Ryssland i sommar - försäkring och tips?

Här skriver vi om resor, resetips och allt annat som har med touring att göra

Ryssland i sommar - försäkring och tips?

Inläggav joakim.turesson » 2010-06-03/19:14

Hej alla!

Vi är tre GSA-cyklister som tänkt köra till Ryssland i sommar. Någon som har kört till Moskva och har tips kring det? IF låter meddela att deras försäkring slutar gälla vid gränsen till Ryssland, hur löser man det med försäkring? Övriga Rysslandstips emottages tacksamt!

:-) Jocke
joakim.turesson
 
Inlägg: 39
Blev medlem: 2008-06-26/15:03

Re: Ryssland i sommar - försäkring och tips?

Inläggav Anders.N » 2010-06-07/22:07

Hej Joakim!
Angående försäkringen så har du trafikförsäkring via gröna kortet men inte "helförsäkring" jag ringde runt till dem olika bolagen och fick nej av dem jag pratade med så jag körde utan.

Ett visum måste du ha och för att få de måste du ha ett intyg från hemförsäkringen att du har gällande sjukförsäkring, det enklaste är att ta kontakt med visum direkt eller ett anat bolag som sysslar med detta, ryssarna är lite knepiga med detta, dem kräver att du har en inbjudan av en ryss eller att du skickar med hotellbokningar men detta fixar visum direkt åt er mot en avgift, tror vi betalade ca 1400 kr för 2 veckor.

Jag har bara kört runt Murmansk så ner mot Moskva vet jag inget.
Jag tycker ni kan köra till Uralbergen och skriva en liten redogörelse om det då jag själv är väldigt sugen på o köra dit.

Lycka till. Mvh Anders
Anders.N
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 2007-10-30/19:21


Återgå till Touring

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron