Åland -> Åbo eller annan plats i Finland..

Här skriver vi om resor, resetips och allt annat som har med touring att göra

Åland -> Åbo eller annan plats i Finland..

Inläggav Galne Dansken » 2010-07-13/14:12

Hej,

en snabb fråga; Hur tourer jag från Åland till Finland?

Vilka byar och färgor ska jag styre efter - går färgorna jämnt och ofta - måste jag reservera plats eller brukar dom få plats t. MCs som kommer - hur lång tid bör jag beräkna ???

(Nu börjar det likna planering för min del, även jag måste erkänna att jag har vetat sedan förre året att jag ska vara uppe i Finland v. Kemora banan på söndag. Och dom stora Finlands båter har sluttsåld! Så Ålands väen måste ju vara lysande!)
Användarvisningsbild
Galne Dansken
 
Inlägg: 177
Blev medlem: 2001-08-01/01:00

Re: Åland -> Åbo eller annan plats i Finland..

Inläggav get_a_mc » 2010-07-13/20:10

Se http://www.alandstrafiken.ax för en start på svar till dina frågor.

I finanskrisens tecken så har färjturerna minskat lite. Så reservera gärna plats. Det är tyvärr omöjligt att reservera Åland-Finland på en dag. Du måste övernatta i skärgården. Detta för att färjorna är tänkta i första hand för de som bor i skärgården och att turisterna som far via ska lämna lite pengar på vägen. Under hemsidans "Länkar" finns tips på övernattningsmöjligheter.

Jag fruktar att många mc-förare tar samma väg som du, så man kan nog inte vara säker på plats. Även fastän man bara har en liten mc...

Som jag ser det har du 2 val. Antingen södra linjen via Kökar eller Norra linjen via Brändö.

Observera att tax-free saknas så du får njuta av landskapet istället... Utbudet av Mat och Dricka(viktigt i denna hetta) på färjorna är mindre.
get_a_mc
 
Inlägg: 18
Blev medlem: 2008-04-29/20:47


Återgå till Touring

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst