BMW Motorrad Days 2018 (6-8 juli)

Här skriver vi om resor, resetips och allt annat som har med touring att göra

Re: BMW Motorrad Days 2018 (6-8 juli)

Inläggav Måns Ulveståhl » 2018-07-08/21:11

Så nu har man varit i Garmisch och BMW Motorrad Days också.
Trevligt med svenskar på plats, men tyvärr regnade mycket av helgen bort.
Personligen tycker jag att en dag var fullt tillräckligt. Besökte och tittade på allt redan första dagen. Resten av helgen blev en upprepning.
Passade i stället på att köra egna små utflykter.

40000 besökare blev det inte detta år pga regnet, men kudos till BMW Motorrad som kör på varje år.
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3746
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: BMW Motorrad Days 2018 (6-8 juli)

Inläggav CG Arvidsson » 2018-07-12/22:18

Håller med. En dag räcker för att se detta evenemang. Åkte vidare till Dolomiterna och där hade jag ett motorcykel-nichat hotel bokat. Hade några fina åkdagar bland bergen. Vägbeläggningarna har tyvärr en blandad kvalitet som gör att man måste vara på sin vakt. Trampcyklisterna är också ett gissel. Tydligen gäller inga hastighetsgränser i tätorterna för dom. Mitt hotell låg i en nedförsbacke och där kom dom ljudlöst farande i 70-80 knutar. Körde förbi några som låg i en tunnel med våt vägbana. Mötte ambulansen kort därefter.
Användarvisningsbild
CG Arvidsson
 
Inlägg: 1549
Blev medlem: 1987-04-23/01:00

Re: BMW Motorrad Days 2018 (6-8 juli)

Inläggav Roger Gross » 2018-07-13/06:41

BMW uppskattar antalet besökande på Motorrad Days till cirka 35000, dvs något lägre antal än föregående år. Det lägre antalet besökande förklaras med att södra Tyskland hade häftiga åskväder aktuellt datum.
Fredagen regn hela dagen men lördag och söndag torrt och varmt.
Den tid man anser sig behöva på mässområdet är naturligtvis avhängigt vad man vill ha ut av besöket. BMW Motorrad har sina personer i ansvarig ställning på plats vilket ger möjlighet till flera givande kontakter. Detsamma gäller alla betydande tillbehörsleverantörer. Men jag går inte på mässområdet från morgon till kväll - finns så mycket annat att uppleva i Garmisch ...
//Roger G
Roger Gross
 
Inlägg: 2058
Blev medlem: 1987-01-01/01:00

Re: BMW Motorrad Days 2018 (6-8 juli)

Inläggav Håkan » 2018-07-14/15:45

Roger Gross skrev:BMW uppskattar antalet besökande på Motorrad Days till cirka 35000, dvs något lägre antal än föregående år. Det lägre antalet besökande förklaras med att södra Tyskland hade häftiga åskväder aktuellt datum.

Den tid man anser sig behöva på mässområdet är naturligtvis avhängigt vad man vill ha ut av besöket.

Precis.
Jag hade fullt upp med att köpa ett nytt ställ, besöka byns Postkontor (för att skicka hem mitt gamla ställ) under den regniga fredagen.

Lördagen ser jag som huvuddagen under Garmischhelgen, med mycket besökare med intressanta Klassika BMW MC både ombyggda och originalskick, (även om arrangemanget håller på till kl. 17.00 söndag). :)

Och förståss, inte minst fredag och lördag kvällarnas förstklassiska musikunderhållning vid Motordromen. :D

De som bara var där under den regniga fredagen gick miste om mycket. ;)
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö

Re: BMW Motorrad Days 2018 (6-8 juli)

Inläggav Kovlingen » 2018-07-14/16:01

Håkan skrev: De som bara var där under den regniga fredagen gick miste om mycket. ;)

Jo det blev väl blött kan jag tänka :mrgreen:
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: BMW Motorrad Days 2018 (6-8 juli)

Inläggav Håkan » 2018-07-14/16:11

Kovlingen skrev:Jo det blev väl blött kan jag tänka :mrgreen:

Vätskebalansen är viktig. :)
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö

Föregående

Återgå till Touring

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst