Jag lägger av nu!!!

Här skriver vi om resor, resetips och allt annat som har med touring att göra

Re: Jag lägger nog av nu.

Inläggav Kovlingen » 2017-05-30/08:18

Magnus Brobeck skrev: Din bindningstid på ditt forumabbonemang går ut tidigast 2094 i oktober. ;-)

Asgarv :D :D :D Du kan få till det du :D

När går mitt ut då ? :? :oops:
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Jag lägger nog av nu.

Inläggav Max Mad » 2017-05-30/09:41

Kapten Stofil skrev:Bekräftat, bilföraren full och smet enligt artikeln.

Skickat från min HUAWEI CAM-L21 via Tapatalk
Tack för det, Kapten. Känns väl lite sådär om man säger så... :(.
Jag kan motstå allt utom frestelse.
~Oscar Wilde~

Numera utan hoj.
Användarvisningsbild
Max Mad
 
Inlägg: 3051
Blev medlem: 2011-06-15/11:57
Ort: Tellus.

Re: Jag lägger nog av nu.

Inläggav Max Mad » 2017-05-30/09:52

Magnus Brobeck skrev:Hej Tony

Trist historia som kunde varit ännu värre- jag är verkligen glad att du är rimligt OK efter en sådan upplevelse.

Hur det blir med ditt framtida MC-åkande är ditt beslut. Om du däremot tror att du kan lägga av på forumet så får du med mig att göra. Du tillför positiv energi hit!!

Din bindningstid på ditt forumabbonemang går ut tidigast 2094 i oktober. ;-)


Med vänlig hälsning, Magnus
Hej Magnus och tack för detta trevliga bidrag i tråden. Lustigt att du nämner det, för jag har själv gått i funderingarna hur jag skall göra med mitt engagemang på forumet efter det att jag lagt hjälmen på hyllan s a s, men nu behöver jag inte fundera på det längre, eftersom svaret är givet. Det skänker naturligtvis en känsla av välbehag och tillfredsställelse, Magnus. Och jag har inte för avsikt att sluta häcka på forumet, då det finns allt för många sköna karaktärer här att hålla kontakten med.

Men var och en torde förstå, att om man har haft två rejäla klotningar under fem år, och dessutom klarat sig undan utan några bestående men... :?, då känner jag att jag inte vill fresta min lycka ytterligare och dessutom sammantaget med en del andra aspekter, är det ett beslut som passar mig.

Men vem vet, det kanske ändrar sig, och jag bestämmer mig för att köpa en flång ny K1600GTL som i viss mån är sinnebilden av min drömhoj.

Men där är jag inte idag, i vart fall. Tack för positiv feedback, Magnus, det stärker om inte kroppen, så själen.

// Tony.
Senast redigerad av Max Mad 2017-05-30/12:04, redigerad totalt 1 gång.
Jag kan motstå allt utom frestelse.
~Oscar Wilde~

Numera utan hoj.
Användarvisningsbild
Max Mad
 
Inlägg: 3051
Blev medlem: 2011-06-15/11:57
Ort: Tellus.

Re: Jag lägger nog av nu.

Inläggav Olof Eriksson » 2017-05-30/10:00

Trist att din semestertripp fick sådant abrupt slut. Men så skönt att se och höra att du klarat dig. Jag läser att du allvarligt funderar på att lägga hjälmen på hyllan. Oavsett vad du gör så hoppas jag att du är kvar på forumet. Och att du kanske ändå köper den där K1600 GTL som egentligen är en grym hoj att åka med.....
// Olof
R1200 GSA -17
Husqvarna 701 Enduro -19
D3
Användarvisningsbild
Olof Eriksson
 
Inlägg: 2822
Blev medlem: 2013-05-17/01:45

Re: Jag lägger nog av nu.

Inläggav Max Mad » 2017-05-30/10:18

Olof Eriksson skrev:Trist att din semestertripp fick sådant abrupt slut. Men så skönt att se och höra att du klarat dig. Jag läser att du allvarligt funderar på att lägga hjälmen på hyllan. Oavsett vad du gör så hoppas jag att du är kvar på forumet. Och att du kanske ändå köper den där K1600 GTL som egentligen är en grym hoj att åka med.....
Ja, det var väl inte detta slut jag hade tänkt mig, men det är ju inte alltid som det blir som man tänkt sig.

Och visst, en flång ny K1600GTL hade jag nog inte tackat nej till, men det är alldeles för mycket pengar för mig. Det enda den fattige har gott om, är ont om pengar, som ordstävet säger och det är ju jag det.

Men att en K1600GTL är en fantastisk maskin, det behöver du inte försöka övertyga mig om, jag är redan såld :D.
Jag kan motstå allt utom frestelse.
~Oscar Wilde~

Numera utan hoj.
Användarvisningsbild
Max Mad
 
Inlägg: 3051
Blev medlem: 2011-06-15/11:57
Ort: Tellus.

Re: Jag lägger nog av nu.

Inläggav Max Mad » 2017-05-30/12:08

Kovlingen skrev:
Magnus Brobeck skrev: Din bindningstid på ditt forumabbonemang går ut tidigast 2094 i oktober. ;-)

Asgarv :D :D :D Du kan få till det du :D

Håller helt med dig i detta, Kovlingen. Jag hoppas att Magnus stannar kvar här i Göteborg, jag får en känsla av att den vistelsen här har en positivt påverkan på hans person :D.
Jag kan motstå allt utom frestelse.
~Oscar Wilde~

Numera utan hoj.
Användarvisningsbild
Max Mad
 
Inlägg: 3051
Blev medlem: 2011-06-15/11:57
Ort: Tellus.

Re: Jag lägger nog av nu.

Inläggav Colt2000 » 2017-06-01/14:13

En fråga

Du hade det bästa i skyddsväg ,hade du något airbagsystem i dina skyddskläder?
Om du hade det tror du det har hjälpt dig vid olyckan?

Tråkigt att man ska tänka på andra trafikanters betende till 80% och sin egen körning till 20%
Men man måste alltid vara beredd att någon svänger ut i en korsning och det hände oss senast i helgen på en 75 mila tur som höll på att sluta i Järvsö( kramstatjärn avfarten) där en bilist bara svänger ut och inte ser något. Ja det finns 1000 exempel på det men det blir förödande konsekvenser för mc åkaren.

Jag kör med helljuset på riksvägarna för att bilister ska uppfatta mig bättre. Kawasaki z1000 från 2015 har en liten led lampa som skakar och ger ett uppmäsksammande ljus som man uppfattar bra i trafiken . Det saknar jag på men k1200r

Var du beredd så du fick ner hastigheten eller hinner man inte tänka.
Riktigt otrevlig situation som fick ett lyckligt slut för dig, materiella ting är bara saker och har inget värde jämfört med ett liv.

Hämska bilder som påverkar andras mc körning till det bättre hoppas jag.

Lycka till.

Exempel på airbags utrustning.
https://www.tryggsaker.se/airbag-vast-for-mc

https://www.xlmoto.se/skinnstall-alpine ... -vit-rod-1

Finns även en tråd om air bags

viewtopic.php?f=151&t=24849
Användarvisningsbild
Colt2000
 
Inlägg: 45
Blev medlem: 2017-01-28/12:29

Re: Jag lägger nog av nu.

Inläggav Max Mad » 2017-06-01/15:15

Colt2000 skrev:En fråga;

Du hade det bästa i skyddsväg ,hade du något airbagsystem i dina skyddskläder?
Om du hade det tror du det har hjälpt dig vid olyckan?

För att ge ett svar på frågan (och med risk för att sprida reklam på forumet) så är svaret nej, och anledningen är att det då (mig veterligen), inte fanns airbag för Mc-bruk på marknaden. Däremot (och här kommer då varningen för reklam) så fanns det RUKKA-ställ, och det är var jag hade på mig, vid tillfället för olyckan. Det var vid tidpunkten då jag införskaffade hojen, bland det bästa man kunde köpa, och efter att ha klotat två gånger, och vid bägge tillfällena i ett RUKKA-ställ, så kan jag inte annat säga, än att jag är nöjd med hur dessa presterar i skarpt läge.

Efter det att jag klotade -12, kompletterade jag med en krage från BMW. Vet inte om den har haft någon betydelse i detta sammanhang, men jag införskaffade den, just i förebyggande syfte.

Huruvida jag tror att ett airbag-system hade hjälpt mig vid olyckan blir naturligtvis ett hypotetiskt resonemang, men jag är angelägen att tro, att om systemet fungerar som det skall, så hade det säkert inte gjort saken sämre i vart fall. Jag kan konstatera att jag är tämligen oskadd, bortsett från ett ömmande ryggslut och lite ont i handlederna. Därtill så fick jag en fraktur i ett revben, men det gör inte så himla ont, det är bara när jag hostar eller nyser (är lite förkyld, serru) och när jag skall upp ur sängen som det gör lite ont. I övrigt så mår jag väl som vanligt.

Jag tror att utgången hade varit en annan, om jag inte använt det ryggskydd från Halvarsson (som jag f ö också använde vid min första klotning, -12) under det ryggskydd som finns i jackan på stället, så tillvida att det är bredare, men framförallt längre, än det som finns i jackan. Dessutom är det utrustat med ett ganska rejäl midjebälte som håller tarmpaket och andra inre organ på plats vid en marksyning, något som sannolikt inte är oviktigt i sådana sammanhang. Vid tidpunkten då jag införskaffade just det ryggskyddet, var det bäst i test.

Fast det är klart, jag är fortfarande lite snurrig i huvudet, trots att det inte kunde upptäckas några skador i knoppen efter en genomlysning med magnetröntgen. Men den mänskliga organismen är en såpass komplicerad, att hela det fysiska systemet är nog ännu inte kartlagt. Får se om ett par huttar Whiskey kan råda bot på det om några några dagar längre fram, eller så.
Colt2000 skrev:Tråkigt att man ska tänka på andra trafikanters betende till 80% och sin egen körning till 20% Men man måste alltid vara beredd att någon svänger ut i en korsning och det hände oss senast i helgen på en 75 mila tur som höll på att sluta i Järvsö( kramstatjärn avfarten) där en bilist bara svänger ut och inte ser något. Ja det finns 1000 exempel på det men det blir förödande konsekvenser för mc åkaren.
Ja, vad skall jag säga annat än att jag instämmer till 100% i vad du säger. Eftersom du nu tar upp detta, så skall jag delge dig (och de andra som ev. är här inne och läser) några tankar och reflektioner som jag haft under min resa med den för mig helt nya bekantskapen TCK 80 fram och Heinenau K60 Scout bak. Jag vart lite skeptisk till dessa däck på landsväg (framförallt TCK 80 fram) men efter att ha testat dessa i kurvorna i ganska rejäla nedlägg (tycker jag i alla fall) så känner jag mig helt trygg med denna däckkombination, (åtminstone på torr asfalt) och jag måste säga att det har (stundom) varit en riktigt skön känsla att kasta omkring hojen i kurvorna, som om det vore en betydligt mindre maskin, än vad det faktiskt är, och då med denna däckkombination.

Vad jag vill ha sagt är att jag känner mig ganska ( :?) säker på vad min egen kapacitet är, och vad jag klarar av att göra, men att förutse något sådant som orsakade denna situation, är väldigt svårt att göra. Hade jag kunnat det, hade utgången sannolikt varit en annan.
Colt2000 skrev:Jag kör med helljuset på riksvägarna för att bilister ska uppfatta mig bättre. Kawasaki z1000 från 2015 har en liten led lampa som skakar och ger ett uppmärksammande ljus som man uppfattar bra i trafiken . Det saknar jag på men k1200r
Själv kör jag alltid med halvljus och varselljus på, men vad hjälper det om bilisten (ifråga) är onykter ? I detta fallet hjälpte det föga.
Colt2000 skrev:Var du beredd så du fick ner hastigheten eller hinner man inte tänka.
I denna situation hann jag bara tänka att "vad fan gör han ? ", och nypa till handbromsen, sedan small det. Den andra minnesbilden jag har, är att jag vaknar upp i en ambulans och att dom håller på och tar av mig Mc-stället.
Colt2000 skrev:Riktigt otrevlig situation *SNIPP*.
Det skriver jag förbehålls under på.
Colt2000 skrev:Hemska bilder som påverkar andras mc körning till det bättre hoppas jag.
Hoppas kan man alltid.
Colt2000 skrev:Lycka till.
Tack !
Jag har inte bemödat mig med att titta på dessa air-bags, då det inte är aktuellt för mig att införskaffa någon (i dagsläget i alla fall, återkommer om det), men min spontana reaktion är att om dom funnits vid den tidpunket då jag köpte min hoj, så utesluter jag inte att jag hade köpt en själv. Om du går i funderingarna att göra det, så tycker jag verkligen att du skall göra det. Dom har funnits på marknaden under några år nu, och produktutvecklingen har väl drivit utvecklingen framåt. Den kan vara skillnaden mellan en svår skada med livslånga men, eller "bara" en massa sveda och värk. Men som sagt, det är ren spekulation från min sida. Troligtvis hade jag köpt en i vart fall.

Avslutningsvis så måste jag korrigera mig själv lite. Jag använde rubriken "jag lägger nog av nu" till denna tråden. Det blev lite missvisande, för jag har för avsikt att fortsätta att köra hoj, men inte i privat ägo, utan inom FMCK. Men det är en annan tråd och i ett annat sammanhang. Men att köpa en ny hoj och köra "privat" är inte aktuellt för mig som det ser ut nu eller inom över överskådlig tid, det är en sak som är säker.

Var försiktiga på vägarna, det är inte bara viltet som utgör en potentiell fara för oss motorcyklister, och då framförallt i gryning och skymning. Fråga mig gärna hur jag vet.

Ett långt svar blev det. Hoppas att det på något sätt besvarar din fråga och att det hjälper dig om du går i funderingarna att skaffa en airbag.
Jag kan motstå allt utom frestelse.
~Oscar Wilde~

Numera utan hoj.
Användarvisningsbild
Max Mad
 
Inlägg: 3051
Blev medlem: 2011-06-15/11:57
Ort: Tellus.

Re: Jag lägger nog av nu.

Inläggav HåkanH » 2017-06-01/20:25

Max Mad skrev:Men att köpa en ny hoj och köra "privat" är inte aktuellt för mig som det ser ut nu eller inom över överskådlig tid, det är en sak som är säker.

Tony, du får ändra trådrubriken till ett mer bestämt "Jag lägger av nu"!
Men...som Magnus skrev, observera att du har kontakterad tid här på forumet till oktober 2094! ;)
1200RT-11
Gammel blir du uansett - bli voksen er mer frivillig!
Användarvisningsbild
HåkanH
 
Inlägg: 1740
Blev medlem: 2006-03-15/01:00
Ort: D3/Alnö

Re: Jag lägger nog av nu.

Inläggav Max Mad » 2017-06-01/21:00

HåkanH skrev:
Max Mad skrev:Men att köpa en ny hoj och köra "privat" är inte aktuellt för mig som det ser ut nu eller inom över överskådlig tid, det är en sak som är säker.

Tony, du får ändra trådrubriken till ett mer bestämt "Jag lägger av nu"!
Det är noterat, men låter sig inte göras. Eller så vet jag inte hur man gör.
Jag kan motstå allt utom frestelse.
~Oscar Wilde~

Numera utan hoj.
Användarvisningsbild
Max Mad
 
Inlägg: 3051
Blev medlem: 2011-06-15/11:57
Ort: Tellus.

Re: Jag lägger nog av nu.

Inläggav Gunnar Elmgren » 2017-06-01/21:15

Max Mad skrev:
HåkanH skrev:Tony, du får ändra trådrubriken till ett mer bestämt "Jag lägger av nu"!
Det är noterat, men låter sig inte göras. Eller så vet jag inte hur man gör.

Jag har fixat det åt dig, Tony!

/// Gunnar
Alert Moderator
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Re: Jag lägger nog av nu.

Inläggav Max Mad » 2017-06-01/21:18

Gunnar Elmgren skrev:
Max Mad skrev:
HåkanH skrev:Tony, du får ändra trådrubriken till ett mer bestämt "Jag lägger av nu"!
Det är noterat, men låter sig inte göras. Eller så vet jag inte hur man gör.

Jag har fixat det åt dig, Tony!

/// Gunnar
Alert Moderator
Tack, Gunnar.
Jag kan motstå allt utom frestelse.
~Oscar Wilde~

Numera utan hoj.
Användarvisningsbild
Max Mad
 
Inlägg: 3051
Blev medlem: 2011-06-15/11:57
Ort: Tellus.

Re: Jag lägger av nu!!!

Inläggav Kovlingen » 2017-06-14/07:44

Hej Tony !

Hur har det gått med din rehab efter smällen ?
Bättre ?

Krya på dej hälsning !
/Håkan
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Jag lägger av nu!!!

Inläggav Max Mad » 2017-06-14/07:50

Kovlingen skrev:Hej Tony !

Hur har det gått med din rehab efter smällen ?
Bättre ?

Krya på dej hälsning !
/Håkan
Jodå, det går stadigt framåt. Fortfarande lite ont i revbenet på höger sida (fraktur) och ont i handlederna, annars är det väl bara bra.

Tack för omtanken, det gör ju att rehabiliteringen går fortare, Kovingen. Tråkigt med hojen, dock :(. Känner mig redan sugen på att få komma iväg igen, men det blir ingen hoj mer för mig, om inte försäkringsbolaget envisas med att laga hojen.

Själv har jag varit väldigt tydlig med att jag inte vill ha den (eller någon annan, varesig ny eller begagnad) igen. Det är ett avslutat kapitel för min del, tyvärr :(.
Senast redigerad av Max Mad 2017-06-14/07:59, redigerad totalt 2 gånger.
Jag kan motstå allt utom frestelse.
~Oscar Wilde~

Numera utan hoj.
Användarvisningsbild
Max Mad
 
Inlägg: 3051
Blev medlem: 2011-06-15/11:57
Ort: Tellus.

Re: Jag lägger av nu!!!

Inläggav Kovlingen » 2017-06-14/07:54

Revben kan vara nog så jobbiga . Bör inte skratta eller få hosta :shock:
Bra att höra att det är på rätt väg . :)
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Jag lägger av nu!!!

Inläggav Max Mad » 2017-06-14/07:58

Kovlingen skrev:Revben kan vara nog så jobbiga . Bör inte skratta eller få hosta :shock:
Bra att höra att det är på rätt väg . :)
Nä, att hosta eller nysa är inte att rekommendera. Och det hjälper inte att jag är/var förkyld i samband med olyckan :(.
Jag kan motstå allt utom frestelse.
~Oscar Wilde~

Numera utan hoj.
Användarvisningsbild
Max Mad
 
Inlägg: 3051
Blev medlem: 2011-06-15/11:57
Ort: Tellus.

Re: Jag lägger av nu!!!

Inläggav Kovlingen » 2017-06-14/08:14

Kom att tänka på ynglingen som hoppade in och hjälpte till när apotekaren skulle gå ett ärende .
När apotekaren kom tillbaka fick han veta att grabben hade sålt en flaska ricinolja till en man
med svår hosta .
"Det hjälper väl inte mot hosta !" sa apotekaren .
"Jodå" sa grabben . "Se han står där borta vid grinden , och törs då fan inte hosta" :o

OBS Skrattförbud 8-)
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Jag lägger av nu!!!

Inläggav Max Mad » 2017-06-14/08:50

Kovlingen skrev:Kom att tänka på ynglingen som hoppade in och hjälpte till när apotekaren skulle gå ett ärende .
När apotekaren kom tillbaka fick han veta att grabben hade sålt en flaska ricinolja till en man
med svår hosta .
"Det hjälper väl inte mot hosta !" sa apotekaren .
"Jodå" sa grabben . "Se han står där borta vid grinden , och törs då fan inte hosta" :o

OBS Skrattförbud 8-)

:cry: :cry: :cry:.
Jag kan motstå allt utom frestelse.
~Oscar Wilde~

Numera utan hoj.
Användarvisningsbild
Max Mad
 
Inlägg: 3051
Blev medlem: 2011-06-15/11:57
Ort: Tellus.

Re: Jag lägger av nu!!!

Inläggav Kovlingen » 2017-06-14/09:37

Du kommer att märka att det har läkt ihop riktigt blir det roligt att hosta .
Norrlänsk humor för vi har inte så mycket att glädjas över :(

Ronny Erikson sa att det bästa han visst var att ha riktigt ont i ryggen på vinter
och då få gå och luta sej mot en varm kakelugn . :shock:

Förlåt Tony ! :oops:
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Jag lägger av nu!!!

Inläggav Max Mad » 2017-06-14/09:44

Kovlingen skrev:Du kommer att märka att det har läkt ihop riktigt blir det roligt att hosta .
Norrlänsk humor för vi har inte så mycket att glädjas över :(
Klart ni har!
Mörkt dygnet runt på vintern och en myggplåga av rang på sommaren :P.
Jag kan motstå allt utom frestelse.
~Oscar Wilde~

Numera utan hoj.
Användarvisningsbild
Max Mad
 
Inlägg: 3051
Blev medlem: 2011-06-15/11:57
Ort: Tellus.

Re: Jag lägger av nu!!!

Inläggav Kovlingen » 2017-06-14/09:51

Får passa på att sova på vintern när det är mörkt för den här årstiden är det ju
ljust hela natten . Nåja lite mörkare är det men likvärdigt med riktigt gråmulet
väder på dagarna .
Mygg , jo vi har dom :D
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Jag lägger av nu!!!

Inläggav Bror Gårdelöf » 2017-06-14/09:51

Knäckta revben brukar dessutom göra mest ont en - två veckor, efter att skadan skett. Då gör svullnaden i frakturområdet, att det spänner mer i benhinnor mm, och det brukar kännas. Men det går över.
Själv har jag fått sprickor i revben vid två olika tillfällen, och jag minns, hur det kändes.

Apropå norrländsk humor kommer jag att tänka på Lasse Eriksson, som i något tävlingsprogram i TV konstaterade, att "man ska int' glädja sig i onödan".
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Jag lägger av nu!!!

Inläggav Kovlingen » 2017-06-14/09:55

R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Jag lägger av nu!!!

Inläggav Max Mad » 2017-06-14/10:06

Bror Gårdelöf skrev:Knäckta revben brukar dessutom göra mest ont en - två veckor, efter att skadan skett. Då gör svullnaden i frakturområdet, att det spänner mer i benhinnor mm, och det brukar kännas. Men det går över.
Tack för den upplysningen, det är ungefär där jag befinner mig nu, i läkningsprocessen, Brorsan. Det var som att strö salt i såret, Jag trodde (i min enfald) att det värsta skulle vara över nu, men jag har alltså det värsta framför mig, om jag tolkat vad du skrivit, rätt.

Tack än en gång :? :P ;) .
Jag kan motstå allt utom frestelse.
~Oscar Wilde~

Numera utan hoj.
Användarvisningsbild
Max Mad
 
Inlägg: 3051
Blev medlem: 2011-06-15/11:57
Ort: Tellus.

Re: Jag lägger av nu!!!

Inläggav Måns Ulveståhl » 2017-06-14/13:13

Galne Max,

Du känner väl till gnällspikarnas mantra? "Det kan alltid bli sämre" :mrgreen:
Krya på dig.
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3746
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Jag lägger av nu!!!

Inläggav Max Mad » 2017-06-14/13:24

Måns Ulveståhl skrev:Galne Max,
Du känner väl till gnällspikarnas mantra? "Det kan alltid bli sämre" :mrgreen:
Jo, väl är väl det, för vad skulle man annars kunna gnälla på :?.
Måns Ulveståhl skrev:Krya på dig.
Tack, jag jobbar på det.
Jag kan motstå allt utom frestelse.
~Oscar Wilde~

Numera utan hoj.
Användarvisningsbild
Max Mad
 
Inlägg: 3051
Blev medlem: 2011-06-15/11:57
Ort: Tellus.

Re: Jag lägger av nu!!!

Inläggav Bror Gårdelöf » 2017-06-14/13:42

Max Mad skrev:Det var som att strö salt i såret, Jag trodde (i min enfald) att det värsta skulle vara över nu, men jag har alltså det värsta framför mig, om jag tolkat vad du skrivit, rätt .

Mja - jag tror, att Du nu kan vara i läget "the only way is up". Krya på dig.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Jag lägger av nu!!!

Inläggav Max Mad » 2017-06-14/13:48

Bror Gårdelöf skrev:
Max Mad skrev:Det var som att strö salt i såret, Jag trodde (i min enfald) att det värsta skulle vara över nu, men jag har alltså det värsta framför mig, om jag tolkat vad du skrivit, rätt .

Mja - jag tror, att Du nu kan vara i läget "the only way is up". Krya på dig.
Det är lugnt, Brorsan (men det förstod du säkert själv). Är benägen att hålla med dig; "The only way is up". Tackar för omtanken.
Jag kan motstå allt utom frestelse.
~Oscar Wilde~

Numera utan hoj.
Användarvisningsbild
Max Mad
 
Inlägg: 3051
Blev medlem: 2011-06-15/11:57
Ort: Tellus.

Föregående

Återgå till Touring

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst