Island nu kommer vi.

Island nu kommer vi.

Inläggav Karl Bergman » 2015-06-27/21:31

Någon som kan vägleda om " dos and donts" (som det blir på nysvenskan) för en vecka på två hjul och en rundtur på Island?
Karl Bergman
 
Inlägg: 174
Blev medlem: 1999-08-11/01:00

Re: Island nu kommer vi.

Inläggav Max Mad » 2015-06-28/00:33

Jag har inga egna erfarenheter, men maten skall vara speciell på Island har jag hört, eller vad sägs om sur haj (eller något åt det hållet) :mrgreen:.

Trevligt resa önskar jag er och kom ihåg att kostnadsläget generellt är betydligt högre än vad det är på fastlandet, men det är också bara hörsägen (för förtydligandets skull).
Jag kan motstå allt utom frestelse.
~Oscar Wilde~

Numera utan hoj.
Användarvisningsbild
Max Mad
 
Inlägg: 3051
Blev medlem: 2011-06-15/11:57
Ort: Tellus.

Re: Island nu kommer vi.

Inläggav Stefan Cedergren » 2015-06-28/05:47

Island är häftigt! Här är bilder från en resa dit för två år sedan, kanske kan dom inspirera lite.
http://beemer-biker.smugmug.com/Motorcy ... Tour-2013/

Här är en artikel från Bumsen. Sist i artikeln finns några praktiska tips&trix inför er Islands-resa:
https://www.dropbox.com/s/h8pbfhzfwe4wk ... r.pdf?dl=0
________________________________

Stefan "Beemer-Biker" Cedergren
Användarvisningsbild
Stefan Cedergren
 
Inlägg: 131
Blev medlem: 2003-06-06/01:00

Re: Island nu kommer vi.

Inläggav Karl Bergman » 2015-06-30/08:26

Stefan: Vilka fina bilder är du fotograf? Är själv mer än intresserad av foto så det vore trevligt att veta vilken teknik du använt och hur mycket du jobbat med dom i datorn.

Karl B.
Karl Bergman
 
Inlägg: 174
Blev medlem: 1999-08-11/01:00

Re: Island nu kommer vi.

Inläggav Stefan Cedergren » 2015-07-02/20:40

Karl: Nix, jag är absolut ingen fotograf, bara en glad amatör med en hyfsad systemkamera! För att få lite ”mustigare” och inte så urvattnade färger så brukar jag underexponera ⅓ eller ⅔ steg. Också tar jag mååånga bilder, minneskort är billigt! Sen gallrar jag bort sådär 90% av alla bilder jag tagit!

Men dom utvalda bilderna hanterar jag i Photoshop Elements, där jag rätar upp horisonten, beskär bilden, justerar ev. kontrast och ev. lättar upp skuggor. That’s it, tar max en minut per bild.

Lycka till på Island! Och som sagt, ta många bilder!
________________________________

Stefan "Beemer-Biker" Cedergren
Användarvisningsbild
Stefan Cedergren
 
Inlägg: 131
Blev medlem: 2003-06-06/01:00


Återgå till Reseplaner & resetips

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst