Ett eget litet alpbus.

Ett eget litet alpbus.

Inläggav Ankan » 2007-06-14/14:52

Hej.

Som ni vet så har jag lånat ut lappen fram till 6 september. I och med att man då har haft en kätting runt vristen i 6 månader så tänkte jag och Thomas W. ta en tur neråt.

Tanken är en liten egen variant på ett alpbus. Således kommer jag gå den 6 september till posten och hämta ut mitt "nya" körkort och därefter så bär det av söderut till Ingelstorp, där mina föräldrar bor. Den 7 fortsätter färden till Hamburg för att där lasta på biltåget med destination Villach.

Väl nere så är tanken att vi ska bo på B&B då Thomas intresse för att campa är föga stort. Tips mottages tacksamt.
Dock kommer vi inte åka biltåg hem utan hem vägen blir på småvägar så mycket som möjligt i mån av tid upp genom Tyskland.

Tack på förhand.
Ankan
 
Inlägg: 166
Blev medlem: 2005-12-01/01:00

Inläggav Magnus Brobeck » 2007-06-14/15:32

Ankan;14650 skrev:*SNIPP*

Väl nere så är tanken att vi ska bo på B&B då Thomas intresse för att campa är föga stort. Tips mottages tacksamt.
Dock kommer vi inte åka biltåg hem utan hem vägen blir på småvägar så mycket som möjligt i mån av tid upp genom Tyskland.

*SNIPP*


Hej Ankan och Thomas

När jag var nere i Tyskland häromveckan på lite långhelgsåka i Harzbergen använde vi oss av Touren-fahrers "Motorrad-Hotels und pensionen". Det är en bok i pocket format med 444 MC vänliga hotell och pensionat. Alla vi använde var från boken och det var mycket bra standard för 30 - 35€ / natt och person i enkelrum (ink frukost). Boken täcker hela Tyskland, Österrike, Norra Italien, Sydöstra Frankrike och några ströhotell.

Varje hotell är beskrivet på en halv sida med priser och kontaktuppgifter samt en bild. Min bok (jag har inte hittat ngn senare) är 2006/07 och samtliga priser som vi prövade IRL var någon/några € högre nu än i boken.

Jag är villig att låna ut boken om det finns intresse. PM så kan vi göra upp detaljer.

MVH Magnus
Magnus Brobeck
 

Inläggav dansken » 2007-06-14/18:25

Hej mbrobeck

Då kan jag kanske låna boken vecka 31-33, vi är 2 stk som kör til Pfunds i Östrig och skal overnatta lite i Tyskland. Jag bor i Markaryd och kan hämta och lämna boken i Halmstad. Min e-post är suzuki@xn85turbo.eu

mvh. Erik Beyer
dansken
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 2006-08-12/18:38

Inläggav Magnus Brobeck » 2007-06-14/19:52

dansken;14657 skrev:Hej mbrobeck

Då kan jag kanske låna boken vecka 31-33, vi är 2 stk som kör til Pfunds i Östrig och skal overnatta lite i Tyskland. Jag bor i Markaryd och kan hämta och lämna boken i Halmstad. Min e-post är [email]"suzuki@xn85turbo.eu"[/email]

mvh. Erik Beyer


Det blev ett intresse utan sin like för den lilla blåa boken.

Låt mig ge ett förslag, jag skall till München (med stor sannolikhet) i nästa vecka. Då passar jag på att knalla in in butiken där jag köpte den och köper så många exemplar som det har PMats till mig om innan Söndag kväll kl 21.00.

Boken kostar 2€ per styck och först till kvarn får först mala. Är intresset stort kanske tillgången i butik inte räcker. Beställningarna exekveras sedan med att det skickas 20SEK till mig på överenskommet sätt och ett kuvert med returporto så postar jag det hela omgående tillbaka.

För den som tycker att en web version räcker kan gå in på [url="http://www.tourenfahrer-hotels.de"]www.tourenfahrer-hotels.de[/url] och kolla.

MVH Magnus
Magnus Brobeck
 

Inläggav HMRHMR » 2007-06-18/22:30

Är man max 4 personer i mitten av september så behövs inga bokningar. Det kryllar av billiga B&B. Speciellt om man väljer att bo någon kilometer från de mest kända byarna.
HMR

Vill du bli lurad? Köp då en resa av Easton Golf!
Användarvisningsbild
HMRHMR
 
Inlägg: 2279
Blev medlem: 2000-05-04/01:00

Inläggav Magnus Brobeck » 2007-06-22/21:42

mbrobeck;14658 skrev:Det blev ett intresse utan sin like för den lilla blåa boken.

Låt mig ge ett förslag, jag skall till München (med stor sannolikhet) i nästa vecka. Då passar jag på att knalla in in butiken där jag köpte den och köper så många exemplar som det har PMats till mig om innan Söndag kväll kl 21.00.

Boken kostar 2€ per styck och först till kvarn får först mala. Är intresset stort kanske tillgången i butik inte räcker. Beställningarna exekveras sedan med att det skickas 20SEK till mig på överenskommet sätt och ett kuvert med returporto så postar jag det hela omgående tillbaka.

För den som tycker att en web version räcker kan gå in på [url="http://www.tourenfahrer-hotels.de"]www.tourenfahrer-hotels.de[/url] och kolla.

MVH Magnus


Nu har jag kommit hem från Tyskland och jag har böckerna med mig. Dags att börja skicka runt eller hur vi nu löser det.

PMa så bestämmer vi.

MVH Magnus
Magnus Brobeck
 

Inläggav Magnus Brobeck » 2007-06-23/12:57

HMR;14986 skrev:Är man max 4 personer i mitten av september så behövs inga bokningar. Det kryllar av billiga B&B. Speciellt om man väljer att bo någon kilometer från de mest kända byarna.


Finessen med att hitta hotell/pensionat ur boken är att de är ofta förberedda på vad som passar MC åkare, samt att man kan hitta och boka med hjälp atv telefon någon timma innan man kommer fram till ett prisläge som är OK.

Där finns också ofta torkrum, låsbart garage och lite verktyg/verkstad vilket kan behövas för lite "efter vägen justeringar".

MVH Magnus
Magnus Brobeck
 


Återgå till Reseplaner & resetips

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst