Berlin tor.

Berlin tor.

Inläggav Jee7 » 2007-01-08/14:59

Hej på er,

Är det någon som har kännedom om bra vägar att ta om man vill åka vackert till Berlin. Jag ska åka dit i Maj och har funderingar på att göra en sväng genom Polen. Gjorde denna resa 1978 så något bör ju ha hänt med de polska vägarna..:p .

När vi åkte förra gången bokade vi inga rum eller stugor, funkar det fortfarande, eller måste man planera allt i minsta detalj??

Erik
Jee7
 
Inlägg: 53
Blev medlem: 2006-06-06/11:33

Inläggav Forell » 2007-04-07/15:27

Jee7;5131 skrev:Hej på er,

Är det någon som har kännedom om bra vägar att ta om man vill åka vackert till Berlin. Jag ska åka dit i Maj och har funderingar på att göra en sväng genom Polen. Gjorde denna resa 1978 så något bör ju ha hänt med de polska vägarna..:p .

När vi åkte förra gången bokade vi inga rum eller stugor, funkar det fortfarande, eller måste man planera allt i minsta detalj??

Erik

Om du vill ha en riktig rundtur så tycker jag du ska börja eller sluta med Karlskrona-Gdynia. Från Halmstad o dit finns det en miljon alternativ i sverige.
I polen rekommenderar jag 3-siffriga vägnummer. De tar dig långt ut på landsbygden o till de billiga priserna. Hotell/pension finns i samhällena eller i de större städerna samt längs "2-siffriga" vägar.
Antingen kan du sen köra över danmark eller så tar du båten mellan Trelleborg-Sassnitz o passar på att besöka Hitlers semesterkomplex några km söder om Sassnitz på Rügen. Från Stralsund är det inga problem att komma på lite mindre vägar till Berlin.
Forell
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 2004-10-12/08:03

Inläggav Forell » 2007-04-07/15:29

Jee7;5131 skrev:Hej på er,

Är det någon som har kännedom om bra vägar att ta om man vill åka vackert till Berlin. Jag ska åka dit i Maj och har funderingar på att göra en sväng genom Polen. Gjorde denna resa 1978 så något bör ju ha hänt med de polska vägarna..:p .

När vi åkte förra gången bokade vi inga rum eller stugor, funkar det fortfarande, eller måste man planera allt i minsta detalj??

Erik

Om du vill ha en riktig rundtur så tycker jag du ska börja eller sluta med Karlskrona-Gdynia. Från Halmstad o dit finns det en miljon alternativ i sverige.
I Polen rekommenderar jag 3-siffriga vägnummer. De tar dig långt ut på landsbygden o till de billiga priserna. Hotell/pension finns i samhällena eller i de större städerna samt längs "2-siffriga" vägar. Ta dig ner nån mil söder om Gorzow-Wielkopolskie innan du passerar gränsen.
Antingen kan du sen köra över Danmark eller så tar du båten mellan Trelleborg-Sassnitz o passar på att besöka Hitlers semesterkomplex några km söder om Sassnitz på Rügen. Från Stralsund är det inga problem att komma på lite mindre vägar till Berlin.
Forell
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 2004-10-12/08:03


Återgå till Reseplaner & resetips

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst