Hjälp i Slovenien

Hjälp i Slovenien

Inläggav Stefan Fors » 2014-06-12/19:11

Tack vara diskussionerna om Slovenien här på forumet åkte jag nyss igenom Kranjska Gora och Soca. Det var verkligen fint. Tack för tipsen! :)
Tyvärr gick det så att jag hade surrat rocken för dåligt på cykeln så den blåste iväg :o . Innan jag hade hunnit åka tillbaka hade den försvunnit, antagligen fastnat i nån bil. Nu övernattar jag i Bled. Frågan är om någon råkar känna till nån affär här nära att köpa mc-kläder från? Jag märkte att några av er har god lokal kännedom. Annars blir det väl att åka in till Ljubljana i morgon eftermiddag, men det hade jag inte tänkt.

Hälsningar från Bled.
Stefan
Stefan Fors
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 2011-05-01/11:20

Re: Hjälp i Slovenien

Inläggav BrooklynS » 2014-06-12/20:26

Härligt! Åkte du den lilla vägen genom Triglav nationalpark eller åkte du stora asfaltsvägen?

Bled är mycket vackert, tyvärr kan jag inte hjälpa dig med MC-kläder och min kusin i Ljubljana har inte heller någon aning...
R1200GSA-15
2xF800S-07
IBA #78874 - SMC instruktör+grus+guide
Användarvisningsbild
BrooklynS
 
Inlägg: 3716
Blev medlem: 2013-11-26/21:36
Ort: Luleå

Re: Hjälp i Slovenien

Inläggav Marie » 2014-06-12/21:00

Stefan Fors skrev:Tack vara diskussionerna om Slovenien här på forumet åkte jag nyss igenom Kranjska Gora och Soca. Det var verkligen fint. Tack för tipsen! :)
Tyvärr gick det så att jag hade surrat rocken för dåligt på cykeln så den blåste iväg :o . Innan jag hade hunnit åka tillbaka hade den försvunnit, antagligen fastnat i nån bil. Nu övernattar jag i Bled. Frågan är om någon råkar känna till nån affär här nära att köpa mc-kläder från? Jag märkte att några av er har god lokal kännedom. Annars blir det väl att åka in till Ljubljana i morgon eftermiddag, men det hade jag inte tänkt.

Hälsningar från Bled.
Stefan


Det snabbaste tror jag faktiskt är att du tar motorvägen över till Österrike till motorvägskrysset vid Villach, håller A2 mot Italien och tar första avfarten efter bron över Drau inåt mot stan och efter någon kilometer har du Louis på höger sida När du passerat OMV-macken börjar det "brännas". Sannolikt den mest välsorterade butik du kan hitta inom en halv dagsresa.
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Re: Hjälp i Slovenien

Inläggav Stefan Fors » 2014-06-12/21:19

Tusen tack Marie, du är en ängel! Dit tänkte jag åka i alla på väg till Bratislava :)
Ja här åkte jag nog på en ganska liten väg...och de stenbelaggda kurvorna var litet utmanande i regnet med min LT, klädd i T-paita, 13 grader och ingen aning var jag ska fixa en rock. Men allt brukar ordna sej och nu kan jag gå och sova i lugn och ro.
Stefan Fors
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 2011-05-01/11:20

Re: Hjälp i Slovenien

Inläggav Mimmi » 2014-06-12/21:38

Hej!

Vi talade om det, och kom fram till att detta var det bästa förslaget för Dig. Louis i Villach har trevlig personal och bra sortering; allt från lågpris till Rukka och andra välkända fabrikat. Det var förresten där vi köpte våra svala mckläder för någon vecka sedan.
Om inte Du mot all förmodan finner något där, så ligger det en Hein Gericke butik bara några hundra meter därifrån. Den ligger bakom OMV-macken, mitt emot djurmatsaffären, Freßnapf, bredvid Trachtenwelt.
Marie-Louise Grückner
Nie die goldene Mitte,
immer volles Risiko!

Användarvisningsbild
Mimmi
 
Inlägg: 6452
Blev medlem: 2004-09-15/01:00

Re: Hjälp i Slovenien

Inläggav Stefan Fors » 2014-06-13/20:07

Hej!
Det gick bättre än bra :) . Efter att jag på morgonen hade sett mej mätt på Bled åkte jag iväg och hittade shoppen direkt och fick vad jag behövde. Efter några regnskurar surrade jag fast jackan bättre denna gången innan jag i hettan kom fram till Bratislava.

Tack så jätte mycket Marie och Mimmi :!:
Stefan
Stefan Fors
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 2011-05-01/11:20

Re: Hjälp i Slovenien

Inläggav Marie » 2014-06-13/20:39

Stefan Fors skrev:Hej!
Det gick bättre än bra :) . Efter att jag på morgonen hade sett mej mätt på Bled åkte jag iväg och hittade shoppen direkt och fick vad jag behövde. Efter några regnskurar surrade jag fast jackan bättre denna gången innan jag i hettan kom fram till Bratislava.

Tack så jätte mycket Marie och Mimmi :!:
Stefan


Kul att det löste sig, Stefan!
Faktum är att vi också var inne och snurrade i Villach idag, fast med bil... En leasinggrå MB E220CDI med Österrikiska plåtar som började med VI (alltså med Villachnummer). Helmut har fått hjärtproblem och behöver få transplanterat nya klaffar, och vi var inne för att muntra upp honom på "sjukan".
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00


Återgå till Reseplaner & resetips

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst