
Användarvisningsbild
Johan Weinö
 
Inlägg: 258
Blev medlem: 2010-06-08/09:04

Re: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav Peter Nordlund » 2013-08-12/11:41

Bra skrivet Peter och håller med, Inspirerande :)
MC: *MC Paus*
Katt: Elmo & Elvis
Användarvisningsbild
Peter Nordlund
 
Inlägg: 2297
Blev medlem: 2011-05-26/22:16
Ort: D5 - Strängnäs

Re: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav Kovlingen » 2013-08-12/12:50

+ 1 ! :)
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav Gunnar Elmgren » 2013-08-12/13:13

Sådär, då har man vaknat efter ett minst sagt omtumlande dygn!
Det blev ganska exakt 180 mil, på ganska exakt ett dygn, inklusive resan hem från Göteborg i natt.

Peter har ju beskrivit själva resan, och där har jag väl inte mycket att tillägga - annat än att Sverige är fantastiskt, sett från en motorcykel. Resan gav några helt magiska stunder - att t ex köra på en trafiktom väg i Värmland en tidig söndagsmorgon, med dimslöjor över sjöarna...... eller att köra in i Göteborg mitt i natten, i milt och torrt väder, för att mötas av ett rejält ösregn när man kommer ur Tingstadstunneln på Hisings-sidan. Man hinner uppleva så mycket på 24 timmar!

Något som slog mig var hur lätt och odramatiskt själva körningen gick. Hojarna (BMW-boxers alla 5, vad trodde ni?) gick som urverk, inte ett enda tekniskt problem på hela resan. Inte oväntat, men ändå.
Jag hade förberett mig på att det stundtals skulle bli långtråkigt, men det kändes inte så en enda gång - man kommer in i något slags lunk, där man tar in alla intryck och låter tankarna snurra fritt, det är ett slags meditation som jag tycker är nästan det bästa med MC-körning.
Och för egen del kände jag ingen som helst trötthet eller dåsighet under de 22 1/2 timme själva körningen pågick, det fungerade perfekt att starta kl 03.00, äta lite (med betoning på lite!) vid stoppen ca var 10:e mil och ta lite längre pauser vid några tillfällen.
Sista kilometrarna hem från Göteborg i natt (det är 11 mil) blev nog lite vingliga, det ska erkännas, fick stanna till och dricka lite vatten för att piggna till.....

Sen hade vi ju kollat väderprognoser, och var beredda på en hel del regn. Men så mycket regn som vi fick den här resan har jag aldrig upplevt (jag gissar att säkert 50 mil gick i rejält regn, och att vi hade torr väg i kanske 30-40 mil sammanlagt)!
Ösregnet mellan Hudiksvall och Söderhamn trotsar all beskrivning - och det var dessutom rejält med trafik söderut på E4, det var ju söndag eftermiddag i slutet av semesterperioden (inte jättesmart av oss att missa den detaljen, men man lär sig.....). Tempot sjönk ordentligt, och när vi "nödstoppade" i Söderhamn för att dränera oss själva och vår utrustning såg vi nog rätt roliga ut.
På vägen tillbaka ut på E4 var det spännande..... under järnvägsviadukten var det översvämning, minst en halvmeter vatten, och E4 fanns på andra sidan järnvägen. Som tur var fanns en cykelbana vid sidan, och den låg lite högre.

Tror alla mina kamrater blev blöta in på kroppen och frös, men jag var faktiskt torr på kroppen hela tiden trots att jag aldrig tog på regnstället. Ska aldrig mer gnälla på, att BMW Rallye 3 har Goretex-membranet i innerfodret - det fungerar förbluffade bra!

Fast det som gjort störst intryck är ändå allt stöd vi fått under resan! Dels här på Forumet, på Facebook och via mail, SMS och annat, men framför allt alla ni som mötte upp någonstans längs färden!
Det värmer att ha kamrater, som är vakna för att vittna (eller bara vinka av) kl 03.00 en söndagsmorgon i ett regnigt Göteborg, eller åker 20 mil i regn för att bjuda på fika och mackor eller blåbärssoppa för att sen åka med en bit - eller står och väntar med varmkorv och vittnes-pennan i högsta hugg, mitt i natten fast dom ska till jobbet på morgonen. Ingen nämnd, ingen glömd - ni ska veta att vi uppskattar ert stöd och er hjälp!

Kul också att två IBA-medlemmar (Iron Butt Association Sweden) kom och stöttade - Sture, som åkte med från Enköping till Örebro, och Tommy, som hängde på i Örebro och vinkade oss "lycka till" strax innan Mariestad. Tack, pojkar, det kändes extra kul!

Två kommentarer har etsat sig fast i minnet - när vi stod på Statoil i Söderhamn, och såg ut som dränkta katter allihop, kom Leif med den förlösande kommentaren: "Dags att skaffa ny hobby - samla frimärken!"
Och när vi gått i mål i Göteborg, i en avslutande störtskur som mötte oss när vi kom ur Tingstadstunneln, var Peters sammanfattning rätt skön: "Nästa gång tar vi Ystad-Haparanda-Ystad!".

Som det känns nu, blir det alltså fler Ironbutt-körningar framöver. Håkan R. har viss börjat fila på en grus-variant, kanske vore något.........

Tack än en gång alla inblandade - mina reskamrater, och framför allt Peter C. som skött hela planeringen och "peppandet", och alla som på ett eller annat vis varit med och gett sitt stöd. Det här var KUL!
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Re: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav Kovlingen » 2013-08-12/14:27

Ännu en trevlig berättelse från resan .
Tackar för detta Gunnar !
/ Håkan
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav Gunnar Elmgren » 2013-08-12/15:57

Några bilder jag hann ta:

Fyra Bumsar redo, kvällen innan avfärd!
4bumsar.jpg


Paus på E45 strax innan Stöllet.
Stöllet.jpg


Tankning i Mora
Mora.JPG


Fancluben bjuder på fika vid E14 utanför Ånge
Ånge.JPG


Fancluben åkte med till Sundsvall - tack Håkan, Håkan och Olof!
Sundsvall.JPG
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Re: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav Håkan » 2013-08-12/15:59

Duvskog skrev:Hoppas det gav mersmak

Man kan ju fundera över hur man är funtad. :shock:
Har redan i dag skrivit SMS som innehåller orden "nästa" och "Ironbutt"...

Fredrik J skrev:Vad är den största svårigheten för dig och hur mår kroppen?

Vill inte på något vis verka skrytsam eller dryg, men jag kommer inte på något annat än:
På frågans första del, möjligen, möjligen en viss dåsighet straxt innan Håkan H, Kovlingen och Olof bjöd på mackor och nybryggt kaffe.
På frågans andra del, BRA! Till och med helt över förväntan bra.

Jag körde i ett "BMW Atlantis 2" ställ jag köpte begagnat för fjorton dagar sen. Det finns ett innerfoder med Gore-Tex till det, jag har INTE det. Körde första delen med regnställ utanpå, tog av regnstället i Sveg, såg några få solstrålar, sedan när det började regna efter Brunnflo orkade jag inte stanna, jag tyckte inte det var långt kvar... Blev ändå bara blöt innanför dragkedjan.
Stadler Activ GTX handskar höll händerna torra och Daytona Trans Open GTX stövlar klarade fötterna galant.
Riktig utrustning är A och O! :D :D :D
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö

Re: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav Gunnar Elmgren » 2013-08-12/16:06

Några till:

Fanclubens Uppsala-avdelning, Peter och Mats.
Uppsala.JPG


Och så Örebro-sektionen av vår Fanclub - Magnus, Nils-Erik, Tommy och Bosse
Örebro.JPG


I mål! Tack Lars Levén och Björn Pålsheden för att ni bevittnade, och för att ni bjöd på varmkorv och paj!
Målgång.JPG


Korv till hungriga järnrövar - första varma maten på drygt ett dygn!
MålKorv.jpg


Här är vårt spår, loggat med en SPOT spårsändare - Tack Daniel Duvskog för lånet och hjälpen!
Spotwalla.jpg
Senast redigerad av Gunnar Elmgren 2013-08-12/23:24, redigerad totalt 1 gång.
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Re: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav Mattias Eriksson » 2013-08-12/19:01

Grattis till järnrövsskapet! Det har varit spännande att följa er resa.
# 2661397 Mattias Eriksson
R 1200GS Adv -07

KTM 790 Adv R
Användarvisningsbild
Mattias Eriksson
 
Inlägg: 581
Blev medlem: 2008-02-04/01:00

Re: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav Peter Nordlund » 2013-08-12/22:03

HåkanH skrev:
Peter Nordlund skrev:Varje gång jag träffar folk från klubben inser jag att jag är för saktfärdig att "hänga med på saker" förbaskat trevligt folk här! måste bli ändring på mitt deltagande ;)


Men Peter...häng med på IRL-träffen i Tärnsjö(Ingbo) då, vet ja :)
Det är ju ingen Ironbutt-resa att ta sig dit & tillbaka ;) (sista anm.dag 12/8)


Det låter/lät trevligt, men får ta det en annan gång, börjar jobba den 16 aug så just nu finns inte tiden, mycket att fixa sista dagarna på semestern, men tack för inbjudan :D
MC: *MC Paus*
Katt: Elmo & Elvis
Användarvisningsbild
Peter Nordlund
 
Inlägg: 2297
Blev medlem: 2011-05-26/22:16
Ort: D5 - Strängnäs

Re: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav Håkan » 2013-08-13/18:34

Fredrik J skrev:Vad är den största svårigheten för dig och hur mår kroppen?

En uppdatering på frågan "hur mår kroppen?"
Var väldigt trött i morse när väckarklockan ringde. Trött hela dan på jobbet... La mig på soffan när jag kom hem, somnade direkt, väcktes av telefonen en timma senare. :)
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö

Re: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav Puttete » 2013-08-17/20:47

Instämmer i gratulationerna till en väl utförd IBA-körning.
Min lilla erfarenhet säger att planeringen är A och O. Sen kanske man får improvisera vartefter... ;)


Mvh // Patric
IBA-member # 55005
Användarvisningsbild
Puttete
 
Inlägg: 27
Blev medlem: 2011-03-07/17:32

Re: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav Kovlingen » 2013-08-18/00:19

När jag träffade dessa hårda grabbar var det inget daltande .
Tidsschemat skulle hållas å inge annat .
Dom var hårdare än " Wild Hogs " :D
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav Peter Currie » 2013-08-29/07:07

Då får det bli en liten uppdatering så här några veckor efteråt.
Vi har nu redovisat våra körningar samt loggböcker för IBA Sweden och fick i morse beskedet att våra körningar är godkända. :D

Jag skall samtidigt passa på och göra lite reklam: det planeras en liknande körning nästa år igen, där man kan starta och stoppa på vilken som helst av hörnpunkterna och "bara" köra ett varv för att bli godkänd.
Den kommer alla som vill vara med och köra vara välkomna att delta.
Datum och rutt är inte klart i dag.

Vidare så är rutten klar för en SS2000, det blir Ystad-Haparanda-Ystad på två dagar. För att vara med på den måste man ha en godkänd SS1000. :P
Peter
D10
- R1200RS
- S1000R
- F700GS
- 650TR Terra
- 650TR Strada
Användarvisningsbild
Peter Currie
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 2010-05-18/16:15

Re: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav Kovlingen » 2013-08-29/07:17

Jag sparar mej tills det blir dags för SS3000 :shock:
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav Olof Eriksson » 2013-08-29/07:36

Kovlingen skrev:Jag sparar mej tills det blir dags för SS3000 :shock:

Samma här :shock:. Korta strapatser är ju bara till för sörlänningar. Vi i norr är ju van att det är en bit till närmsta granne....
// Olof
R1200 GSA -17
Husqvarna 701 Enduro -19
D3
Användarvisningsbild
Olof Eriksson
 
Inlägg: 2822
Blev medlem: 2013-05-17/01:45

Re: BMW-klubben goes Ironbutt!

Inläggav Gunnar Elmgren » 2013-08-29/10:40

Nils-Erik Ringlander skrev:På söndag kl 05.00 start jag en 110-mila-tripp till Düsseldorf som ska vara klar ca 19.00 på kvällen. Undrar om nån serverar kaffe längs vägen ? ;)

Tar Du vägen förbi Gällstad kan jag definitivt lova en kopp kaffe! Erbjudandet gäller förstås även på hemresan.
Men varför inte starta kl 03.00 istället, och ta en extra sväng på 50 Autobahn-mil så Du får ihop en SS1000?
När du ändå håller på, menar jag...... :mrgreen:

T ex så här, den är 1672 km:
NE-IB.jpg
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Föregående

Återgå till Reseplaner & resetips

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst