Överaskande tisdagstouring med D7

Här skriver vi om resor, resetips och allt annat som har med touring att göra

Överaskande tisdagstouring med D7

Inläggav Peot » 2010-07-21/17:42

Igår bestämde jag mej lite hastigt att hänga med på D7:s tisdagstouring i södra Stockholm. Jag hade inte kollat hemsidan innan men jag visste ju var dom brukar samlas. Jag var där en dryg timme i förväg så ett middagsbesök på McD skulle hinnas med. När jag kom fram stod där redan em BMW och den killen frågade om jag skulle till Norrköping? Nä, sa jag, jag ska med BMW-klubben. Han sa då att dagens resa gick till Norrköping för det var speedwaytävlingar där. Jag insåg snabbt att jag inte skulle vara hemma förrän efter midnatt så jag avstod. Jag änskade dom 6-8 st som hade samlats en trevlig resa och gick in för att äta. När jag kom ut för att starta min ensamma färd hemåt så stod det kvar 2 killar som inte hade åkt med, Magne Hansen & Fredric Fredricsson. Vi bestämde lite snabbt att istället göra en egen resa. Vi drog ner över Södertälje via Skanssundet till fiket Rosenhill. Efter kaffe & kaka/macka åkte vi hemåt och jag kom hem strax efter 21 nöjd och glad.
Tack Magne & Fredric för en trevlig tur. :)
Peo Thörnestad, Åkersberga
Honda XL1000VA Varadero -04
Garmin Zumo 660
Användarvisningsbild
Peot
 
Inlägg: 133
Blev medlem: 2009-08-29/20:56

Re: Överaskande tisdagstouring med D7

Inläggav Fredric Fredricson » 2010-07-24/00:08

Tack själv.

Jag undrar hur det gick för dom andra. Vann rätt lag? Träffade ni Gollob?

/Fredric
-- Fredric Fredricson, S1000R, D7
Motto: Lev för evigt eller dö på kuppen.
Användarvisningsbild
Fredric Fredricson
 
Inlägg: 2526
Blev medlem: 2008-09-08/22:51
Ort: Stockholm

Re: Överaskande tisdagstouring med D7

Inläggav Olle Ahlsen » 2010-07-24/09:22

Kul att det löste sig för alla parter.
Har ännu inte hört från Ove och någon i gänget som åkte på Speedwaytävling i Norrköping.
sens moral:
Tag för vana att kolla på hemsidan det är vårt enda sätt att snabbt kommunicera ut ev ändringar.

Hur som helst stort tack till Ove för det något udda arrangemanget, fler följer får man hoppas!
Själv är jag kvar i Småland/Blekinge å tänkte hänga på Sverigeresan då den passerar.

OBS Extra info
Idag (lördag och Sverigeresa dag 7) på väg från Forsbacka i D4 (Gävle) via Avesta och överlämning till D5 och övenattning på trevligt ställe i Västerås, Lövudden. Bara att hänga på om man vill hitta mysiga vägar även utanför ABC.
se viewtopic.php?f=275&t=11022&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Ha en fortsatt bra dag, i Bergkvara ösregnar det o ska hålla på nästan hela dagen, men det tycker ju iaf bönderna om..
Olle Ahlsén
D7 ABC län
BMW MC-klubben Sverige
BMW S1000R
KTM690
Användarvisningsbild
Olle Ahlsen
 
Inlägg: 348
Blev medlem: 1997-07-07/01:00


Återgå till Touring

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst