Norra Italien i sommar

Här skriver vi om resor, resetips och allt annat som har med touring att göra

Norra Italien i sommar

Inläggav Laneberg » 2010-03-22/22:03

Sommaren kommer närmare.

Jag planerar att til midsommar, med gumman bakpå, ta Autozug från Hamburg till Bolzano.
Vi tänkte åka omkring i trakten och bo på mindre "gasthaus" en eller ett par nätter på varje, vandra omkring äta och dricka gott.
Besöka traktens vingårdar, och sedan dra vidare till till nästa övernattning.
Nu undrar jag om någon vet lämliga övernattningsställen i regionen, vingårdar, sevädheter, matställen och det viktigaste för mig vilka alppass, serpentin vägar är bäst och vackrast.

// Lars
R 1200 RT
Honda Foreman 450
Användarvisningsbild
Laneberg
 
Inlägg: 32
Blev medlem: 2008-06-15/17:11
Ort: Uddevalla

Re: Norra Italien i sommar

Inläggav Birger Larsson » 2010-03-23/21:38

Prova: http://www.garnimonica.it/ i Arabba.
Mer centralt i dolomiterna kan man inte bo. Kanske inte så mycket vinodlingar i trakten, men desto mer serpentiner. Bra boende till bra pris.
Birger.
Kom alltid ihåg att Du är unik - precis som alla andra!
R1250GSA HP
Användarvisningsbild
Birger Larsson
 
Inlägg: 404
Blev medlem: 2001-08-13/01:00
Ort: Linköping.

Re: Norra Italien i sommar

Inläggav nordicbiker » 2010-03-24/20:44

Hahaaaa....! Om du åker biltåg från Hamburg den 27 Juni eftermiddags, så träffas vi där! :-)

Jag bokade tåget till Bolzano redan för ett antal veckor sen. Det är ännu inte helt säkert att jag kan åker men jag tror 90% säkert. Tänkte senare fortsätter över Stelvio, sen lite kors och tvärs genom Alperna till Lago di Como. 3/4. Juni ska jag träffa min syster i Ehrwald, för att vandrar upp till en fjällstation. Hoppas det blir 5 fina dager i Alperna!

Därefter "hem" till Tyskland, träffar kompissar i olika städer och den 9.-11. Juli blir det SAMBAFESTIVAL i Coburg i Franken (norra Bayern) - jag är en av 50.000 besökare! Sommarens hetaste tips! Den 18. Juli måste jag vara tillbaks i Sthlm.

Har du redan bokat tåg?
Användarvisningsbild
nordicbiker
 
Inlägg: 152
Blev medlem: 2009-05-31/22:10


Återgå till Touring

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst