Intresse för en svängom i Ryssland?

Intresse för en svängom i Ryssland?

Inläggav Folke » 2016-06-17/01:42

Efter att ha kört i alla väderstreck återstår bara rakt österut för min K1200 GT. Inser att hojen och jag t.ex inte varit i Ekatrinburg - Rysslands tredje huvudstad där f.ö. tsaren avrättades 17 juli 1918. Det skulle i så fall bli en hygglig bit öster om Moskva på asfaltsvägar. Vill någon haka på och bistå med glatt sällskap på en sådan "stig-upp, kör 50 mil, ät-middag, promenera-och-somna" tur i typ två-veckor så skulle ju det vara väldigt trevligt. Augusti skulle kunna passa mig och ryskt väder eller så har du andra idéer. Kolla kartan och fundera!

Detaljer: Visum tar c:a 10 dagar om resplanen är kring 50 mil/dag och hotellvouchers är förbetalda. Men hotell och bensin är p.g.a. svag rubel mycket billigt.
Användarvisningsbild
Folke
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 2016-06-16/23:52

Re: Intresse för en svängom i Ryssland?

Inläggav Karl Bergman » 2016-06-17/20:36

Absolut det här faller mig i smaken för jag och min kompis har planer på att runda finska viken nästa år sedan vi missade både Kaliningrad och St Petersburg pga att vi inte hade visa för Ryssland under vår runda runt Östersjön för några veckor sedan. Är för egen del också nyfiken på att passera förbjudna zonen omkring Chernobyl i Ukraina.
Det finns mycket att kolla och upptäcka i den här delen av världen.
Karl Bergman
 
Inlägg: 174
Blev medlem: 1999-08-11/01:00


Återgå till Reseplaner & resetips

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst