Touringboken

Touringboken

Inläggav HMRHMR » 2007-06-03/20:16

Fick härom dagen Touringboken från Allt-om-Mc som innehåller diverse resetips. Blev rätt förvånad när jag läste den.

Det var uppriktigt sagt det mest korkade MC-relaterade dokument jag någonsin läst. Man får intrycket att Allt-om-MC's personal aldrig någonsin har rört sig utanför redaktionslokalen eller möjligen någon lokal MC-mässa i Ståkholm. Deras kunskap om vägnätet utanför Ståkholms innerstad är uppenbart obefintliga.

Deras ruttförslag består i huvudsak av E6 och andra tätt trafikerade huvudleder. Total hjärndöd.

Texten om GPS på MC visar att dom bara läst broschyrer och aldrig använt GPS på MC. Tragiskt. Dom redogör för ointressant nonsens som CPU MHz, processsortyp och möjlighet för visning av jpeg bilder - men missar helt frågan om ruttplanering. Jämför med den GPS-artikel som Elving Solli skrev i MC-folket. Där framgår klart och tydligt att Elving faktiskt använder GPS på riktiga vägar. Att han kör MC utanför Ståkholms city.

Frågan jag ställer mig är huruvida allt annat som Allt-om-Mc skriver är lika befriat från kunskaper.

Fi fan, jevvla hellvete allså!
HMR

Vill du bli lurad? Köp då en resa av Easton Golf!
Användarvisningsbild
HMRHMR
 
Inlägg: 2279
Blev medlem: 2000-05-04/01:00

Inläggav kave » 2007-06-25/13:54

HMR;13824 skrev:Frågan jag ställer mig är huruvida allt annat som Allt-om-Mc skriver är lika befriat från kunskaper.

Fi fan, jevvla hellvete allså!


Tja, varje köp av en svensk MC tidning gör mig besviken. I allt om mc är det väl bara någon Roland Brown som skriver alla tester och artiklar.
kave
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 2004-05-02/13:40

Jepp

Inläggav Forsrännaren » 2007-07-01/18:14

Håller med om touringboken!
Bara skitförslag, dessutom gammalt återanvänt skit som dom redan kört i tidningen förra året...

Förslaget på runda genom västerbotten var pinsamt, kan jag säga som kommer därifrån.

rigtigt lågvattenmärke för alltommc
Forsrännaren
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 2006-01-09/11:27


Återgå till Reseplaner & resetips

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst