Någon som tagit färjan till/från Hirtshals (Danmark)?

Här skriver vi om resor, resetips och allt annat som har med touring att göra

Någon som tagit färjan till/från Hirtshals (Danmark)?

Inläggav Måns Ulveståhl » 2018-08-20/20:30

Hirtshals Danmark <-> Norge.

Hur var färjan?
Hur lång tid tog resan?
Annat?
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3746
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Någon som tagit färjan till/från Hirtshals (Danmark)?

Inläggav Magnus Brobeck » 2018-08-20/21:34

Måns

Det finns flera alternativ (olika rutter) men på denna länken hittar du i vart fall rätt mycket info för de flesta.
Skriv hirtshals i från fältet så ger det sig.

https://www.aferry.se/f%C3%A4rjor-till- ... gItKvD_BwE

MVH Magnus
There are two rules in life:
1. Never give out all the information.
2.
Användarvisningsbild
Magnus Brobeck
Webmaster
 
Inlägg: 2144
Blev medlem: 1994-04-06/01:00

Re: Någon som tagit färjan till/från Hirtshals (Danmark)?

Inläggav Måns Ulveståhl » 2018-08-20/21:53

Tack!
Länkar har jag.
Personlig erfarenhet önskas.
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3746
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Någon som tagit färjan till/från Hirtshals (Danmark)?

Inläggav Pedro » 2018-08-21/08:00

Det er to rederier som trafikkerer strekningen Hirtshals-Norge, Color LIne og Fjord Line.
Color Line går fra Larvik og Kristiansand, mens Fjord Line går fra Langesund og Kristiansand.

Raskeste overfart er med Fjord Line fra Kristiansand, der tar turen bare 2 t 30 min! Båten heter Fjord Cat og er en katamaran som har en toppfart fullastet på ca 44 knop. Dette er en topp moderne båt med flotte fasiliteter.
Fjord Cat er en relativt liten båt som ikke rommer så mange biler og passasjerer, men det betryr jo ikke så mye for oss med MC. Vi tar ikke mye plass så vi kommer alltid med.

Color Line trafikkerer sine to strekninger med båter som de kaller SuperSpeed. Det er relativt nye båter det også, men til tross for navnet tar det nærmere 1 time lengre tid fra Kristiansand til Hirtshals sammenlignet med Fjord Cat.
SuperSpeed fergene ser ikke så store ut men de tar utrolig mange kjøretøy. 750 personbiler og nærmere 120 vogntog!!

Både Fjord Cat og SuperSpeed har fine restauranter med god mat, tax-free butikk og holder god standard.

Fra Langesund kjører Fjord Line med tradisjonelle bilferger som går noe langsommere enn de andre. Overfarten tar ca 4 t 30 min. Standarden på disse fergene er også bra.

Når det gjelder prisene har Fjord Line vært litt billigere enn Color Line tidligere, men jeg vet ikke hvordan prisbildet er nå.

Faktorene som spiller inn ved valg av ferge er hvor fort fergen går, samt hvor langt man ønsker å kjøre for å komme til fergen. Fra Larvik til Kristiansand tar det ca 2 t 30 min å kjøre.
Pedro
 
Inlägg: 138
Blev medlem: 2016-09-21/07:31

Re: Någon som tagit färjan till/från Hirtshals (Danmark)?

Inläggav Måns Ulveståhl » 2018-08-21/10:52

Tack Pedro!
Har du provat Stavanger-Hirtshals?
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3746
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Någon som tagit färjan till/från Hirtshals (Danmark)?

Inläggav Pedro » 2018-08-21/11:28

Jeg har aldri reist fra Stavanger til Hirtshals. Det er Fjord Line som trafikkerer denne ruten og i følge hjemmesiden tar overfarten ca 11 timer!! Det gjør denne ruten uaktuell for min del.
Pedro
 
Inlägg: 138
Blev medlem: 2016-09-21/07:31


Återgå till Touring

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst