Touring med hyrd/lånbytt MC

Här skriver vi om resor, resetips och allt annat som har med touring att göra

Touring med hyrd/lånbytt MC

Inläggav Näs » 2010-04-06/17:05

Hej!

Min Far fyller 60 år i slutet av maj, han är en gammal MC-kille och har haft ett par BMW genom åren, dock inte de senaste. Ett par gånger har han lånat av gamla polare.

Nu tänkte jag ge honom (och mamma) en MC-tur i födelsedagspresent. Typ en långhelg i Norge.
Är det någon som har något tips om var jag kan vända mig för att hyra utrustning?
Eller finns det någon här som kan tänka sig att hyra ut? Eller lånbyta mot bil. Naturligtvis kör han försiktigt. Han är ju 60 :) och rejält erfaren.
De är också jätte trevliga och sociala så om någon vill haka på blir de säkert glada :)

Vet ej när turen skulle ske, men det ultimata vore ju under tiden då han fyller 60, 24:e maj, eftersom han sagt ifrån sig all uppvaktning. Eller senare under sommaren.
De bor i Grums, men kan säkert tänka sig åka iväg med bil till att börja med.

Hoppas på lite tips, så jag kan ge världens bästa pappa den present han förtjänar.

/Christoffer
Näs
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 2010-04-06/16:19

Re: Touring med hyrd/lånbytt MC

Inläggav Bror Gårdelöf » 2010-04-06/19:26

Ett långskott, vad gäller hoj: Kolla, om någon mc-firma kan tänka sig att hyra - eller t.o.m. låna! - ut en demohoj under en helg. Poängen är given: Dina föräldrar åker på en fräsch, toppmodern maskin, med allt vad det innebär av driftsäkerhet, ABS-system etc.
Jag har vid tillfälle nästan blivit ombedd(!) att låna en demo-R 1200 RT över en långhelg för att ge återförsäljaren feedback om, vad det var för maskin han hade i butiken. (Jag blev naturligtvis imponerad av hojen, fattas bara annat!)

Om inte annat kostar det ju inget - annat än tid - att ringa runt och fråga. Och det har ju hänt förr, att 60-plussare - efter att ha fått blodad tand - stegat in i en butik och köpt grejor för dyra pengar, så butiken kanske kommer att göra en bättre affär, än man först anar.

Klädes- och säkerhetspersedlar lär väl firmor inte låna ut, men där kanske det finns klubbmedlemmar i (närheten av) Värmland, som kan ställa upp? Eller bor Du själv i närheten av Östergötland? Hör av Dig i så fall.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17110
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping


Återgå till Touring

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst