Kort reserapport

Här skriver vi om resor, resetips och allt annat som har med touring att göra

Kort reserapport

Inläggav Frank » 2021-07-30/08:16

Hej jag har genomfört en resa till Lofoten under 11 dagar. Resan startade i Karlskrona och gick genom hela Sverige. I stora drag passerades Mora, Arvidsjaur, Härnösand samt Abisko därefter in i Norge med seriös kontroll av COVIDPASS.

Körde via Narvik i ett bistert väder halvstorm och regn + 5 grader intressant är väl ett förhållningssätt. Därefter till Lofoten med ett första stopp i Svolvear i två dygn vidare till Å där jag stannade i två dagar. Hade tänkt köra så mycket med men vädret stoppade detta tyvärr.

Tog färja till Bodö som bjöd på än mer regn :( Fortsatte via saltfjället mot Mo I Rana och in i Sverige via Tärnaby.

Därfter blev det inlandsvägen hem till Karlskrona igen.

Erfarenheter:
Fantastisk resa genom Sverige i ett mycket varierande väder.
Magiska vyer och upplevelser
Nästa sommar får det bli kurs syd vart oklart.

FRank
Frank
 
Inlägg: 132
Blev medlem: 2010-10-10/17:23
Ort: Karlskrona

Re: Kort reserapport

Inläggav Bengt-Åke Vestman » 2021-07-30/08:57

Det lät trevligt! Jag antar att det är mindre folk i rörelse nu, eller? Hade du nån eller några specifika höjdpunkter?
Yamaha FJR 1300 -11
Vespa Sprint -67
Användarvisningsbild
Bengt-Åke Vestman
 
Inlägg: 396
Blev medlem: 2012-08-07/11:21
Ort: Örnskölsvik

Re: Kort reserapport

Inläggav GSven » 2021-07-30/16:38

Frank skrev:Hej jag har genomfört en resa till Lofoten under 11 dagar…..

Körde via Narvik i ett bistert väder halvstorm och regn + 5 grader intressant är väl ett förhållningssätt. Därefter till Lofoten med ett första stopp i Svolvear i två dygn vidare till Å där jag stannade i två dagar. Hade tänkt köra så mycket med men vädret stoppade detta tyvärr.

Tog färja till Bodö som bjöd på än mer regn :( …..

Erfarenheter:
Fantastisk resa genom Sverige i ett mycket varierande väder.
Magiska vyer och upplevelser
Nästa sommar får det bli kurs syd vart oklart.

FRank


Oj! Lång resa och halva tiden regn. Ibland här på forumet och på gruppens Facebook-sida läser jag om medlemmar som oroar sig för om någon elektronisk funktion på mc eller gps ska klara en resa. Det verkar som du inte haft sådana bekymmer. Vilken utrustningsdetalj var till störst glädje under turen? Vädertålig jacka, sköna byxor eller det torra ombytet när du kom fram?
Är det något vägval du uppskattat särskilt mycket?

Sven
Sven Erik
R 1250 GS -22
GSven
 
Inlägg: 251
Blev medlem: 2015-06-16/20:45

Re: Kort reserapport

Inläggav Måns Ulveståhl » 2021-07-30/21:17

Å på Lofoten är ett mysigt litet ställe.
Det var skönt att spendera en solig sommarkväll med en bit mat och en kall pilsner på restaurangens brygga.
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3757
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Kort reserapport

Inläggav Frank » 2021-07-31/13:13

Hej tack för era svar och funderingar nedan ger jag kortfattade svar:
Det bästa minnet är resan i stort och inte minst de skiftningar man fick uppleva avseende väder och utsikt.

Abisko är sannolikt en av de bättre upplevelserna STF boende och dess mat var briljant.

Kläder är och förblir en utmaning jag har fått bytta kängor sedan hemkomst då de förra läckte :( kass. Mina handkskar från Rukka gick sönder kass

BMW 1250 GSA med touratech sadel är magisk allt har fungerat mycket bra.
Frank
 
Inlägg: 132
Blev medlem: 2010-10-10/17:23
Ort: Karlskrona


Återgå till Touring

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst