Skånetouring Deluxe

Skånetouring Deluxe

Inläggav 2660158 » 2007-06-28/10:16

Ska ta med mig tjejen och åka lör - tis/ons (14-17/18:e juli) på en "Skånetouring Deluxe". Funderar att ta två nätter på Grand Hotell i Mölle och kanske två nätter på Hotellet i Smygehuk (såg så himla trevlig ut när vi åkte förbi på Skånetouringen för några veckor sedan). Någon som har fler tips? Är inte helt säker på rutterna men delar av Skånetouringen skall helt klart användas!
2660158
 
Inlägg: 282
Blev medlem: 2005-07-11/01:00

Inläggav Marie » 2007-06-28/10:48

Frågan är vad du vill ha för någonting?

Det jag personligen känner till bäst är nordvästra delen (inkl. anslutande bygder i Halland och Småland)
Både Kulla- och Bjärehalvön är fulla av lagom krokiga smala asfaltvägar, så två nätter på Grand Hotel i Mölle är inte fel (där var förresten farmor baderska vid tiden för 1:a världskriget). I triangeln Örkelljunga- Östra Ljungby- Munka Ljungby finns det också ett finmaskigt nät av smala 'slingerbultar'. Uppe i Nordskånes skogsbygder finns det fortfarande en del grusvägar, liksom på Söderåsen.

När du är vid Kullaberg så missa inte att offra lite mctid på att OM DET ÄR KLART VÄDER gå upp på Håkull (Kullabergs högsta topp). Där har man när vädret så tillåter en helt fantastisk utsikt över en stor del av Skåne samt hela Öresund. I riktigt klart väder kan man se både Öresundsbron och Turning Torso i Malmö därifrån.
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Inläggav HMRHMR » 2007-06-28/16:51

Kul ide!

Jag, hustrun och två kompisar med fruar hyrde för många år sedan var sin HD och körde The Scania Bad Hotel Tour. Dvs vi gled runt skånska kusten i sakta mak och bodde på Badhotell. Gärna av typen pensionat med juste kök. Exempel på hotell man kan tänka sig är -

- Hotell Kattegatt i Torekov
- Löderups Strandbad
- Vitemölla Badhotell

Lite längre norrut finns Alebo Pensionat.

Jag kan smälla ihop och maila en rutt om du vill. Vet jag bara hur många mil du vill köra och vilka platser du kör mellan så är det enkelt.

På vår resa hade vi engagerat ett av barnen att varje dag med bil hämta/lämna bagaget. Dvs bagaget anlände före oss. Dessutom ingick en kylväska som varje dag fyldes med is och ett par flaskor Champagne att avnjutas innan skinnställen åkte av.

Strålande tider, härliga tider! :D
HMR

Vill du bli lurad? Köp då en resa av Easton Golf!
Användarvisningsbild
HMRHMR
 
Inlägg: 2279
Blev medlem: 2000-05-04/01:00

Inläggav 2660158 » 2007-06-30/14:26

Champagne och bagageservice låter ju helt förnämligt!!

Jag har lagt ett mail till dig ang "Skånetouring Deluxe"!
2660158
 
Inlägg: 282
Blev medlem: 2005-07-11/01:00


Återgå till Reseplaner & resetips

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst