Galenpanna till Alperna sökes.

Här skriver vi om resor, resetips och allt annat som har med touring att göra

Galenpanna till Alperna sökes.

Inläggav HåkanP » 2018-06-07/20:42

Hej, kort varsel men tänkte kolla om det finns någon galen nog att hänga på ner till Alperna med start runt midsommarhelgen? Kille, tjej eller ålder spelar ingen roll utan viktigare att vi tänker lika. Är själv 46 år ung.
Tänkt tempo är åt det aktivare snabbare hållet. Så gillar du att cruisa fram lugnt kanske detta inte är för dig. Tycker du däremot om att köra om husvagnar, bussar och andra bromsklossar på trånga serpentinvägar så... ;)

Motorväg ner men sedan mindre vägar. Tänkt att jag ska klara mig undan motorvägsvignetter.

Budget: ca 20.000-25.000kr.
Tid: ca 20 dagar.
Sträcka ca: 720mil.
6-9 timmar / 20-70mil per dag.
Boende: billigare stugor/gästhus, hoppas jag kan slippa ta med mig tält.

(Sverige-Danmark-Tyskland-Österrike-Slovenien-Italien-Frankrike-Schweiz-Tyskland-Danmark-Sverige)

Raka vägen ner till Lindau, sedan österut på Bavariska alpvägen. Diverse slott om man vill och världens största isgrotta. Ner till Österrike, utgångspunkt Zell Am See för att åka i alla vädersträck under några dagar.
Självklart Grossglockner och faktiskt nästan alla bergspass som finns runt om. Från Villach ner genom Slovenien till Italien. Västerut genom norra delen av Italien med alla bergspass på vägen inkl. Stelvio passet och andra otroliga vägar. Söderut till Medelhavet för att senare åka in i Frankrike och ta "Route des grandes Alpes" norrut mot Schweiz och arbeta oss hemmåt.

Jag bor i Göteborg om vi skall ta en liten sväng innan.
Väl mött.
/HåkanP
Adventure b4 Dementia
Göteborg

BMW R1200R 2017
Användarvisningsbild
HåkanP
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 2018-05-19/19:36

Re: Galenpanna till Alperna sökes.

Inläggav Niclas88 » 2018-06-19/11:45

Hejsan. Låter som en spännande resa, men ligger lite fel i tiden. Är sugen på att åka på lite längre turer. En annan gång kanske det passar.

Ha en skön tur :D
Niclas88
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 2017-09-16/15:24
Ort: Järna

Re: Galenpanna till Alperna sökes.

Inläggav Måns Ulveståhl » 2018-06-19/20:38

Kort varsel :o
Jag hade hängt på direkt om jag inte redan hade en resa till Alperna om två veckor.

God tur!
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3746
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö


Återgå till Touring

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst